انتقاد نوری مالکی از عربستان

نخست وزير عراق با انتقاد شديد از دخالت برخي کشورها در امور داخلي اين کشور به ويژه با انتقاد شديد از عربستان سعودي درباره خطرناک بودن فتواهاي تکفيري که هدف از آن فتنه افکني بين عراقيهاست هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه،‌ نوري مالکي تأکيد کرد عراق اسير يک گروه گمراه و منحرف نخواهد شد و با همه ترکيبات جمعيتي اش براي مردم اين کشور است و بين عراقي‌ها تفاوتي وجود ندارد.
نوري مالکي ديروز در مراسم افتتاح ميدان نفتي غرّاف در شهر ناصريه ، عراقيها را به وحدت و ايستادگي در مقابل تروريسم و کشورهايي که عليه عراق توطئه مي کنند و در تلاشند امنيتش را از بين ببرند، دعوت کرد.
نوري مالکي گفت تعدادي از کشورها عليه عراق توطئه و دستان خود را در خون عراقيها آغشته مي کنند و برخي نيز از عشاير عراق مي خواهند به عربستان بروند. 
نوري مالکي اين پرسش را مطرح کرد که آيا عشاير عراقي به نوکران وابسته به اين طرف يا آن طرف تبديل شده‌اند که چنين دعوتي از آنها مي شود؟
نخست وزير عراق تصريح کرد: «طرحها و برنامه هاي خارجي وجود دارد که خوبي و خوشي عراق را نمي خواهند . کشورهايي وجود دارند که انگشتان سياه آنها اين توطئه ها را طراحي مي کند و آنها دستان خود را به خون پسران ، دختران ، مردان و زنان ما رنگين کرده‌اند. اگر کساني به حرف اين کشورها گوش نمي‌کردند و از آنها فرمانبرداري و با آنان همکاري نمي کردند اين کشورها نمي توانستند به اهداف خود برسند و فتنه افکني کنند. اگر ما براي برخي از کشورها فرش قرمز پهن نکنيم آيا بايد به شيوه‌هاي ديگر به عراق بيايند ؟ اين کشورها چرا بايد وارد عراق شوند ؟ آيا کسي از ما حق دارد در امور يکي از اين کشورها دخالت کند ؟ آيا آنها مي پذيرند که ما حتي يک حرف آن هم حرف کوچک درباره آنها بزنيم ؟ چرا بايد اين کشورها مصون و محفوظ باشند اما کشور عراق براي آنها مباح باشد.مي گويند اي عشاير عراق بياييد به سعودي. آيا عشاير عراق به خدمتکاران وابسته به اين و آن تبديل شده‌ا‌ند. مي گويند اي عشاير عراق بياييد براي شما نقشه راه ترسيم کنيم. اين عراق با مرداني که دارد امکان ندارد به خواسته آنها عمل کند اما در ميان ما افراد ضعيف النفسي نيز وجود دارند.»
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، مالکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار