عدم حضور جريان "المستقبل" در نشست گروه هاي سياسي لبناني

"جمال الجراح" عضو فراکسیون المستقبل تصریح کرد : به دلیل به توافق نرسیدن در زمینه دستور کار جلسه فراکسیون ها و گروه های سیاسی مجلس لبنان ، جریان المستقبل در نشست فردای این گروهها شرکت نمی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه السیاسه کویت؛ نمایندگانی وابسته به جریان 14مارس حاضر نشدند دعوتی را که "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان برای برگزاری نشست فردا از آنها کرده بود بپذیرند .

این نمایندگان پرسیدند: چه چیزی باعث شده است این دعوت با دعوت یک ماه پیش وی فرق داشته باشد؟ در حالی که آن دعوت نیز بر اثر به توافق نرسیدن در زمینه دستور کار جلسه برگزار نشد.

بنابراین آنها معتقدند تا زمانی که اختلافات حل نشده باشد توجیهی برای دعوت نبیه بری برای برگزاری نشست وجود ندارد زیرا دستور کار جلسه هنوز مشخص نیست.

این نمایندگان همچنین برای توجیه کار خود این سئوالات را مطرح کردند: آیا رئیس پارلمان با مطرح کردن این دعوتها می خواهد از نیتهای فراکسیونها با خبر شود ؟ و یا تلاش می کند در سایه مسائل اختلافی در کشور خود را مطرح کند؟ آیا قبل از دعوت 14 مارس و جریان المستقبل توانست میشل عون هم پیمان خود و رئیس فراکسیون"التغییر والإصلاح" را در زمینه حضور در این نشست راضی و قانع کند؟

در همین رابطه جمال الجراح عضو فراکسیون "المستقبل" در مصاحبه با روزنامه کویتی السیاسه تاکید کرد : نمایندگان وابسته به جریان «14مارس» و جریان «المستقبل» در نشست فردا حضور نخواهند یافت ؛ زیرا شرایط همانند گذشته است و هیچ تغییری در زمینه دستور کار این نشست ایجاد نشده است.

وی افزود: تا زمانی که رئیس پارلمان لبنان مواضع خود را تغییر ندهد نمایندگان «14 مارس» و "المستقبل" نیز مواضع خود را در زمینه حضور نیافتن در نشستها تغییر نمی دهند.

وی همچنین افزود: به احتمال قوی جلسه فردا برگزار نخواهد شد و حتی نمایندگان وابسته به فراکسیون "التغییر و الاصلاح" نیز هنوز حضور خود در جلسه را تایید نکرده اند و این بدان معنی است که حد نصاب شرکت کنندگان این نشست به حد قانونی برای برگزاری نشست نخواهد رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار