با مخالفت نمايندگان؛

تشکیل وزارت گردشگری در ایستگاه بهارستان متوقف شد

نمایندگان مجلس با طرح یک فوریتی تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، پس از اعلام وصول طرح یک فوریت تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از سوی مهرداد بائوج‌لاهوتی نماینده مردم لنگرود، در صحن علنی امروز یکشنبه پس از اعلام وصول، جزئیات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

مهرداد لاهوتی به عنوان پیشنهاد دهنده گفت: امروز صنعت گردشگری سومین رتبه اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده و در آینده‌ای نزدیک به رتبه اول ارتقا می‌یابد.

وی افزود در سند چشم‌انداز 20 ساله درآمد 20 میلیارد دلاری برای گردشگری پیش‌‌بینی شده است و کشورهایی که در رتبه های بالای گردشگری قرار دارند امروز درآمد خوبی از این صنعت کسب کرده‌اند.

در ادامه هادی قوامی نماینده مردم در مجلس در مخالفت با این طرح گفت: در طرح مذکور وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیش‌بینی شده است درصورتی که اکنون این سازمان به نام میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، از این رو تکلیف صنایع دستی در این طرح چه می‌شود. 

وی افزود: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی یک سازمان فرابخشی است و نیاز همه وزارتخانه‌ها دارد، وقتی به یک وزارت خانه تبدیل شود دیگر فرابخشی نیست. 

قوامی تصریح کرد: خیلی از کشورها در افق 2020 پیش بینی کرده اند که بودجه خود را از میراث فرهنگی تأمین کنند درصورتی که ما سالها بر درآمد نفتی تأکید داریم و نتوانسته‌ایم صنعت گردشگری را توسعه دهیم.

در ادامه جواد هروی نماینده مردم قائنات در موافقت با این طرح گفت: در حال حاضر ترکیه 30 میلیون گردشگر دارد و توسعه شغل گردشگری در جهان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی افزود: ما نتوانسته‌ایم با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی و باستانی در کشور شغل گردشگری را توسعه دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: توریسم و گردشگری در حال حاضر صنعت نرم دنیاست و در کشور ما نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد.

در ادامه این طرح به رأی گذاشته شد ولی نتوانست آرای موافق نمایندگان را برای یک فوریت کسب کند پس از آن طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری به صورت عادی اعلام وصول شد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: توقف ، تشکیل ، وزارت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۱۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
با سلام
امیدوارم در این طرح صنایع دستی مجدداً زیرمجموعه وزارت صنعت معدن بشود و تا حدودی استقلال خودش را پیدا کند. تحقیقاً سازمان صنایع دستی کشور بعد از ادغام با سازمان میراث فرهنگی سقوط کرده و جایگاه رفیع و قدرتمند خود در اقتصاد کشور را از دست داده است.
آخرین اخبار