ديدار سرپرست وزارت علوم با وزير آموزش و فرهنگ اندونزي

دكترجعفرتوفيقي سرپرست وزارت علوم،تحقيقات وفناوري با دكتر نوح وزير آموزش و فرهنگ اندونزي و هيئت همراه درمحل اين وزارتخانه ديدار وگفتگو كرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، دراين ديدار دكترتوفيقي با اشاره به مشتركات فرهنگي واجتماعي ايران و اندونزي اظهارداشت: باتوجه به ظرفيت هاي مناسب علمي وفرهنگي و انعقاد تفاهم نامه هاي همكاري اميدوارم همكاري هاي مشترك علمي وفناوري ايران و اندونزي بيش از پيش گسترش يابد.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به پيشرفت هاي علمي ايران در 30 سال گذشته افزود: هم اكنون 5/4 ميليون دانشجو در 2500 دانشگاه و مراكز آموزش عالي ايران دربخش دولتي و خصوصي تحصيل مي كنند و به ازاي هر 100 هزارنفر جمعيت 6 هزاردانشجو داريم كه اين ميزان مطابق با استانداردهاي جهاني است.

وي درادامه با بيان اينكه حدود 300 مركز پژوهشي دركشورمان فعاليت مي كنند، گفت: ما براي كاربردي كردن علوم، پارك هاي علم وفناوري و مراكز رشد را راه اندازي كرده ايم كه دراين مراكز حدود 3300 شركت دانش بنيان فعاليت مي كنند كه با ارائه تسهيلات ويژه موفق شده اند تكنولوژي هاي بسيار پيچيده اي را درمسير حل مشكلات و نيازهاي كشور توسعه دهند.

دکتر توفیقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر انجام همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی بین مراکز آموزش عالی ایران و اندونزی گفت: ما آماده ایم در زمینه هایی از قبیل تبادل استاد و دانشجو، استفاده از تجربیات علمی و تحقیقاتی دو کشور، فرصت های مطالعاتی مشترک، ارائه تجربیات درخصوص راه اندازی پارکهای علم و فناوری در جهت ارتباط صنعت و دانشگاه، روابط دو کشور را توسعه بخشیم.

سرپرست وزارت علوم با تأکید بر استقلال سیاسی و فرهنگی ایران افزود: استقلال ایران در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی موجب شده بعضا از طرف قدرت های جهانی در معرض تحریم های مختلف قرار گیرد ولی کشور ما همیشه از این تحریم ها به عنوان یک فرصت استفاده کرده و ما همیشه به مراکز علمی و تحقیقاتی خود متکی هستیم و در این شرایط تحریم نیز سعی کرده ایم همکاریهای علمی و فناوری خود با کشورهای دیگر را گسترش دهیم.

دکتر توفیقی با بیان اینکه كشور هاي اسلامي اولویت اصلی ما در گسترش روابط علمی و فرهنگی هستند افزود: کشور ایران از لحاظ تولید مقالات علمی در منطقه رتبه نخست را به دست آورده و در بخش انرژی های نو از قبیل نانو و بیوتکنولوژی نیز در سطح جهان رتبه های مناسب و در خور توجهی کسب کرده است و توسعه همکاری های علمی مابین ایران و اندونزی این پیشرفت های علمی را در هر دو کشور سرعت می بخشد.

همچنین در ادامه این دیدار دکتر نوح وزیر آموزش و فرهنگ اندونزی در سخنانی با اذعان به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف علمی و فناوری، خواستار همکاری های مشترک با مراكز علمي كشورمان و همچنین استفاده از تجربیات دانشمندان ايران در زمینه های مختلف فناوریهای نوین شد.

وی در ادامه سخنان خود از ملت ایران به عنوان ملتي مقاوم و مبارز نام برد و گفت: ایران و اندونزی در زمینه های تاریخی و فرهنگی اشتراکات فراوانی دارند و ما امیدواریم بااين ديدار زمينه هاي توسعه همکاریهای مشترک علمی و فناوری بین دو کشور به ویژه در زمینه های نانو، بیوتکنولوژی، کشاورزی و فناوری اطلاعات بيش از پيش فراهم شود.

وزیر آموزش و فرهنگ اندونزی در ادامه از پیشنهاد دکتر توفیقی درخصوص تبادل استاد و دانشجو و فرصتهای مطالعاتی مشترک بین دو کشور استقبال کرد.

همچنین در پایان این دیدار مقرر شد نمایندگانی از طرف دو کشور ایران و اندونزی برای پیگیری امور مربوط به توسعه همکاریهای علمی بین دو کشور معین شوند و زمینه های این همکاریها را هر چه سریعتر فراهم کنند.

گفتنی است: در این دیدار دکتر فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی، دکتر قربانی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و مدیر کل مرکز همکاریهای علمی و بین المللی و دکتر نادری منش معاون آموزشی این وزارتخانه نیز حضور داشتند.
برچسب ها: علوم ، آموزش ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار