ابزارها و سيستم هاي مديريتي؛ بهره وري "واحدهاي توليدي" را ارتقا مي دهد

افزايش رقابت پذيري در فرآيند نوسازي و بهسازي صنعت کشور مستلزم به کارگيري ابزارها و سيستم هاي مديريت علمي و افزايش بهره وري در واحدهاست.

حسيني صدر عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نيز با تاکيد بر اينکه توجه به افزايش سطح بهره وري کنترل تورم و توليد ناخالص داخلي را به همراه دارد، گفت: هم اکنون کشورهاي توسعه يافته حدود 52 درصد از رشد توليد خود را از ارتقاي بهره وري به دست آورده اند.

وي افزود: در قانون حمايت از نوسازي، مديريت علمي و افزايش بهره وري با رويکردهاي نوين، در سال هاي اخير توسعه زيادي يافته است.

در همين راستا، به کارگيري انها توسط مديران صنعتي، نياز به برخورداري از خدمات تخصص و مشاوره اي متخصصان مربوطه را افزايش داده است.

حسيني صدر با بيان اينکه هم اکنون ظرفيت خدمات مشاوره صنعتي در کشور افزايش يافته و باعث افزايش کيفيت عملکرد و اثربخشي آنها نيز خواهد شد، تصريح کرد: قانون براي تحقق اين ضرورت و دستيابي به ظرفيت هاي مطلوب در فرآيندهاي مشاوره اي در بخش هاي غير دولتي و ارتقاي سطح فناوري، حمايتاز نوسازي صنايع را ضروري دانسته است.

وي تاکيد کرد: وجود بهره وري در بسته توليد کشور باعث افزايش توليد و کيفيت محصولات با حفظ منابع مي شود.

حسيني صدر خاطرنشان کرد: يکي از راهکارهاي مهم افزايش بهره وري در کشور، توجه به ميزان ساعات کار مفيد کارمندان واحدهاي توليدي است به طوريکه با اين روش مي‌توانيم باعث راندمان توليد شويم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیستم ، تولیدی ، ابزارها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار