قم/

برگزاری نخستین دوره تربیت مبلغ بین‌المذاهب المصطفی

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی گفت:‌ نخستین دوره تربیت مبلغ بین‌المذاهب به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی در مرکز تخصصی تبلیغی قرآنی بیان، وابسته به جامعة‌المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح درباره ضرورت برگزاری این دوره خاطرنشان کرد:‌ وظیفه جامعةالمصطفی العالمیه به عنوان نهادی حوزوی تربیت عالمان ربانی، مبلغان و مدرسان علوم اسلامی در عرصه بین‌الملل است.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر تربیت علمی طلاب در قالب رشته‌های آموزشی و مقاطع تحصیلی، تربیت مبلغ و توانمند کردن طلاب غیرایرانی برای حضور در عرصه‌های تبلیغ در کشورهای خارجی و حوزه بین‌الملل، یکی از اهداف جامعةالمصطفی به شمار می‌آید و در همین راستا مرکزی تحت عنوان «مرکز تخصصی تبلیغی قرآنی بیان» تأسیس شد و در این مرکز طلاب برای کسب مهارت‌های تبلیغی آموزش می‌بینند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی یکی از نیازهایی طلاب در عرصه تبلیغ بین‌الملل را ارتباط با پیروان سایر مذاهب اسلامی دانست و گفت: بر اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران و تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، باید در فعالیت‌های تبلیغی مصالح عمومی جهان اسلام رعایت شده اتحاد و انسجام امت واحده اسلامی خدشه‌دار نشود.

وی با اشاره به اینکه اصل تقریب بین مذاهب و تعامل همراه با تکریم و حفظ وحدت یکی از راهبردهای جامعةالمصطفی به شمار می‌رود تصریح کرد: در این راستا، دوره‌هایی با عنوان تربیت مبلغ بین‌المذاهب طراحی شد که در آن طلاب به گونه‌هایی آموزش می‌بینند که توانایی ارتباط با پیروان سایر مذاهب اسلامی را داشته باشند و هم از لحاظ مبانی و هم از لحاظ روش‌های گفت‌وگو با سایر مذاهب اسلامی آموزش ببینند.

صالح استفاده از استادان متخصص حوزه علمیه در برگزاری نخستین دوره تربیت مبلغ بین‌المذاهب را یکی از ویژگی‌های آن دانست و عنوان کرد: در مجموع 50 نفر از طلاب هندوستانی جامعةالمصطفی برای شرکت در این دوره انتخاب شدند که پس از طی مراحل امتحان کتبی و مصاحبه شفاهی، در دوره مقدماتی و تکمیلی شرکت کرده و در آینده نیز دوره تخصصی برای آنان برگزار خواهد شد.

وی درباره عناوین درسی ارائه شده در این دوره یادآور شد: مباحث مربوط به شناخت فرق و مذاهب، امام شناسی، امامت در سنت و عقل، تاریخ تشیع و پیدایش شیعه، آشنایی با جوامع حدیثی فریقین،‌ متن‌خوانی روایات و کارگاه‌های آشنایی با متون از عناوین درسی این دوره به شمار می‌آید./س

برچسب ها: قم ، برگزاری ، نخستین ، دوره ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.