لاریجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تاکید روسای مجلس ایران و ترکیه بر حل معضل سوریه از طریق دموکراسی/توافق دو کشور در مسئله تروریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ایران و ترکیه برای یافتن راه‌ حل سیاسی به منظور برون رفت سوریه از شرایط کنونی اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی شامگاه امشب (شنبه)‌ در جمع خبرنگاران درباره دیدار دوجانبه خود با رئیس مجلس ترکیه گفت: ترکیه کشور دوست و برادر ما است و این دو کشور از گذشته روابط دوستانه داشته‌اند.  
 
وی افزود: رایزنی‌های مختلفی در مسائل گوناگون از گذشته تاکنون صورت گرفته و بر گسترش روابط اقتصادی و سیاسی تاکید شده است.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ در نشست امروز درباره روابط تجاری دوجانبه بحث کردیم و قرار شد دو پارلمان کمک کنند تا روابط تجاری بین دو کشور به 30 میلیارد دلار برسد.  
 
لاریجانی افزود: با رایزنی‌های پارلمان و دولت‌های ایران و ترکیه مشکلات روابط تجاری را حل خواهیم کرد، همچنین امروز در خصوص موضوعات مهم منطقه بحث و گفتگوهای خوبی صورت گرفت.  
 
نماینده مردم قم اظهار کرد:‌ در نشست امروز بر ارتباط صمیمانه و گسترش دیپلماسی تاکید شده است و خوشبختانه موضع جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در خصوص موضوع زشت تروریسم یکی بوده و همچنین نگاه‌مان در مورد معضل سوریه ایجاد اصلاحات بر اساس دموکراسی است.  
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که قطعا باید راه حل سیاسی برای مشکل سوریه پیدا کرده و به خشونت‌ها پایان داد، ادامه داد: در چند روز گذشته همچنین مذاکراتی با رئیس پارلمان عراق در این باره انجام دادیم و در رابطه با مسائل و مشکلات سوریه به توافق رسیدیم و قرار شد ایران، ترکیه و عراق راه حل سیاسی برای برطرف کردن معضل سوریه بیابند.  
 
لاریجانی گفت: من معتقدم سفر رئیس‌ پارلمان ترکیه منشأ خیر خواهد بود و به حل مسائل منطقه کمک خواهد کرد.  

انتهای پیام/  
 
 

برچسب ها: لاریجانی ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار