همراه با فیلم‌های ویدئویی جشنواره بیست و هفتم؛

رهبر قنبری: «پنجره» بخشی از خاطرات کودکی من است

رهبر قنبری گفت: برای ساخت فیلم «پنجره» که در بخش مسابقه آثار ویدئویی جشنواره امسال حاضر است، از خاطرات کودکی خود در سن یازده سالگی الهام گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این فیلمساز در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره فیلم «پنجره» که در بخش مسابقه آثار بلند ویدئویی جشنواره حاضر است، گفت: بخش هایی از فیلم، تجربیات کودکی خودم در سن یازده سالگی است و بر اساس خاطرات کودکی من روایت شده است.

وی ادامه داد: من هم در کودکی به نقاشی علاقمند بودم اما نمی‌توانستم آن را در محضر اساتید بیاموزم. همین خاطره محور قصه «پنجره» است. اما در این فیلم  درام مناسبی نهفته است که تمام گروه‌های سنی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

قنبری در ادامه گفت: در این فیلم سعی کردم تلاش یک پسربچه یازده ساله را برای یادگیری نقاشی و نمایش توانایی‌اش در نقاشی برای دختری که توانایی حرکت ندارد، به تصویر بکشم. در این فیلم تلاش کردم ذوق، شوق، التهابات و هیجانات این کودک را به خوبی نشان بدهم.

او درباره فیلم «پنجره» توضیح داد: درامی در این فیلم نهفته است که شخصا آن را  خیلی دوست دارم. به عقیده خودم «پنجره» یک شعر ناب تصویری است که با موسیقی بسیار خوب مهدی گورنگی همراه شده و داستان پرکشش و جذابی را روایت می‌کند.

وی درباره موضوع فیلم و این که فیلمی برای کودک یا درباره کودک است؟، گفت: کودکان علاوه براین که باید شاد باشند اما باید با مسایل مختلف مواجه شوند.

این کارگردان عنوان کرد: باور دارم که فیلم کودکان، جنگ شادی نیست. متاسفانه برخی از آثار الهام گرفته از تئاترها و جنگ‌های شادی است و تحت عنوان فیلم کودک تولید می‌شود. کودک باید شاد بشود اما شور ، التهاب، شورانگیزی و شادمانی باید به خوبی در آثار نهفته باشد. من در «پنجره» سعی کردم علاوه بر شادی و نشاط مجموعه التهابات و احساساتی را که از غم و رنج و اندوه ناشی می‌شود، به کودکان و نوجوانان نشان بدهم.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار