تکرار/ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان – مجارستان؛

نعمت پور صاحب گردن آویز طلا شد+رده بندی انفرادی و تیمی

دومین روز چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2013 میلادی از عصر 30 شهریور در بوداپست مجارستان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روز دوم چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی از ساعت 15:30 دقیقه 30 شهریور با رقابتهای اوزان 60، 84 و 96 کیلو گرم در سالن پاپ لازلو شهر بوداپست برگزار شد.

**وزن 60 کیلو گرم: محمد نوربخش

محمد نوربخش در حالی به دوبنده تیم ملی در وزن 60 کیلو گرم رسید که علاوه بر حضور در مرحله نهایی مسابقات انخابی تیم ملی در تک دیدار انتخابی که کادر فنی برای او مقابل عبدالمحمد پاپی گذاشته بود نیز به شایسگی به برتری رسید و ملی پوش تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی شد.

وی که خیلی سخت به دوبنده تیم ملی رسیده به دنبال اثبات شایستگی هایش است تا در اولین حضورش در این مسابقات با کسب مدال جای امید نورزی قهرمان المپیک لندن را پرکند.

نوربخش که اصول کشتی فرنگی را زیر نظر پدرش آموخته برای آنکه بخواهد به مدال برسد در دور نخست به مصاف دونی یور اسلام اف از مولداوی می رود و در صورت برتری در دور دوم با برنده مبارزه رواز لاشخی از گرجستان و کوراماتو از ژاپن مسابقه می دهد. درگروه نوربخش، بوررو از کوبا، تسمراد اف از ازبکستان، ارالی یف از قرقیزستان، کبیسبایف از قزاقستان و کوی لاکوف از روسیه حضور دارند. در وزن 60 کیلوگرم که 39 کشتی گیر حضور دارند.

پیروزی محمد نوربخش در دور نخست

بر این اساس در وزن 60 کیلوگرم محمد نوربخش در دور نخست با شکست دونی یور اسلام اف از مولداوی راهی دور بعد شد.

وی در دور دوم با برنده مبارزه رواز لاشخی از گرجستان و کوراماتو از ژاپن مسابقه می دهد. در این وزن 39 کشتی گیر حضور دارند.

درگروه نوربخش، بوررو از کوبا، تسمراد اف از ازبکستان، ارالی یف از قرقیزستان، کبیسبایف از قزاقستان و کوی لاکوف از روسیه حضور دارند.

شکست نوربخش در دور دوم

وی در این مرحله مقابل کوراماتو از ژاپن مغلوب شد. در این وزن 39 کشتی گیر حضور دارند.

حذف نوربخش از مسابقات

وی در این مرحله مقابل کوراماتو از ژاپن مغلوب شد و با توجه به شکست این فرنگی کار مقابل نماینده روس نوربخش از دور مسابقات کنار رفت.

**وزن 84 کیلو گرم: طالب نعمت پور با تجربه به دنبال کسب اولین مدال جهانی

طالب نعمت پور که با توجه به انتخاب حبیب اله اخلاقی از سوی محمد بنا برای حضور در المپیک 2012 در روزهای پایانی اعزامی به بازی های المپیک لندن اردوی تیم ملی را ترک کرد آنقدر با انگیزه است که قصد دراد در مسابقات جهانی شایستگی هاش را ثابت کند.وی که در رقابتهای جهانی 2010 مسکو با توجه به آمادگی بالایی که داشت شانس مدال را به دلیل قرعه رژیم صهیونیستی از دست داد.



وی که مدال طلای بازی های آسیایی 2010 را در کارنامه دارد در رقابتهای جهانی امسال پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف الکساندر بارازون از ونزوئلا می رود و در صورت برتری در دور سوم با برنده دیدار جاوید حمزاتو از بلاروس و آدوماتیس از لیتوانی مسابقه می دهد. در این وزن 34 کشتی گیر حضور دارند و سلجوق سبی از ترکیه و ماکسیم مانوکیان از ارمنستان از دیگر نفرات سرشناس در گروه نماینده ایران هستند.

نعمت پور گام نخست را محکم برداشت

بر این اساس در وزن 84 کیلوگرم طالب نعمت پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف الکساندر بارازون از ونزوئلا رفت و با شکست این فرنگی کار در دور بعد با برنده دیدار جاوید حمزاتو از بلاروس و آدوماتیس از لیتوانی مسابقه می دهد.

در این وزن 34 کشتی گیر حضور دارند و سلجوق سبی از ترکیه و ماکسیم مانوکیان از ارمنستان از دیگر نفرات سرشناس در گروه نماینده ایران هستند.

پیروزی نعمت پور در دور سوم مقابل حریف بلاروسی

بر این اساس در وزن 84 کیلوگرم طالب نعمت پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل الکساندر بارازون از ونزوئلا به برتری رسید.

وی در دور بعد با پیروزی برابرجاوید حمزاتو از بلاروس به دور بعدی رسید.

نعمت پور به نیمه نهایی رسید

نعمت پور در این مرحله مقابل
نورسلطان تورسینف پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

نعمت پور فینالیست شد/یک گام دیگر تا مدال طلا

 نعمت پور برای حضور در دیدار فینال مقابل دامیان یانکوفسکی از لهستان پیروز شد و به فینال رسید و فقط يک گام ديگر تا مدال راه دارد.

نعمت پور با شکست طهماسبی طلایی شد

نعمت پور در دیدار نهایی با شکست سامان طهماسبی فرنگی کار ایرانی تیم آذربایجان صاحب گردن آویز طلا شد.



**وزن 96 کیلو گرم: مهدی علیاری

مهدی علیاری جوان که در مسابقات انتخابی تیم ملی با توجه به غیبت قاسم رضایی و کناره گیری داود گیل نیرنگ به دوبنده تیم ملی رسید بارها اعلام کرده بود من حاضرم با همه مدعیان داخلی حتی رضایی دارنده مدال طلایی المپیک مسابقه دهم و ثابت کنم شایسته ملی پوش شدن در رقابتهای جهانی هستم.وی که برای نخستین بار است مه در مسابقات جهانی شرکت کرده اعتقاد دارد با توجه به نوع کشتی گرفتنش قوانین جدید به نفع او خواهد بود در هر صورت وی در این دوره از رقابتها در دور نخست به مصاف آرتور الکسانیان از ارمنستان می رود و در صورت پیروزی در دور بعد با برنده دیدار متودیف از بلغارستان و گرزی بکی از لهستان مسابقه می دهد. ایسکاکوف از قزاقستان، هاسلر از آلمان، جنگ ایلدریم از ترکیه و بالاز کیس از مجارستان در گروه علیاری حضور دارند. در این وزن 37 کشتی گیر وزن کشی کرده اند.

علیاری با شکست در دیدار رده بندی پنجم شد

بر این اساس، در وزن 96 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 1 بر 3 مغلوب آرتور الکسانیان از ارمنستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، علیاری به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله ابتدا مقابل ولادیسلاو متودیف از بلغارستان با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید و سپس در دور بعد به مصاف یرلان ایسکاکوف از قزاقستان و با پیروزی مقابل این فرنگی کار به رده بندی رسید.



وی در دیدار رده بندی مقابل بالاز کیس از کشور میزبان شکست خورد و به مقام پنجمی رسید.

** رده‌بندی انفرادی این رقابت‌ها در پایان روز دوم به شرح زیر است:

55 کیلو: 1- وون چول یان (کره شمالی) 2- گیون جین چویی (کره جنوبی) 3- پیتر مودوس (مجارستان) و رومن آمویان (ارمنستان) 5- اسپنسر مانگو (آمریکا) و ایوان تاتارینوف (روسیه) ... 19- محمد فقیری (ایران)

60 کیلو: 1-ایوو آنگولوف (بلغارستان) 2- ایوان کویلاکوف (روسیه) 3- سانگ جائه وو (کره جنوبی) و المراد تسمرداف (ازبکستان) 5- علمات کبیسبایف (قزاقستان) و ادوارد بارسیگجان (لهستان) ... 12- محمد نوربخش (ایران)

84 کیلو: 1- طالب نعمت‌پور (ایران) 2- سامان طهماسبی (آذربایجان) 3- جاوید حمزاتوف (بلاروس) و ویکتور لورینچ (مجارستان) 5- دامین یانکوفسکی (لهستان) و رامی هیتانامی (فنلاند)

96 کیلو: 1- نیکیتا ملینیکوف (روسیه) 2- آرتور آلکسانیان (ارمنستان) 3- بالاز کیس (مجارستان) و شالوا گادابادزه (آذربایجان) 5- مهدی علیاری (ایران) و نوری کاتسو سای کاوا (ژاپن)


**رده‌بندی تیمی به شرح زیر است:

1- روسیه 25 امتیاز

2- مجارستان 24 امتیاز

3- ارمنستان 20 امتیاز

4- آذربایجان 20 امتیاز

5- کره جنوبی 17 امتیاز

6- ایران 16 امتیاز

7- قزاقستان 13 امتیاز

8- لهستان امتیاز 12

9- بلغارستان 10 امتیاز

10- کره شمالی 10 امتیاز

11- ازبکستان 10 امتیاز

11- ژاپن 10 امتیاز

گفتنی است؛ افشین ببابانگرد، هادی علیزاده پورنیا و امیر علی‌اکبری نمایندگان ایران در سه وزن پایانی 66، 74 و 120 کیلوگرم هستند که عصر امروز به مصاف رقبای خود می‌روند./آق

برچسب ها: کشتس ، فرنگی ، مجارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار