براي نخستين بار در كشور؛

بروز رساني سيستم هاي كنترل حالت اضطراري و ايمني پالايشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبي

مدير عامل شركت مجتمع گاز پارس جنوبي از بروز رساني و تعويض شبكه سيستمهاي كنترل حالت اضطراري و ايمني و تشخيص آتش پالايشگاه دوم پارس جنوبي براي نخستين بار در سطح كشور در مجتمع گاز پارس جنوبي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي اكبر شعبانپور با اشاره به اينكه سيستم هاي كنترل حالت اضطراري و ايمني و تشخيص آتش پالايشگاه دوم ساخت شركت آمريكايي است و در نقاط عملياتي مختلف صنايع نفت و گاز كشور استفاده شدهاست، افزود: اين سيستم داراي اشكالات متعددي در شبكه ارتباطي است و باعث توقفهاي توليد متعددي در طول ساليان گذشته در كشور شده است.
 
وي در ادامه با بيان اينكه اصلاح و تعويض شبكه اين سيستمها به همراه تعويض قطعات سخت افزاري و همچنين نرم افزاري توسط سازنده اصلي  بعنوان راه حل در كل دنيا پيشنهاد شده است،اظهار داشت: متاسفانه سازنده اصلي و شركتهاي خارجي نيز بدليل تحريمهاي بين المللي از ارائه اين خدمات به كشورمان امتناع مي نمودند، در كشور نيز تاكنون هيچ شركتي موفق به اجراي اين طرح نشده است.
 
مدير عامل شركت مجتمع گاز پارس جنوبي در ادامه افزود: بنابر اين بر تكيه بر دانش و توانمندي متخصصان ابزار دقيق شركت مجتمع گاز پارس جنوبي  و با كار مطالعاتي و تحقيقاتي بسيار فشرده در طول دو سال گذشته موفق به تحصيل تكنولوژي تعويض و اصلاح  شبكه هاي اين سيستمها شديم و خوشبختانه پس از فاز تحقيقاتي و آزمايشگاهي كه بصورت كامل سايت اصلي را شبيه سازي مي نمود اجراي كار در سايت  پالايشگاه دوم با موفقيت كامل اجرا و در سرويس قرار گرفته است.
 
وي اظهار داشت: با انجام موفقيت آميز اين طرح از متوسط توقف ساليانه توليد سه بار در سال ناشي از اشكالات اين سيستم  جلوگيري خواهد شد و همچنين در مقايسه با انجام كار توسط شركتهاي خارجي معادل 150 ميليارد ريال صرفه جويي شده است.
 
شعبانپور اظهار داشت: با ارزشتر از مقادير ريالي اجراي اين طرح، خودباوري و بدست آوردن و بومي سازي دانش اين سيستمها براي اولين بار در كشور است كه توسط متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبي بدست آمد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار