نيويورک تايمز: همه چشم‌ها در مجمع عمومي به "روحاني" دوخته خواهد شد

روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز در گزارشي در استانه سفر دکتر روحاني به نيويورک نوشت: اين هفته همه چشم ها در مجمع عمومي سازمان ملل به حسن روحاني، رئيس جمهور ايران دوخته خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته شماره امروز اين روزنامه آمريکايي در اينترنت، روحاني از ماه اوت که بر مسند رياست جمهوري ايران نشست نشانه هاي دلگرم کننده‌اي دال بر تمايل براي تعامل سازنده تر با غرب از خود نشان داده است. 

اين روزنامه آمريکايي در ادامه مدعي شد:سخنراني روحاني در روز سه شنبه در مجمع عمومي سازمان ملل اين فرصت را براي وي فراهم مي کند که تغيير را نشان دهد.

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا هفته گذشته تاکيد کرد مهمترين نگراني جهان همچنان برنامه هسته اي ايران است. اين در حاليست که روحاني و ديگر مقامات بلند پايه ايران مي گويند قصد دارند از نگراني هاي غرب بکاهند و ثابت کنند که هدف از برنامه هسته اي ايران توليد انرژي است.

اين روزنامه در ادامه نوشت: نشانه هاي قابل توجهي که از ايران ديده شده است مانند تبريک روحاني به مناسب سال نو يهودي به يهوديان سراسر جهان، آزادي زندانيان، تبادل نامه با اوباما و انتقال مسئوليت مذاکرات هسته اي به وزارت امور خارجه ايران حس تازه اي از اميد ايجاد کرده است که بهره بردن از آن در چند هفته آينده بسيار اهميت دارد.

نيويورک تايمز در مورد سوريه هم نوشت: ايران خواستار ديپلماسي براي پايان جنگ داخلي سوريه شده است. آمريکا تا کنون در تلاش هاي ديپلماتيک خود با روسيه براي يافتن راه حلي سياسي از جمله برگزاري کنفرانس صلح در ژنو به منظور توافق در مورد انتقال قدرت در سوريه از مشارکت دادن ايران خودداري کرده است. اين در حاليست که روحاني يک تيم متبحر و آشنا با غرب دارد. اين مسائل موجب افزايش انتظارات در جهاني شده است که مايل به نقش آفريني بيشتر ايران است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار