اسکاي نيوز عربي :

محکومیت بین المللی حمله افراد مسلح به يک مرکز خريد در نايروبي

حمله افراد مسلح وابسته به گروه الشباب سومالی به یک مرکز خرید در نایروبی پایتخت کنیا که دهها کشته و زخمی برجا گذاشت با محکومیت بین المللی مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی؛ در یورش افراد مسلح نقابدار به این مرکز تجاری که تعدادی از واحدهای تجاری و اداری آن متعلق به اسرائیلی ها و غربی ها است تاکنون 59 نفر کشته و حدود 200 نفر نیز زخمی شده اند.

فرانسه اعلام کرد دو شهروند فرانسوی در این حادثه کشته شده اند و این حمله را اقدامی بزدلانه توصیف کرد.

آمریکا نیز اعلام کرد از نایروبی برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند و حمله به این مرکز تجاری را اقدامی پست توصیف کرد.

انگلیس نیز این حمله را محکوم و آن را وحشیانه توصیف کرد که در آن بی گناهان هدف قرار گرفته اند. ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «این حمله ای پیچیده و تروریستی و بزدلانه و وحشیانه است که در آن افراد بی گناه از سنین مختلف و از ملیت های مختلف هدف قرار گرفته اند که در حال خرید بودند. انگلیس این حمله تروریستی را محکوم می کند».

گروه الشباب المجاهدین سومالی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و آن را پاسخی به مداخله دو ساله ارتش کنیا در جنوب سومالی علیه جنگجویان الشباب توصیف کرد.

 الشباب قبلا تهدید کرده بود دست به حملاتی علیه کنیا خواهد زد که حدود چهارهزار نیروی خود را به عنوان بخشی از نیروهای آفریقایی برای حمایت از دولت سومالی به این کشور فرستاده است. الشباب این اقدام کنیا را اقدامی غیرقابل قبول در امور سومالی می داند».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار