در جا زدن والیبال بانوان روی پله هشتم؛

گفتني ها را گفتيم اما کو گوش شنوا!!!

تیم ملی والیبال بانوان کشورمان نتوانست در این دوره از رقابت های والیبال قهرمانی زنان قاره کهن باز هم عنوانی بهتر از هشتمی کسب کنند.


 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  تیم ملی والیبال کشورمان برای سومین دوره متوالی  است که با حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا پله هشتم را به خود اختصاص می دهد به طوری که انگار نام تیم ایران  را به این جایگاه  وصل کرده اند و این وصال خیال جدایی و ترقی ندارد.

 در طول دو دوره اخیر کادر فنی تیم ملی  پیش از اعزام قول صعود حداقل یک پله ای را می داد اما دریغ که باز هم پس از پایان رقابت ها باید بنویسیم بانوان ایران هشتم آسیا شدند!

 به راستی علت اصلی اختلاف سطح والیبال  بانوان و آقایان  ایران در چیست؟ چرا باید در روزگاری که پسران والیبالیست ایرانی چشمان تمامی رسانه های جهان و فعالان  والیبال حرفه ای دنیا را به خود دوخته اند ما در بانوان در همان پله های نخست حرکتی مانده ایم و هیچ گونه رشد و پیشرفتی را شاهد نیستیم وقتی صحبت از دختران ملی پوش ایرانی به میان می آید همگان از آنها توقع کسب  عناوین خوب را دارند تنها استدلال متوقعین صرف هزینه های مربوط به تشکیل اردوهای تدارکاتی حداکثر 4 ماهه و حداقل یک اردوی تدارکاتی  برون مرزی است اما آیا این امر برای رشد و پیشرفت یک تیم کافی است؟

 سالهاست که می نویسیم  و می گوئیم اما هیچ اتفاقی نمی افتد! می نویسم که علت اصلی  عدم رشد والیبال بانوان  در نداشتن مسابقات باشگاهی سطح بالا و حرفه ای ست، نوشتیم که در جا زدن بانوان والیبالیست ایرانی  در مکان هشتمی به خاطر  عدم توجه به رده های سنی  به رده های سنی پایه است، گفته بودیم علت ناکامی های تیم ملی دختران ایران در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا  در تمامی ادوار  اخیر تاکنون مربوط می شود به نبود بازی های تدارکاتی زیاد و عدم برگزاری  اردوهای مستمر در طول سال است اما کو گوش شنوا !

 در فدراسیونی ها که هم اکنون دارای مدیری حرفه ای و روشنفکر است و از زمان  ورود  وی به این مجموعه بانوان فضای  خود نمایی و حضور در میادین بین المللی  را پیدا کردند چه بد است به این نتیجه برسیم که دختران به خاطر نداشتن اردوهای مستمر در  طول سال و بازی های  دوستانه  با حریفان خارجی ، امروز در آسیا در جا می زنند.

  امیدواریم مسئولان فدراسیون همان طور که تمام هم و غم خود را روی  والیبال پسران گذاشته اند از  دختران هم غافل نشوند و فقط برای رفع تکلیف و خالی نبودن عریضه به برگزاری اردوهای تمرینی در طول حداکثر  4 ماه بسنده نکنند و از همین امروز برای مسابقات کاپ آسیا AVCCUP که سال آینده برگزاری می شود برنامه ریزی کنند تا حداقل در آنجا شاهد صعود از مکان هشتمی باشیم.

حرف آخر:  لطفا بانوان را هم ببینید....

گزارش از انسیه ورزنده

برچسب ها: والیبال ، رقابت ، بانوان ، هشتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار