با آغاز سال تحصیلی جدید:

اورژانس کشور هم به استقبال مهر رفت /استقرار بیش از ۸۰۰ آمبولانس و موتورلانس

طبق روال هر سال طرح استقبال از بازگشایی مدارس در سراسر کشور با استقرار بیش از۸۰۰ آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور از اول تا هفتم مهر ماه به نحو مطلوب برگزار میشود.

آرزو دهقاني ،مدير روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تمهیدات اورژانسبرای شروع سال تحصیلی جدید گفت:با توجه به افزایش ترافیک به خصوص در هفته اول بازگشایی مدارس، و جهت اطمینان خاطر والدین و دانش آموزان و امكان دسترسي سريع‌تر و سرعت‌ عمل بيشتر نيروهاي اورژانس براي ارايه خدمات به حوادث احتمالي، برنامه ریزی ها و سیاستگذاری هایی در این زمینه صورت گرفته است.

در این راستا ابلاغیه ای به تمامی مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور ارسال گردید که بر اساس این ابلاغیه مقرر شده است طبق روال هر سال طرح استقبال از بازگشایی مدارس در سراسر کشور با استقرار بیش از۸۰۰آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور از اول تا هفتم مهر ماه به نحو مطلوب انجام پذیرد.

وی ادامه داد:در این راستا، جهت کاهش زمان حضور بر بالین مددجوویان، بیش از ۲۰۰۰ پرسنل اورژانس ۱۱۵ و نیروی امدادی در میادین و خیابانهای اصلی شهر مستقر خواهند بود. در صورت بروز مشكلات پزشكی، شهروندان می توانند به یكی از واحدهای مستقر مراجعه و خدمات اولیه لازم را تا رسیدن به مركز درمانی دریافت كنند.

دهقانی با بیان این که  جهت تسریع در پذیرش مراجعین به اورژانس بیمارستان ها بالاخص دانش آموزان و دانشجویان هماهنگی و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است عنوان کرد:علاوه بر استقرار واحدهای سیار، تمامی پایگاه های شهری اورژانس نیز در آماده باش کامل خواهند بود.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح "بسیج همگانی آموزش کمک های اولیه در فوریتهای پزشکی" بیش از ۳۵۰ هزار نفر از دانش آموزان دوره آموزشی ۶ ساعته کمک های اولیه را به صورت رایگان گذرانده اند که برگزاری این کلاس ها به عهده مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سراسر کشور بوده است . همچنینبا توجه به اهمیت فرهنگ سازی دانشی و بینشی، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آمادگی خود را جهت ادامه آموزش کمک های اولیه در مدارس و
مهد کودک ها اعلام می دارد. امید است که با برگزاری این دوره های آموزشی علاوه بر آشناسازی نسل آینده با اورژانس ۱۱۵ و کمک های اولیه، بار مالی و جانی ناشی از حوادث کاهش یابد. /ح
برچسب ها: اورژانس ، آمبولانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار