رييس جمهور افغانستان از آمريکا خواست تعريف مشخصي از تروريسم ارائه کند

دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: حامد کرزي روز شنبه در ديدار با شماري از جوانان افغان گفت: آمريکا بايد مشخص کند که جنگ با چه کساني در افغانستان ادامه دارد ، آيا با طالبان يا شبکه القاعده در جنگ هستيم يا با روستايياني که فريب خورده‌اند؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، کرزي تصريح کرد: ناامني‌هاي افغانستان در خارج از اين کشور سازماندهي مي‌شود پس عوامل ناامني نيز در خارج از کشور است.
وي افزود: ما مي‌دانيم که چه کساني عاملان انتحاري را به افغانستان اعزام مي‌کنند و نقش آمريکا در اين ميان چيست.
کرزي نگراني‌ها درباره اوضاع امنيتي افغانستان پس از خروج نيروهاي خارجي در سال 2014 را رد کرد و گفت: خارجي‌ها با تبليغات منفي قصد دارند افغانستان را نيازمند نشان دهند.
وي درباره امضاي پيمان امنيتي با آمريکا گفت: تا زماني‌که خواسته‌هاي کابل تحقق نيابد ، توافقنامه امنيتي با آمريکا را امضا نخواهيم کرد.
کرزي پيش از اين اعلام کرده بود: تامين صلح و امنيت ، تقويت و تجهيز نيروهاي افغان و توسعه زيربناي اقتصادي افغانستان مهمترين پيش شرط‌هاي امضاي توافقنامه امنيتي با آمريکا است.
کرزي به حملات موشکي از خاک پاکستان به استان‌هاي شرقي افغانستان اشاره کرد و گفت: افغانستان دست به اقدام متقابل نخواهد زد و به تلاش‌هاي خود براي حل اين مشکل از راه‌هاي ديپلماتيک ادامه داده است.
وي درباره مذاکرات صلح افغانستان و گشايش دفتر نمايندگي طالبان در قطر گفت: دفتر قطر که به نام امارت اسلامي گشايش يافت ، دفتر طالبان نبود بلکه توطئه بزرگ خارجي عليه افغانستان بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار