معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی زنان سرپرست خانوار را بیمه می‌کند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از بیمه زنان سرپرست خانوار توسط بهزیستی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سلمان حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه‌ها، زنان سرپرست خانوار می‌توانند از تسهیلات بیمه تامین  اجتماعی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایطی برای بیمه زنان سرپرست خانوار تعیین شده است، افزود: منظور از این گروه زنانی هستند که زیرپوشش سازمان بهزیستی بوده و مسئولیت تامین معاش و نیازهای خانواده را عهده‌دار هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یکی از راه‌های فراهم کردن رفاه نسبی برای زنان سرپرست خانوار را اجرایی کردن قانون بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این اقدام در راستای رسیدن به اهداف عالیه بهزیستی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام توسط دفتر توانمند سازی خانواده و زنان این سازمان با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها که اقدام به پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار کرده است، صورت گرفته است.

حسینی اذعان داشت: با توجه به مشکلات مالی و معیشتی زنان سرپرست خانواری که توان پرداخت  هزینه بیمه را ندارند، از همین رو سازمان بهزیستی با 45 درصد از بودجه داخلی و 55 درصد کمک سازمان هدفمندی یارانه‌ها حق بیمه زنان سرپرست خانوار را پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول مدت زمان حق بیمه را 10 سال اعلام کرد و افزود: زنانی که از 55 سالگی به مدت 10 سال حق بیمه خود را پرداخت کنند می‌توانند با 65 سال سن و 10 سال سابقه بیمه مستمری بگیر شوند.

حسینی در ادامه هدف کلی این طرح را تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از مسائل و مشکلات اقتصادی برشمرد و افزود: تامین مالی مناسب برای زنان در سن سالخوردگی و از کارافتادگی، حفظ جایگاه منزلت زن در جامعه و جلوگیری از افزایش روز افزون مستمری بگیران از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان شرایط زنان متقاضی برای بیمه تامین اجتماعی را خانه‌دار بودن، عدم اشتغال به تحصیل، عدم اشتغال در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی وعدم دریافت حقوق عنوان کرد و افزود: این بیمه فقط شامل کسانی می‌شود که بین 18 تا 50 سال سن دارند و از اول فروردین 1388 بیمه پرداخت نکرده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر 990 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی زنجان به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و بیمه شده‌اند.
برچسب ها: بیمه ، بهزیستی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.