افزایش یادگیری دانش آموزان با مصرف صبحانه و ناهار

مصرف صبحانه و ناهار در دو شیفت صبح و عصر که دانش آموزان به مدرسه می روند سلامت جسمی و فکری آن ها را تامین می کند.

دکتر خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که تغذیه سالم یکی از ارکان مهم سلامت جسمی و روحی است بیان داشت: در فصل مدارس دانش آموزان همواره باید مراقب تغذیه خود باشند و از گروه های اصلی در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به این که تغذیه سالم از نظر کمی و کیفی نیازهای دانش آموزان را در حین درس خواندن تامین می کند گفت: مصرف سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده به مقدار مشخص در یادگیری موثر بوده و بهتر است در وعده صبحانه حتماً از نان و غلات و شیر استفاده شود.

وی با اشاره به این که بر اثر الگوی نادرست بیماری از دانش آموزان وعده ناهار را از برنامه غذایی خود حذف می کنند خاطر نشان کرد: همان اهمیتی که مصرف صبحانه در یادگیری دانش آموزان دارد وعده ناهار نیز به همان اندازه مهم است و اگر در ساعات اولیه ظهر وعده ناهار خورده نشود بهتر است در ظروفی که تا 2 ساعت غذا را گرم نگه می دارد گذاشته شده و بعداً مصرف شود.

به گفته دکتر رحمانی دما در نگهداری غذا مهم است و ماندگاری غذا در دمای معمولی تا 2 ساعت است و پس از آن پیک رشد باکتری را خواهیم داشت./ع2

برچسب ها: دانش ، آموز ، ناهار ، صبحانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار