اردبیل/

علاج‌بخشی دریاچه ارومیه باید از همان حوزه انجام شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس اسلامی گفت: علاج‌بخشی واقعی دریاچه ارومیه باید در همان حوزه ارومیه انجام شود تا با تدابیر راهکارهای درست و با ضمانت مناسب در آتیه بتوان بر این مشکلات غلبه کرد.

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: دریاچه ارومیه بر پایه قواعد طبیعی دارای حیات منطقی بوده و بین آب شور دریاچه و آبخوان‌های منطقه رابطه خوبی برقرار است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های غلط منهای استعداد و آمایش دقیق استانی سبب بیماری این دریاچه شده به طوری که این دریاچه با 14 متر مکعب کسری روبروست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه علاج بخشی این دریاچه را باید در همان منطقه ارومیه جست و جو کرد که منطبق بر اصلاح برخی شیوه‌ها و روش‌های غلط بوده که امروز برخی‌ها را به طمع انتقال بین حوزه‌ای انداخته است.

حقیقت‌پور با غیر‌کارشناسی توصیف کردن انتقال بین حوزه‌ای بیان داشت: بنده معتقدم این اقدامات به هیچ‌وجه جوابگوی احیای دریاچه ارومیه نخواهد بود و بهتر است در احیای دریاچه ارومیه اقدامات ترتیب و توالی داشته باشد و تغذیه آبخوان بر هر اولویت دیگر ترجیح داده شود.

وی گفت: انتقال آب از رود ارس به دریاچه ارومیه نه تنها غیرعلمی، غیر‌اصولی، غیر فنی و غیر کارشناسی است بلکه حیات 0.5 میلیون جمعیت پایین دست ارس را در استان اردبیل را به مخاطره می‌اندازد.

این نماینده مجلس همچنیناظهار داشت: هنوز برآورد دقیق ازحق‌آبه استان‌های همجوار رود ارس صورت نگرفته و بنده معتقدم با اقدامات منطقی و برنامه سیستماتیک می‌توان دریاچه ارومیه که به وضعیت دردناک افتاده و واپسین نفس‌هایش را می‌کشد از مرگ حتمی نجات داد/س.

برچسب ها: اردبیل ، علاج ، بخشی ، دریاچه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.