نوباوه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نرمش قهرمانانه روشي براي شناساندن حقوق ملت ایران به دنیا با زبان دیپلماسی

نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز نرمش قهرمانانه روشی برای احقاق حق و شناساندن حقوق ملت ایران به دنیا با زبان دیپلماسی است.

"بيژن نوباوه"نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لفظ "نرمش قهرمانانه" كه اولین بار 17 سال پیش توسط مقام معظم رهبري در دیدار دیپلمات‌های وقت مطرح شد، اظهار داشت: آن زمان این لفظ به عنوان ابزاری کارآمد برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قلمداد شد.
 
نوباوه افزود: نرمش قهرمانانه، به عنوان حرکت ماهرانه برای ایجاد زمینه‌های لازم و منطقی با حفظ اصول براي پیشبرد حق ملت ایران، مطرح شد.
 
نماينده مجلس با اشاره به تعريف "نرمش قهرمانانه"، تصريح كرد: نرمش قهرمانانه به معنی ترک منویات و اهداف نیست، بلکه در هر شرایطی، معنایي خاصی دارد؛ نوعي تغییر تاکتیک با حفظ ارزش‌ها و هدف‌های اصلی كه یک روش دیپلماسی است. 
 
وي با تاكيد بر صحبت‌هاي مقام‌معظم‌رهبري مبني بر معرفی زبان ديپلماسي به عنوان زبان خنده و مذاکره با حفظ اصول و منافع ملي است، اظهار داشت: امروز نرمش قهرمانانه روشی برای احقاق حق و شناساندن حقوق ملت ایران به دنیا با زبان دیپلماسی است.

نوباوه افزود: کشورهای غربی سال‌هاست که ملت ایران را با وارد كردن اتهامات مختلف، از حقوق خود در صحنه‌های مختلف دیپلماسی، حقوق بشر ، مجمع عمومی سازمان ملل محروم کرده است و مقام‌معظم‌رهبری با لفظ نرمش قهرمانانه خواهان استفاده از روش‌های فعال دیپلماسی برای جنگ با ترفندهای غرب است.
 
نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به صحبت‌های امروز دكتر روحاني در مراسم رژه نیروهای مسلح مبنی بر تکیه بر اصول انقلاب، تصريح كرد: اظهارات رئیس‌جمهور همان چیزی است که ملت ایران انتظار دارد، چراکه ما هرگز از اصول خود عقب نشینی نکرده و نخواهیم کرد.
 
وي ادامه داد: اصول ما اصولی ثابت و منافع ملی ما، منافعی ثابت است، اما همیشه فضا برای مذاکره و گفتگو براساس احترام متقابل وجود دارد و امیدواریم که دکتر روحانی به خوبي از فرصت ايجاد شده براي پيشبرد منافع ملي استفاده کند.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با ارائه پيشنهادي به رئيس جمهور، در پايان خاطرنشان كرد: مدت‌هاست كه غرب از حقوق بشر و دموكراسي دم مي‌زند اما بي‌رحمانه ملت ايران را از اصول اوليه حقوق بشر با قطع رسانه‌ها و داروي بيماران، محروم كرده است، پيشنهاد مي‌كنم دكتر روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل از تحريم‌هاي موجود صحبت به ميان آورده و برای احقاق حقوق ملت ایران تلاش کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، نرمش ، قهرمانانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار