مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران :

صنعت بیمه چتری حمایت گر برای سرمایه گذاران در بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: استفاده از صنعت بیمه می تواند پشتوانه ای برای ارائه هر چه بهتر خدمات نوسازی باشد.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علیرضا جعفری گفت: کارکرد صنعت بیمه در تقویت فعالیت های سازمان نوسازی تأثیرگذار خواهد بود.
وي افزود: از جمله رویکردهای بیمه در صنعت ساخت و ساز، ارائه بیمه کیفیت ساختمان و تضمین  تولید مسکن باکیفیت در صنعت ساخت و ساز است.
جعفری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌های مشترک و در راستای تقویت و توسعه رویکرد ارتقای کیفیت فضاهای شهری، مقاوم سازی و جلوگیری از تولید ساختمان های ناپایدار و همچنین رشد و کیفیت نوسازی هم راستای کمیت آن بر اساس اصول فنی و مهندسی با رویکرد شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی در بافت های فرسوده شهر تهران به امضاء رسید و استفاده از ظرفیت های صنعت بیمه در این راستا نیز می تواند به عنوان پشتوانه ای برای کیفی سازی در این بافت های فرسوده مد نظر قرار گرفته شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی به منظور ترغیب ساکنین بافت های فرسوده به نوسازی و شکل گیری جریان موج نوسازی مردمی در سطح محلات، عنوان کرد: صنعت بیمه همچنین می تواند تسهیلاتی را جهت تسهیل گری و سرعت بخشی به نوسازی مردمی و اجتناب از فرسوده سازی ارائه دهد.
وي با اعلام این مطلب که صنعت بیمه می تواند حامی بخش خصوصی در امر نوسازی و احیاء بافت های فرسوده باشد، گفت: 3268 هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر تهران وجود دارد و نوسازی این حجم از بافت های فرسوده بدون استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی  امکان پذیر نخواهد بود؛ در این بین بیمه می تواند پشتوانه ای برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران جهت نوسازی این بافت ها باشد.
جعفري، فرسودگی را  برای شهر تهران مسئله پیچیده و بحرانی عنوان كرد وادامه داد: نباید منتظر زلزله طبیعی در این بافت ها بود، چرا که زلزله اجتماعی همواره در کمین بافت های فرسوده است و پیامد ناهنجاری های اجتماعی جبران ناپذیر و بدتر از ناهنجاری های کالبدی در شهر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدایت سرمایه های خرد و سرگردان جهت تولید مسکن در بافت های فرسوده در قالب طرح شمس ایرانیان عنوان کرد: استفاده از کار کرد صنعت بیمه در طرح شمس ایرانیان که در قالب تفاهم نامه ای میان گروه توسعه ایرانیان، سازمان نوسازی شهر تهران و بانک شهر به ‌عنوان بانک عامل به امضا رسیده است، می تواند چتری حمایت گر برای سرمایه گذاران در این طرح باشد تا با اطمینان و آرامش بیشتری بتوانند در نوسازی بافت های فرسوده شهر مشارکت کنند. /ف
 
 
 

برچسب ها: صنعت ، بیمه ، چتر ، حمایت ، سرمایه ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار