قم/

وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه ترویج احادیث اهل بیت(ع) است

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفتند: وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه، شناخت، حفظ و نشر و ترویج احادیث نورانی اهل بیت علیهم‌السلام است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار مسئولان و اساتید مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم با اشاره به غنای معارفی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اظهار داشت: احادیث و کلمات حضرات معصومین علیهم السلام که در اختیار ما قرار دارد، ما را از دیگران بی‌نیاز و غنی ساخته است، امروز افتخار شیعیان به خصوص حوزویان این است که آثار ارزشمند حدیثی فراوانی در اختیار دارند که وظیفه همه ما این است که در حفظ و نگهبانی از آن و نیز ترویج آنها سعی و تلاش فراوان کنیم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هویت شیعه را احادیث و کلمات وارده از ائمه طاهرین علیهم السلام دانست و افزود: بدون شک هویت شیعه و به ویژه هویت و حقیقت حوزه‌های علمیه وابسته کامل و تام به این منابع غنی دارد و وظیفه اصلی حفظ و نشر همین معارف و روایات است و شناخت حدیث بر همه طلاب لازم و واجب است.

این مرجع تقلید با ابراز خرسندی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه گفت: به سبب غنای این معارف عظیم، کاری که شروع کرده‌اید ان‌شاءالله با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تلاش خالصانه شما گسترش خواهد یافت و موجبات معرفی این مکتب بزرگ و ذخایر معرفتی آن در سطح دنیا را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان این دیدار، با قدردانی مجدد از مسئولان این مرکز و مسئلت توفیق بیشتر برای آن‌ها بیان داشت: با برنامه‌ریزی دقیق و علمی سعی کنید تا اگر نواقصی است برطرف و راه برای نشر و ترویج معارف اهل بیت علیهم‌السلام هموارتر شود. باید هر قدر که می‌توانیم به این مکتب نورانی و عظیم خدمت کنیم چرا که ما زیر سایه عنایات و ولایت حضرات معصومین علیهم السلام و به خصوص امام زمان علیه‌السلام زندگی می‌کنیم و واقعاً‌ مدیون این عزیزان هستیم./س

برچسب ها: قم ، وظیفه ، حوزه ، علمیه ، ترویج ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.