مدير شبكه 2 در نشست اعلام برنامه‌هاي نيمه دوم سال:

برپايي جشن تولد 20 سالگي «كلاه قرمزي» در روز «كودك و رسانه»/ «همه بچه‌هاي ما»، «خانه‌اي روي تپه» و «راه شيري» در كنداكتور پخش شبكه 2

مدير شبكه 2 در نشست اعلام برنامه‌هاي نيمه دوم سال از پخش سريال‌هاي « همه بچه‌هاي ما»، خانه‌اي روي تپه» و «راه شيري» از اين شبكه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبري مدير شبكه 2 و مديران گروه‌هاي برنامه‌ساز با اصحاب رسانه كه در شبكه 2 سيما برگزار شد، علي بخشي‌زاده مدير شبكه 2 در اين نشست گفت: در راستاي معرفي برنامه‌هاي نيمه دوم سال 1392 اين شبكه در حوزه سريال شبكه 2 هم‌اكنون سه سريال آماده پخش دارد كه اين سريال‌ها را همه بچه‌هاي ما به كارگرداني تاج‌بخش پناهيان و تهيه‌كنندگي عليرضا سبط‌احمدي تشكيل مي‌دهد كه اين سريال در 28 قسمت 40 دقيقه‌اي تهيه شده است و از 13 مهر تا 20 آبان از شنبه‌ها تا چهارشنبه‌ها از ساعت 21:30 از شبكه 2 پخش مي‌شود.

وي ادامه داد: سريال خانه‌اي روي تپه به كارگرداني داريوش ياري و تهيه‌كنندگي بهروز مفيد در 15 قسمت 45 دقيقه‌اي تهيه شده است كه از 9 آذر تا 27 آذر شنبه‌ها تا چهارشنبه‌ها از اين شبكه پخش مي‌شود. 

بخشي‌زاده افزود: سريال راه شيري به كارگرداني سامان مقدم، حسن برزيده، ايرج كريمي و مونا زندي و به تهيه‌كنندگي رامين عباسي‌زاده در 24 قسمت 40 دقيقه‌اي و به صورت اپيزوديك تهيه شده است كه هر 6 قسمت را يكي از اين كارگردان‌ها، كارگرداني كرده است. و اين سريال از 26 بهمن تا 22 اسفند از شبكه 2 روي آنتن مي‌رود.

مدير شبكه دو همچنين اظهار داشت: اگر منابع مالي تامين شود براي سه سريال ديگر به نام‌هاي «گندم‌هاي خيس» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي «حسين تبريزي» كه در 10 قسمت 45 دقيقه‌اي طراحي شده و براي آن زمان پخشي از 25 آبان تا 6 آذر در نظر گرفته شده است و همچنين براي سريال 25 قسمتي سالار به كارگرداني «مهدي كرم‌پور» و تهيه‌كنندگي «محمدعلي اسلامي»  كه براي آن زمان پخشي از 30 آذر تا 2 بهمن در نظر گرفته شده است و همچنين براي سريال «شكوه يك زندگي» كه در 15 قسمت 45 دقيقه‌اي به تهيه‌كنندگي «اميرعباس كني» ويژه دهه فجر و با زمان پخشي از 5 بهمن تا 23 بهمن، زمينه‌هاي كليد خوردن را فراهم خواهيم كرد. 

وي ادامه داد: به طور معمول شبكه 2 سيما در پايان هر سال مجموعه كلاه قرمزي را تكرار مي‌كند كه پيش از اين نشست خبري با كارگردان و تهيه‌كننده اين مجموعه جلسه‌اي را پيرامون «كلاه‌قرمزي 93» برگزار كرديم كه مجوز ساخت آن از مدت‌ها پيش صادر شده است و طبق صحبت‌ها به اين نتيجه رسيديم كه كلاه‌قرمزي 93 در نوروز در كنداكتور پخش شبكه 2 سيما قرار مي‌گيرد.

بخشي‌زاده با اشاره به «سريال دولت مخفي» اظهار داشت: «سريال دولت مخفي» در 26 قسمت توليد مي‌شود كه هم‌اكنون مشغول مرتفع ساختن موانع مالي اين پروژه هستيم  در مهر ماه تصويربرداري قسمت‌هاي نهايي آن را انجام مي‌دهيم. 

وي افزود: پيشتر برزيده كارگرداني اين سريال را بر عهده داشت كه به دليل طولاني شدن روند تصويربرداري وي از كارگرداني فصل جديد اين سريال انصراف داشت. و براي اين فصل «راما قويدل» گزينه اصلي ما به شمار مي‌رود.

وي همچنين تصريح كرد: سريال صد قسمتي «كيميا» كه ويژه سبك زندگي است با محوريت يك خانواده ايراني به نويسندگي «بهبهاني‌نيا» كارگرداني «جواد افشار» و تهيه‌كنندگي «محمدرضا شفيعي» هم‌اكنون در مرحله قطعي شدن انتخاب بازيگران قرار دارد. كه به زودي و با قطعي شدن آغاز تصويربرداري از اول رمضان 93 در كنداكتور پخش شبكه 2 قرار مي‌گيرد.

وي همچنين اظهار داشت: نگارش حدود 32 سريال در شبكه 2 به پايان رسيده كه از جمله آنها مي‌توانم به 4 سريال «سرپناه» در 30 قسمت به نويسندگي «سينا سعيد وزيري»، و تهيه‌كنندگي «اميد نجيب‌زاده»، سريال «گاهي به پشت سرت نگاه كن» به نويسندگي «سلطاني» و تهيه كنندگي «رضا انصاريان»، سريال «خانه‌بار» در 26 قسمت 45 دقيقه‌اي به نويسندگي «سپهر محمدي» و سريال «هم‌سفره» در 17 قسمت به نويسندگي «اصغر عبداللهي» و تهيه‌كنندگي «افشين صادقي» كه از فضايي كمدي برخوردار است، اشاره كرد.

بخشي‌زاده با اشاره به فيلم‌هاي تلويزيوني شبكه 2 گفت: در حال حاضر 7 فيلم تلويزيوني آماده پخش در شبكه 2 وجود دارد. كه اين فيلم‌ها شامل «ماه تلخ» به مناسبت هفته نيروي انتظامي، «مصاحبه» در حوزه كودك و شركت بچه‌ها در مدرسه، «آخرين زمزمه» در رابطه با مردي كه براي تامين جهيزيه دخترش به شغلي سخت همچون غسالي روي مي‌آورد، «فريادهاي خاموش» با محوريت مظلوميت مردم ميمانمار، «پنجره» در حوزه خانواده، «زيارت» در رابطه با زيارت امام رضا (ع) و مجموعه 3 قسمت «بهترين همسايه دنيا» كه از فضايي پليسي برخوردار و آماده پخش است، مي‌شود.

وي با اشاره به سريال‌هاي گروه فرهنگ و تاريخ شبكه 2 اظهار داشت: سريال‌هايي كه در گروه فرهنگ و تاريخ شبكه 2 توليد شده است را سريال‌هاي اسير با موضوع دفاع مقدس و سريال «هانيه» با موضوع انقلاب كه در 10 قسمت 45 دقيقه‌اي توليد شده است را تشكيل مي‌دهد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي شبكه 2 در حوزه كودك اظهار داشت: جديدترين برنامه‌هاي شبكه 2 در حوزه كودك را برنامه‌هاي «سلام، صبح، مدرسه»، سري جديد «خاله شادونه در باغ پرندگان»، كه روزهاي فرد ساعت 9تا 10:30 ويژه خردسالان پخش مي‌شود، برنامه «اردشير و ...» كه روزهاي زوج پخش مي‌شود، برنامه «عمو مهربان» كه روزهاي فرد ساعت 16:10 تا 17:00 پخش مي‌شود. 

برنامه «خبرگزاري سنجد» كه روزهاي زوج ساعت 16:10 تا 17:00 پخش مي‌شود. ادامه يافتن برنامه «فيتيله 2» در روزهاي جمعه البته به شرط جذب اسپانسر، «كتابخانه عمو پورنگ» روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه كه ساعت 17:00 از اين شبكه پخش مي‌شود را تشكيل مي‌دهد. 

وي ادامه داد: با وجود اينكه بيش از يك هفته از اعلام شماره مستقيم «عمو پورنگ» در برنامه «كتابخانه پورنگ» نمي‌گذرد تاكنون بيش از يك ميليون و دويست و ده دقيقه تماس در اين تلفن ضبط شده است. 

وي ادامه داد: همچنين برنامه‌هاي جمعه‌به جمعه با تغييراتي در دكور، شكرستان با ساعت پخش 13:30 در روزهاي تعطيل، «كارا و كوشا» به كارگرداني «سميه عبداللهي زاده» كه با مشاركت وزارت كار در 130 قسمت 30 دقيقه‌اي و برنامه «دوردونه‌ها» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي «شاهمحمدي» از ديگر برنامه‌هاي تدارك ديده شده گروه كودك براي نيمه دوم امسال است.

بخشي‌زاده همچنين اظهار داشت: فردا با جشن شكوفه‌ها مقارن است و به همين مناسبت عمو قناد در اسلامشهر با سرپرست وزارت آموزش و پرورش روي آنتن شبكه 2 مي‌رود. 

وي افزود: در نخستين روز از مهر ماه از چهار نقطه كشور به طور مستقيم برنامه داريم كه در اين ميان عمو قناد از مشهد، خاله شادونه از اروميه، عمو مهربان از خوزستان و عمو پورنگ از تهران البته پس از هماهنگي با دفتر رياست‌جمهوري روي آنتن شبكه 2 سيما مي‌روند.

وي همچنين تصريح كرد: در نيمه دوم چهار مسابقه براي نوجوانان طراحي شده است كه در اين ميان مسابقه «كندو» در 52 قسمت و با محوريت سرگرمي و آموزشي، مسابقه «تلاش ماندگار» با محوريت حفظ منابع طبيعي و محيط زيست، مسابقه «هزار تو» در 156 قسمت 50 دقيقه‌اي به تهيه‌كنندگي «علي ميرباقري» و با محوريت دانش، ورزش، سرگرمي و در بعضي موارد معارف و دين روي آنتن مي‌رود.

وي همچنين اظهار داشت: برنامه‌هايي چون «كافه سفيد» به تهيه‌كنندگي «علي نيازمند» و با هدف پرداختن به فرهنگ، ادب و هنر ايراني و اسلامي، برنامه «سپيد پررنگ» به تهيه‌كنندگي «الهه بهبودي» با سه روز پخش در هفته در پايان سال 92 و با محوريت مسائل علمي و آموزشي و به فراخور مسائل ديني برنامه «فرش سپيد» به تهيه‌كنندگي «مسعود ساكت‌اف» با سه روز پخش در هفته و با موضوعات سرگرمي، استعداديابي و حفظ محيط زيست و همچنين برنامه جديد با عنوان «مهبانگ» در 26 قسمت كه برنامه‌اي صرفا علمي به شمار مي‌رود به تهيه‌كنندگي «سيدمحسن حسيني» و با انجام آزمايش‌هاي علمي در حوزه علوم پايه با مدت زمان هر قسمت 40 دقيقه از ديگر برنامه‌هاي شبكه 2 سيما براي نيم دوم سال 92 است.

بخشي زاده همچنين تصريح كرد: برنامه «زنگ تاريخ» در آينده‌اي نزديك به كتاب تبديل مي‌شود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي شبكه 2 در حوزه خانواده گفت: سري سوم برنامه «زنده باد زندگي» از 7 مهر ماه پس از گفت‌وگوي ويژه خبري از شبكه 2 پخش مي‌شود و برنامه «خونه، زندگي» تا 18 مهر ماه به مناسبت‌هاي مختلف از جمله هفته ازدواج روي آنتن شبكه 2 مي‌رود و برنامه «عصر خانواده» به كارگرداني «حسن بزرگي» شنبه تا سه شنبه ساعت 17 از اين شبكه پخش مي‌شود. 

وي افزود: همچنين مجموعه نمايشي 20 دقيقه‌اي با عنوان «من چه كاره‌ام» با نوعي آسيب‌شناسي رفتار خانواده را در حوزه گرايش يا عدم گرايش به مواد مخدر در 40 قسمت 30 دقيقه‌اي به تصوير مي‌كشد.

بخشي‌زاده با اشاره به برنامه‌هاي گروه مستند شبكه 2 اظهار داشت: گروه مستند هم‌اكنون 127 مستند را آماده پخش دارد كه از اين ميان مي‌توان به مستندهاي «همراهان» در 9 قسمت 25 دقيقه‌اي به كارگرداني «سيدمسعود حسيني» و با موضوع بيماران استثنايي و مجموع رفتارهاي افراد خير، مستند «ما متهميم» در 3 برنامه 33 دقيقه‌اي به كارگرداني و تهيه‌كنندگي «كريم هاتفي‌نيا» و با موضوع راه‌هاي جايگزين حبس براي كودكان، مستند «دوست خوب بچه‌ها» در 13 قسمت 20 دقيقه‌اي، «مستند بچه‌هاي روستا» در 4 برنامه 25 دقيقه‌اي به كارگرداني و تهيه‌كنندگي «شهناز سليماني» و با محور گسترش فرهنگ تعاون در امور خانواده، مستند «مرزنشينان» در 7 قسمت 25 دقيقه‌اي به كارگرداني و تهيه‌كنندگي «كرمي»، مستند «خانه نو مبارك» در 60 قسمت 25 دقيقه‌اي به كارگرداني «اورنگي» و تهيه‌كنندگي «سلماني» با موضوع چيدمان وسايل در منزل، مستند «آرام و خروش» در 6 قسمت 25 دقيقه‌اي به كارگرداني و تهيه‌كنندگي «محمد خليل‌زاده» با موضوع هوش هيجاني و مستند «حياط خانه ما» در 26 قسمت 25 دقيقه‌اي به كارگرداني و تهيه‌كنندگي «سيد ماني ميرصادقي» و با موضوع محيط زيست و جغرافياي كشور روي آنتن مي‌رود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي گروه اجتماعي شبكه 2 اظهار داشت: برنامه «روز از نو» به تهيه كنندگي «رضا داستاني» با محوريت اجتاعي، فرهنگي، اقتصاد و گاهي پزشكي، برنامه «از آسمان» ويژه دفاع مقدس، سري جديد «برنامه ورزش از نگاه دور» به تهيه‌كنندگي «ابوالفضل اكبري» و با تغيير اساسي نسبت به سري قبلي آن، برنامه «سفر ايمن» به تهيه‌كنندگي «رنجبر»، برنامه «همت ماندگار» به تهيه‌كنندگي «پيمان پورمقيمي» برنامه «آهنگ توسعه» كه به شعار سال مي‌پردازد، برنامه «باز هم زندگي» به تهيه‌كنندگي «بهروز مفيد» و برنامه «راه سوم» به تهيه‌كنندگي «محمود فلاح» كه به مطالبات رهبر در حوزه فرهنگ مي‌پردازد. سري سوم مسابقه «نشان برتر»، برنامه «كافه سوال» و در نهايت برنامه «خانومي كه شما باشي» به تهيه‌كنندگي «آزاده نامداري» و با زمان پخش به مناسبت هفته نيروي انتظامي از برنامه‌هاي گروه اجتماعي شبكه 2 به شمار مي‌آيند. 

مدير شبكه 2 سيما، با اشاره به برنامه‌هاي تدارك ديده شده گروه معارف اين شبكه براي نيمه دوم سال اظهار داشت: برنامه مناسبتي «پابوس» به تهيه‌كنندگي «رفعتي»، «بچه‌هاي مسجد» به تهيه‌كنندگي «غلامرضا حبيبي»، «گنجينه حكمت» متشكل از مجموعه سخنراني‌ها، ذكر عاشوراييان ويژه محرم، «بوي محبت» به تهيه‌كنندگي موسوي، «فصل عاشقي» به تهيه‌كنندگي «سعيد پورفرج»، مستندهاي «امام رضا»، «آيينه خانه» به تهيه‌كنندگي «علي احمدي» و برنامه «دو ركعت» ويژه استقبال از اذان صبح، از برنامه‌هاي گروه معارف شبكه 2 به شمار مي‌آيد.

علي زارعان، مدير گروه كودك شبكه 2 در اين نشست گفت: امسال هفته كودك را نسبت به سال‌هاي گذشته با شكوهتر برگزار مي‌كنيم. روز 19 مهر كه روز ويژه كودك و رسانه است مصادف با اختتاميه جشنواره فيلم كودك اصفهان است و در اين روز از صبح تا بعدازظهر برنامه‌هاي ويژه‌اي چون جشن تولد 20 سالگي كلاه‌قرمزي را پخش مي‌كنيم. 

همچنين در اين روز ويژه برنامه «عمو پورنگ» از اصفهان پخش مي‌شود.

مختاري، طراح گروه هنري و كارهاي گرافيكي شبكه 2 در اين نشست گفت: هر كدام از شبكه‌هاي مختلف دنيا مدتهاست به مقوله گروه هنري در تلويزيون توجه مي‌كند. و با توجه به پيگيري‌هاي مدير شبكه تصميم گرفتيم در اين شبكه كارهاي گرافيكي را با هويتي مستقل انجام دهيم. كه اين كار از تابستان سال گذشته آغاز شد و در نهايت پس از پشت سر گذاشتن مراحل طراحي اجرايي شد. كه از جمله آنها مي‌توان به تغيير شكل لگوي مربعي در سمت چپ تلويزيون اشاره كرد.

«مريم جلالي»، مدير گروه خانواده شبكه 2 در اين نشست گفت: رويكرد اصلي ما در گروه خانواده شبكه 2 مدنظر قراردادن خانواده‌اي مدبر است. 

وي ادامه داد: همه شبكه‌ها زيرساخت‌هاي مفهومي خانواده‌محور خود را با شبكه 2 و مدير اين شبكه بررسي مي‌كنند.

«محسن حبيبي»، مدير گروه معارف شبكه 2، در اين نشست گفت: پخش تلاوت‌هاي نوجوانان با عنوان «نسيم وحي» كه هر روز با تلاوت دو صفحه از قرآن توسط نوجوانان از شبكه 2 پخش مي‌شود و برنامه «حرف‌هاي آسماني» كه قبل از اذان ظهر و اذان مغرب روي آنتن شبكه 2 مي‌رود، از ديگر برنامه‌هاي گروه معارف براي نيمه دوم سال است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار