رودهن/

استفاده از بخش خصوصی راهکاری روشن در بهبود وضعیت گردشگری دماوند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: بهترین راه برای بهبود وضعیت گردشگری در این شهرستان را جذب سرمایه‏ گذاری بخش خصوصی است.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: باید بستر لازم برای جذب سرمایه در این بخش مهیا شود.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف مالکیت زمین‏ های بالادست منطقه چشمه اعلای دماوند ضروری است.

افشار نادری تصریح کرد: اکنون چهار سال تمام است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمین‏ های بالادستی چشمه اعلا را برای انجام پروژه‏ های گردشگری به یک شرکت خصوصی واگذار کرده، اما به دلیل مشخص نبودن مالکیت این زمین ‏ها بین این سازمان و وزارت مسکن و شهرسازی تاکنون هیچ اقدامی از طرف این شرکت انجام نگرفته است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: ابتدا طی جلسه‏ ای با حضور نماینده وزارت مسکن و شهرسازی و نماینده سازمان میراث فرهنگی، تکلیف زمین مشخص و سپس به شرکت مذکور فرصتی برای آغاز پروژه داده شود و در صورت عدم اقدام فوری، زمین از این شرکت خلع ید و به سرمایه ‏گذار دیگری واگذار شود.

وی ادامه داد: دماوند جاذبه‏ های گردشگری زیادی برای جذب سرریز جمعیت تهران دارد و افراد زیادی از اماکن تفرجگاهی این شهرستان دیدن می‏ کنند؛ در این شهرستان از نظر نرم ‏افزاری، کارهای زیادی انجام شده است.

افشار نادری تصریح کرد: تمام رسانه‏ ها این مطلب را بارها تیتر کرده ‏اند که دماوند یک شهرستان گردشگری است و قابلیت جذب گردشگران زیادی را در استان تهران دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.