ووشو کاران در آستانه سه رویداد مهم؛

فدراسیون ووشو درگیر انتخاب اوزان اعزامی به پیکارهای جهانی

فدراسیون ووشو سه رویداد مهم تا آبان ماه پیش رو دارد که هر کدام در نوع خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران : این روزها فدراسیون ووشو ووشو کاران ملی پوش خود را برای رویارویی با سه پیکار مهم آماده می سازند، که هر کدام از این رویدادها از اهمیت ویژه و خاصی برخورداراست.

اولین رویداد پیش رو بازیهای کشورهای اسلامی است که از 1مهر لغایت 10 در اندونزی برگزار می شود. همچنین مسابقات کامبت گیمز روسیه از 28 مهر تا 15 آبان ماه در شهر سن پطرزبورگ برگزار می شود و مهمترین رویداد مسابقات قهرمانی جهان است که از 5 آبان ماه لغایت 15 همان ماه در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد.

یکی از مسائلی که به شدت کادر فنی تیم های ساندای بانوان و آقایان را درگیر کرده، انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی آبان ماه مالزی است .

مسابقات انتخابی که بین دختران و پسران ووشو کار برگزار شد به دلیل سطح بالای بازیکنان تیم ملی و اینکه اکثر آنان مدال های خوشرنگی را در سنین جوانان و بزرگسالان در پرونده خود داشتند، بسیار سخت بود نفرات هر وزن با پشت سر گذاشتن دو مسابقه و گاهی سه بازی تنگاتنگ در اوزان خود ثابت شدند.

اما از‌آنجائیکه فدراسیون بخش بانوان فقط  مجاز به اعزام سه وزن و در بخش آقایان تنها 5 وزن را اعزام خواهد کرد، و با توجه به کارنامه درخشان سانداکاران کادر فنی مسئولیت و انتخاب سختی را پیش رو خواهد داشت.

در بخش بانوان فدراسیون از بین 6 ساندا کار قدرتمند تنها سه وزن  را باید انتخاب کند که در این میان الهه منصوریان با کوله باری از تجربه در مسابقات آسیایی و جهانی را در وزن 52 کیلوگرم را مقابل سوده عزتی با وزن 48 با سابقه حضور در مسابقات جهانی را داریم که مبارزه بین دو سانداکار بسیار سخت خواهد بود.

همچنین در وزن 60 – و 65- کیلوگرم مریم هاشمی قهرمان جهان را داریم که در مسابقات انتخابی برای ثابت شدن در وزن خود موفق شد حریف سر سخت خود خدیجه آزاد پور که تنها دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی گوانگجو در بخش بانوان است را از میدان خارج کند و در حال حاضر برای اعزام به مسابقات جهانی مالزی حریف قدرتمند دیگری چون صدیقه دریایی قهرمانی جوانان جهان را پیش رو دارد.

در وزن 70- و 75- کیلوگرم نیز شهربانو  منصوریان قهرمان جهان 2011 ترکیه با ید با حریف قدرتمندی به نام فریناز سلیمان آبادی که موفق به شکست ملیحه فضلی قهرمان جهان را شکست شد، را مغلوب کند تا بتواند مسابقات جهانی مالزی اعزام شود.

با توجه به سابقه و قدرت بانوان سانداکار تیم ملی کشورمان در اوزان مختلف کار سر مربی چین پانگ یان برای انتخاب نفرات اصلی اعزامی به مسابقات جهانی بسیار سخت خواهد بود.

در بخش آقایان نیز انتخاب برای فدراسیون ساده نخواهد بود زیرا نفراتی که در حال حاضر در اردو هستند بیشترشان عنوان دار مسابقات جهانی و آسیایی هستند.

به طوری که در وزن 56- کیلو گرم علی بختیاری زاده طلای مسابقات آسیایی ویتنام در سال 2012 به عنوان 5 نفر اول این وزن مطرح است و در 60 کیلوگرم نیز علی یوسفی که در مسابقات جهانی ترکیه با حریف با تجربه و قرعه سخت روبه رو شد و با مبارزه بسیار سختی که با حریف چینی داشت متأسفانه از دور مسابقات خارج شد اما هم اکنون در وزن 60 کیلوگرم عنوان نفر اول این وزن را به خود اختصاص  داده است.

محسن محمد سیفی که قهرمان 2010 گوانگجو، 2011 جهانی ترکیه،  2012 آسیایی و تینام و 2013 وورلدگیمز کلمبیا با کوله باری از تجربه جایگاه خود را در وزن 65 کیلوگرم تثبیت کرده است.

همچنین در وزن 70 کیلوگرم سجاد عباسی دارنده برتر بازیهای آسیایی گوانگجو و طلای جهانی 2011 ترکیه، آمادگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را در مسابقات جهانی مالزی دارد.

در وزن 75 کیلوگرم جواد آقایی دارنده طلای 2013 و ورلدگمیز کلمبیا که در مسابقات جهانی 2011 ترکیه نیز مقابل حریف قدرتمند روس باخت و به مدال نقره قناعت کرد.

امیر قصلی سانداکار 80 کیلوگرم کشورمان که در مسابقات جهانی 2011 ترکیه در یک قرعه بسیار سخت در مقابل مسلم ساکیلوف قهرمان چندین دوره جهان که تجربه بازی با حسین اوجاتی سرمربی تیم ملی ساندای کشورمان را هم داشته قرار گرفت و در مبارزه با این قهرمان فنی و پر آوازه روسیه با اختلاف ناچیزی باخت که این نتیجه برای مقابله با این حریف سرسخت روس بسیار خوب و ارزشمند بود.
در وزن 85 کیلوگرم حمیدرضا قلی پور دارنده طلای جهان 2007 چین، نقره 2009 کانادا، طلای بازیهای آسیایی گوانگجو، طلای 2011 جهانی در ترکیه، طلای 2012 آسیایی ویتنام و 2013 وورلدگیمز را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر خود را برای دریافت سومین مدال طلای جهانی آماده می کند که در صورتی که موفق به کسب این مدال شود نام خود را در میان معروفترین ووشو کاران جهان ثبت کند.

البته علاوه بر اوزان ذکر شده در وزن 52 کیلوگرم معین حاجی زاده، در وزن 90-  کیلوگرم آرمان بازیاری و در وزن 90+ کیلوگرم مرتضی عقلیمی را داریم که بدلیل نداشتن عناوین جهانی و آسیایی احتمال اعزامشان بسیار کم است.

کادر فنی تیم ملی نیز در بخش آقایان از بین 10 وزن ذکر شده، فقط 5 وزن را مجاز به اعزام به مسابقات جهانی مالزی است.

نکته قابل توجه در این میان این است که برای انتخاب سه وزن بانوان از بین 6 وزن رقابت انتخابی برگزار می شود اما در بخش آقایان فقط با صلاحدید کادر فنی ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی مالزی انتخاب خواهند شد.

فدراسیون ووشو برای سه رویداد جمعی که ووشوکاران از ابتدای مهر تا 16 آبان ماه پیش رو دارند کادر فنی خود را مشخص کرده است.

در بازیهای کشورهای اسلامی در اندونزی در بخش ساندا آقایان حسین اوجاقی سرمربی و منصور نوروزی مربی و در بخش تالو آقایان و بانوان به ترتیب توحید اسدیان و سمیه میرانی مربیگری ووشوکاران را عهده دار هستند همچنین در رقابت های کامبت گیمز روسیه نیز محمدرضا جعفری هدایت سانداکاران را بر عهده دارد و در مسابقات جهانی مالزی نیز حسین اوجاقی و محمدرضا جعفری به ترتیب به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی ساندای آقایان و پانگ یان نیز سرمربیگری تیم ساندای بانوان را خواهند داشت./مح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار