زاهدان/

انگیزه کشاورزان برای کاشت گندم در چابهار کاهش یافته است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم حمایت‌های لازم از گندمکاران انگیزه کشاورزان برای کاشت این محصول استراتژیک کاهش یافته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان  یعقوب جدگال اظهار داشت: عدم حمایت از گندمکاران، واردات بی رویه گندم و قیمت پایین نرخ خرید تضمینی انگیزه کاشت این محصول را بین کشاورزان کاهش داده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید نرخ خرید تضمینی گندم را افزایش دهد اضافه کرد: متأسفانه در چند سال اخیر کشاورزان به‌ ویژه گندمکاران برای ادامه کار با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

جدگال گفت: قیمت پایین نرخ خرید تضمینی در چند سال اخیر موجب از بین رفتن میزان زیای از این محصول در سیلو ها شد و بخش زیای از این محصول به خوراک دام ها اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با وجود رسیدن کشور به جایگاه خودکفایی و برگزاری جشن خودکفایی اما در حال حاضر هزاران تن گندم همه ساله از سایر کشور ها خریداری و وارد ایران می شود.

وی با تاکید بر این مسئله که وزارت جهاد کشاورزی باید با جدیت و انجام اقدامات اساسی نسبت به حل مشکلات موجود در این حوزه ورود پیدا کند بیان داشت: کشور ایران پتانسیل مناسبی برای تولید و حتی صادرات این محصول به سایر کشور ها دارد که باید با برنامه ریزی لازم در راستای حمایت از کشاورزان و تولید این محصول استراتژیک گام برداشت./س

برچسب ها: کاهش ، انگیزه ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.