ارومیه/

مجلس برای احیای تالاب‌ها برنامه دارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای احیای تالاب‌های مختلف کشور برنامه و طرح دارد.

نادر قاضی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نه‌تنها برای احیای دریاچه ارومیه بلکه برای احیای همه تالاب‌های کشور برنامه و طرح دارد، که حتی زرینه‌رود اصفهان نیز در این برنامه‌ها گنجانده‌ شده است.

وی از صدا و سیما به دلیل برپایی مناظره تلویزیونی قدردانی کرد و افزود: اینکه در جمعه هفته گذشته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس برنامه‌ای تلویزیونی را ترتیب داد، نشان دهنده این است که به اهمیت رفع بحران از این دریاچه واقف هستند.

قاضی‌‌پور خاطرنشان کرد: یکی از سئوالات و موضوع‌های مورد بحث در این برنامه نظرسنجی پیرامون تامین آب مورد نیاز کشاورزان بود مبنی بر اینکه مردم موافق آب‌رسانی اندک به کشاورزان هستند تا دریاچه ارومیه احیا شود و یا با این راهکار مخالفت دارند.

وی با این راهکار مخالفت کرد و ادامه داد: در مجلس هشتم و نهم طرح‌های خوب و قابل اجرایی برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها توسط وکلای مردم طراحی شد، که می‌توان به جای مسدود کردن آب مورد نیاز کشاورزان استان‌های مجاور دریاچه، این راهکارها را به مرحله اجرا گذاشت.

قاضی‌‌پور به برگزاری چندین جلسه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم اشاره کرد و افزود: چندین جلسه رسمی و جدی با حضور ریاست مجلس برگزار شد، به طوری که خانه ملت به اهمیت مسئله واقف است، ولی دولت تاکنون لایحه‌ای در این ارتباط ارائه نکرده اما می‌طلبد به طور جدی موضوع رفع بحران از دریاچه دنبال شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پشتیبانی دولتمردان از طرح‌های مصوب مجلس و اجرای آن‌ها را خواستار شد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس به این موضوع معتقد هستند که در کشورمان ظرفیت علمی و تخصصی برای احیای این دریاچه وجود دارد، که باید در راستای بالفعل‌سازی این قابلیت‌ها گام برداشته شود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در انجام کارهای بزرگ و به دست آوردن خواسته‌های متعالی خود تاکنون موفق بوده است، و موفقیت‌های بزرگ و قابل تحسین در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم، بنابراین احیای این دریاچه نیز در صورت وجود حساسیت جمعی و همت همگانی قابل تحقق است./س

برچسب ها: تالاب ، ارومیه ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.