تبریز/

برگزاری ده ها برنامه فرهنگي همزمان با هفته گردشگري در آذربايجان شرقي

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خبر داد: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اجراي ده ها برنامه فرهنگي و متنوع به استقبال هفته گردشگري سال جاري مي رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي با اعلام اين خبر افزود: آذربايجان شرقي همزمان با سراسر كشور اجراي برنامه هاي متنوع و متعدد فرهنگي، هنري و آموزشي را براي بزرگداشت هفته گردشگري پيش بيني كرده است.

وي يادآور شد: با توجه به آغاز هفته گردشگري با روز جمعه، سخنراني در خطبه هاي پيش از نماز جمعه تبريز و شهرستان ها توسط مديركل، معاونان و مسئولان ادارت ميراث فرهنگي در نخستين روز اين هفته انجام مي گيرد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ديدار با امام جمعه و خانواده معظم شهدا و ايثارگران در تبريز و شهرستان ها، حضور و غبارروبي از مزار شهدا و تجديد ميثاق با آرمان شهدا و نيز تجليل از فعالان عرصه گردشگري استان و رونمايي از مطالعات اين حوزه را از جمله برنامه هايي خواند كه براي روز «گردشگري، هنرهاي سنتي و ميراث معنوي» پيش بيني شده است.

محمدي استقبال از گردشگران ورودي به استان در فرودگاه و راه آهن و اهداي گل به آنها، به صدا درآوردن زنگ گردشگري در مدارس همزمان با سراسر كشور، نشست خبري با رسانه و مطبوعات و نيز حضور در برنامه هاي صدا و سيما را ديگر برنامه هاي دو روز نخست هفته گردشگري در آذربايجان شرقي اعلام كرد.

وي خاطرنشان كرد: نشست تخصصي و هم انديشي با سرمايه گذاران كارآفرين در عرصه گردشگري، برگزاري جشن راهنمايان گردشگري استان، بازديد رايگان خانواده ها از موزه ها، برگزاري مسابقه سفر در قاب تصوير به همراه نمايشگاهي در خانه پروين اعتصامي و برگزاري مسابقه بازي هاي محلي بين روستاهاي هدف گردشگري با هدف حفظ و احياي بازي هاي محلي بخشي ديگر از اين برنامه ها هستند.

محمدي افزود: جشنواره انار در روستاي مردانقم شهرستان خداآفرين، مسابقه خانه داري بين هتل هاي استان، مسابقه گزارش نويسي از جاذبه هاي گردشگري ويژه دانشجويان رشته هاي مرتبط گردشگري و مسابقه مقاله نويسي با هدف معرفي ظرفيت هاي آب درماني استان و گردشگري سلامت عناوين تعدادي ديگر از برنامه هاي هفته گردشگري هستند.

وي برگزاري تور تبريزگردي رايگان براي عموم، براي آژانس هاي منتخب كشور آذربايجان به منظور معرفي ظرفيت هاي گردشگري استان، براي اساتيد و دانشجويان در شهرستان هاي مختلف و نيز تور طبيعت گردي براي دانشجويان جديد الورود دانشگاه جامع علمي كاربردي با هدف پاكيزگي محيط منطقه ارسباران را از جمله برنامه تورهاي پيش بيني شده در هفته گردشگري خواند.

اين مقام مسئول تهيه پيكج و بروشور استان و توزيع و تخفيف 20 الي 40 درصدي هتل هاي استان را از ديگر برنامه هايي خواند كه در هفته گردشگري در آذربايجان شرقي به اجرا در مي آيد.

محمدي همچنين تصريح كرد: در هفته گردشگري از شش طرح عمراني گردشگري شامل هتل، هتل آپارتمان و مجموعه تفريحي اقامتي در شهرستان هاي استان بهره برداري خواهد شد.

وي با بيان اينكه آذربايجان شرقي طي سال هاي اخير جهش خوبي در گردشگري داشته، خاطرنشان كرد: داشته هاي فرهنگي و تاريخي آذربايجان شرقي دليل اصلي توسعه گردشگري اين استان در منطقه بوده كه نيازمند بسط و فعاليت بيشتر است.

يادآور مي شود، هفته گردشگري از 5 مهر ماه همزمان با روز جهاني جهانگردي آغاز شده و با ارائه برنامه هاي ويژه تا يك هفته پس از آن در آذربايجان شرقي همزمان با سراسر كشور ادامه خواهد داشت./ز

برچسب ها: برنامه ، فرهنگی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.