خشونت پلیس آمریکا علیه اعتراض دانشجويان آمريکايي به پترائوس

اعتراض دانشجويان آمريکايي به انتصاب ديويد پترائوس رئيس سابق سيا به استادي در يک دانشگاه در نيويورک با سرکوب خشونت بار پليس روبرو شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، دهها دانشجو و شهروند در نيويور از تظاهرات اعتراض آميزي که به انتصاب رئيس سابق سيا به استادي در دانشگاه اين شهر برگزار شده بود، حمايت کردند.
اين شهروندان نيويورکي و دانشجويان با امضاي توماري، خواستار رفع اتهام ها از شش دانشجويي شدند که در اعتراض به انتصاب ديويد پترائوس به استادي در يکي از دانشگاه هاي اين شهر بازداشت شدن بودند. تصاوير تازه منتشر شده نشان مي دهد پليس نيويورک همزمان با بازداشت اين دانشجويان، به صورت خشونت بار اقدام به ضرب و شتم آنان مي کند.
انتصاب پترائوس، ژنرال چهار ستاره و رئيس سابق سيا با اعتراض هاي گسترده در نيويورک و دانشجويان روبرو شده است؛ اين معترضان مي گويند نمي خواهند کسي در دانشگاه شهرشان در مقام استادي قرار گيرد که در جنگ، اقدامات شکنجه بار و حملات پهپادها در خاورميانه نقش داشت. 
با اين حال اين اعتراض ها با برخورد خشن و سرکوبگرانه پليس نيويورک روبرو شده است؛ هفته گذشته، بيش از هفتاد و پنج نفر در برابر دفتر پترائوس تظاهرات کردند که به درگيري پليس با معترضان انجاميد و پليس با خشونت و ضرب و شتم، برخي از معترضان را بازداشت کرد.
برخي از اساتيد، کارکنان دانشگاه و دانشجويان نيز با امضاي نامه اي به پترائوس، استعفاي وي از مقام تازه اش را خواستار شده اند.
برچسب ها: بین الملل ، نیویورک ، سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار