رئيس انجمن گياهان دارويي؛

توليد گياهان دارويي متناسب با نياز کشور نيست/ نبود بازار متناسب دليل اصلي کاهش توليد

اگر به توليد ارگانيک، سالم و کشت در سطح انبوه در نقاط مختلف کشور با اکولوژيهاي مختلف بي توجهي شود در آينده نزديک ما وارد کننده عصاره هاي گياهان دارويي از ديگر کشورها خواهيم بود.

محمد باقر رضايي رئيس انجمن گياهان دارويي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: وضعيت توليد گياهان دارويي در کشور چندان چشمگير نيست.

وي گفت: به علت عدم برنامه ريزي مناسب توليد گياهان دارويي متناسب با نياز کشور نيست.

رئيس انجمن گياه دارويي اظهار داشت: در زمينه توليد گياهان دارويي تاکنون برداشت از طبيعت انجام مي شده و توليد به صورت زراعي در گياهان دارويي نبوده است.

وي تصريح کرد: اگر به توليد ارگانيک و سالم و کشت در سطح انبوه در نقاط مختلف کشور با اکولوژي هاي مختلف بي توجهي شود در آينده نزديک ما وارد کننده عصاره هاي گياهان دارويي از ديگر کشور ها خواهيم بود.

رضايي عدم برنامه ريزي مناسب و همچنين نبود بازار مناسب را دو عامل موثر در کاهش توليد گياهان دارويي ذکر کرد و افزود: چون توليد انبوه گياهان دارويي در کشور نيست برخي از آنها با قيمت ارزان تر به کشور وارد مي شود و اين موجب متضرر شدن توليد کنندگان و عدم رغبت آنها به توليد در سال بعد و کاهش در توليد مي شود.

وي تضمين خريد گياهان دارويي را عاملي موثر در استقبال توليد کنندگان از توليد عنوان کرد و گفت: اگر مانند ديگر محصولات کشاورزي با مشخص کردن قيمت، رولت گياهان دارويي را نيز تضمين خريد کند و بسته فراوري آن را فراهم نمايد و شرکت هاي دارويي و بخش خصوصي را وادار به خريد توليدات داخلي نمايد شاهد رونق در بازار گياهان دارويي خواهيم بود.

رئيس انجمن گياهان دارويي کشور با اشاره به نبود نهاد نظارتي بر گياهان دارويي خاطرنشان کرد: نبود نظارت کامل و جامع بر گياهان دارويي موجب شده که در عطاري ها هر چيزي به نام گياهان دارويي به فروش برسد لذا وزارت بازرگاني و بهداشت و وزارت جهاد کشاورزي با همکاري بخش خصوصي مي تواند از اين امر جلوگيري کنند.

وي در پايان افزود: حضور فارغ التحصيلان در بازار توليد گياهان  دارويي و حمايت از گياهان دارويي از توليد بذر تا انتهاي صادرات از بحران در اين عرصه در سالهاي آتي جلوگيري مي کند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شرکت گلبرگ اندیشان البرز
۱۱:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
مدیر عامل محترم
با سلام و احترام شرکت گلبرگ اندیشان البرز واقع در استان البرز در زمینه خرید و فروش گیاهان دارویی آمادگی همکاری با شرکت شما را دارا می باشد.
پیشاپیش از همکاری صمیمانه شما سپاسگزارم.
شماره تلفن ثابت: 32404465- 32402088-026
شماره همراه: 09363541494
آخرین اخبار