ملاصالحی خبرداد؛

احداث میدان مشاهیر در قلب بوستان نوروز / اراضی عباس آباد کانون گردهمایی های بین المللی

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از احداث میدان مشاهیر در بوستان نوروز به منظور ایجاد یک نقطه جهت معرفی بزرگان حوزه تمدن ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حجت اله ملاصالحی با اشاره به جایگاه این اراضی به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت در حوزه دیپلماسی شهری خاطر نشان کرد : بوستان نوروز یک بوستان فراملی است که میدان مشاهیر جهت آشنایی بیشتر با مفاخر تمدن ایرانی در آن احداث شده است.
 
 به گفته وی، میدان مشاهیر حدود 4200 متر مربع مساحت دارد که در آن دروازه عظیم ورودی، سنگ فرش منحصر به فرد با طراحی نقوش موجود در فرش های ایرانی ، سکوهای جایگاه تندیس ها و کتیبه ای منقش طراحی و اجرا شده است.
 
 ملاصالحی تصریح کرد: دروازه میدان مشاهیر برگرفته از معماری اصیل ایرانی نمادی از خوش آمد گویی شکوهمند به استقبال کنندگان از بهار و نوروز است ، حوضی باشکوه در میان میدان قرار دارد ضمن آنکه در انتهای میدان کتیبه ای بزرگ منقوش به روایت هایی از ائمه اطهار در مقابل بینندگان قرار می گیرد.
 
 مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: میدان مشاهیر یک اثر فاخر هنر معماری است که فرش قرمزی از جنس سنگ با نقوش اسلیمی به طول 160 و عرض 16 متر سطح آن را پوشانده و حاشیه های آنرا سکوهایی به عنوان محمل تندیس های مشاهیر فرهنگ ایرانی و اسلامی در بر خواهد گرفت.
برچسب ها: احداث ، میدان ، مشاهیر ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار