وزیر بهداشت:

حق جذب وزارت بهداشت در بودجه 92 وجود ندارد

وزيربهداشت با بيان اينكه حق جذب حوزه بهداشت در بودجه امسال ديده نشده است گفت: پرداخت هزينه اي معادل 15 تا 25 ميليارد باعث قوي تر شدن بخش ها مي شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمي، وزیر بهداشت در مراسم  تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امیدواریم بتوانیم در راه تحقق آرمان ها و اهداف شهدای دفاع مقدس جانبازان و مجروحانی که سالهای پربرکت خود را در هشت سال جنگ تحمیلی و  در اسارات به سر بردند قدم برداریم و در پاسداشت ارزشها کوشا باشیم.

وی با تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان و کارگزاران نظام سلامت افزود: در شرایط جدید  و فضای امید آرامش عقلانیت و مهربانی بتوانیم  به وظایف مهم خود در جهت ارتقای کشور  تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بدون تردید دانشگاه مرجع همه تلاش ها و فعالیت ها است دانشگاه مهم است چرا که اهمیت آن به اندازه اهمیت کشور است و دستاوردهای دانشگاه به صلاح و قوام کشور بر می گردد لذا دانشگاه ها باید سعادتمندی کشور را رقم بزنند و امیدوارم در دانشگاه ها افرادی تربیت شوند که برای پیشبرد ارزش ها و تقویت کشور خدمت رسانی کنند.

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم کشور مستقلی داشته باشیم باید به دانشگاه اهمیت دهیم چرا که امروز بدون علم هیچ جامعه ای موفق نخواهد بود دانشگاه، دانشگاهی است که در راستای استقلال کشور تلاش کند اگر بنا است وابستگی وجود نداشته باشد فضای بحث و نقد در دانشگاه ها ایجاد شود بدان معنا که دانشگاه بتواند از ادامه مطالبش را بیان کند هر چند که نگاهشان ممکن است متفاوت باشد.

دکتر قاضی زاده  با بیان اینکه دانشگاه محل علم و محل تعلیم و تربیت است گفت: دانشگاه  محل خودباوری ملت است پس نمی توان ساحت مقدس دانشگاه را به اهداف سیاسی  بدهیم از این رو باید محیط دانشگاه یک محیط علمی و فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه در 35 سال گذشته  زمانی که  میخواستم در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل شوم تنها 7 دانشگاه وجود داشت تصریح کرد:  اما در حال حاضر  50 دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور  مشغول به کار هستند و در استانی همچون خراسان 7 دانشکده پزشکی  با فاصله های خیلی کوتاه از همدیگر وجود دارد.

 وی ادامه داد: دانشگاه باید به سمتی برود که به صلاح کشور و مردم باشد دانشگاه نیاز به معلم دارد معلمانی که برای کسب علم شرایط لازم را فراهم کنند معلم مولد این است که کشور را از نیازها مبرا کند .

وی با بیان اینکه  قدرشناس معلمان باشیم و در خلوت برای آنها دعا کنیم گفت: با دکتر ابوالقاسمی از سالهای دور افتخار آشنایی داشتم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و به دکتر پیوندی  خوش آمد می گویم ويمورد احترام و اعتماد جامعه پزشکی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به لحاظ منابع علمی فهیم و دانشمند فرصت مغتنمي برای  تلاش در عرصه پزشکی است ،این دانشگاه باید در خدمت آرمان های کشور باشد و در این زمینه تلاش کند انشاء ا... بتوانیم فرصت های برابری را برای دانشگاهیان فراهم کنیم تا کارنامه درخشانی برای دانشگاه و خودشان فراهم به وجود آورند.

قاضی زاده هاشمی در ادامه بیان کرد: این اطمینان را دارم که دکتر پیوندي می تواند وضعیت دانشگاه را بهتر از گذشته پیش ببرد در این بحران مالی مدیریت دانشگاه خیلی آسان نیست در شرایطی که باید برای دانشگاه ها و بیمارستان ها هزار میلیارد تومان تامین شود که در بودجه سال 92 و 91  این موضوع را قبول نکردم ولی رئیس جمهور موافقت کردند که 500میلیاردتومان را تامین  کند كه فعلا تحقق نيافته است.

وی ادامه داد: ما محروم هستیم چون اعتبارات در جای دیگری صرف می شود کار در دانشگاه دشوار است دکتر پیوندي باید از نیروها استفاده کنند و همکاران وي را پشتیبانی کنند چرا که اگر بخواهیم  در مجموعه نظام سلامت موفق و کارآمد باشیم باید از همه ظرفیت ها و نیروها استفاده کنیم تعهد میکنم نهایت تلاش را در حق حمایت از دانشگاه علوم پزشکی خواهم کرد تا این دانشگاه پر ثمرتر از  گذشته و نگاه مثبت به راهش ادامه دهد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پايان خاطرنشان كرد: نصب این پلاکاردها و هزینه‌هایی که برای آن می‌شود به جای نوشتن مراسم تکریم و معارفه بهتر است وصیتی از شهدا یا نوشته‌ای آموزشی باشد. روابط‌عمومی ها بهتر است این را لحاظ کنند تا در مسیری نیفتیم که امر در مسئولان مشتبه شود و بعد هم از این سمت‌ها پیاده نشوند. نباید در جهت فریب مردم کار کنیم و امیدوارم وزارت بهداشت در این مسیر قدم برندارد و به رأی و نظر مردم خیانت نکنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار