اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه؛

آمریکا می‌خواهد ایران خودکشی کند!/ لغو مصوبه دولت يازدهم پس از يک ماه

قابلی نداره!از خودتان دزدیده بودیم،پيشنهاد نامگذاري ولادت امام سجاد (ع)به عنوان روز وکيل،علت حضور ضرغامي در جلسه غيرعلني مجلس،عضو ارشد مؤتلفه: بگم بگم‌ها اثري نداشت،جرم سياسي تعريف ندارد،حمله کننده ها به روحانی در اقلیت بوده و هستند و ...ازجمله برخی خبر ویژه های روزنامه های سه شنبه هستند که میتوانید از اینجا بخوانید:


*کیهان


آتلانتیک: آمریکا می‌خواهد ایران خودکشی کند!


«طی هفته‌های پیش رو معلوم خواهد شد گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی حادثه‌ای تاریخ‌ساز است یا نمونه‌ای دیگر از تلاش‌های نافرجام دیپلماتیک».مجله آمریکایی آتلانتیک در بسط این تحلیل خود نوشت: رئیس جمهور ایران طی دیپلماسی لبخند خود در نیویورک، یک خواسته را به صراحت مطرح کرد که تهران هرگونه توافقی را که اجازه غنی‌سازی اورانیوم را نداشته باشد، نمی‌پذیرد. او در نشست خود با رسانه‌های آمریکایی گفت که «ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. 40 کشور مشغول غنی‌سازی هستند، ما هم همین را می‌خواهیم نه کمتر و نه بیشتر.«آتلانتیک افزود: تحلیلگران استدلال می‌کنند، موافقت روحانی با توقف غنی‌سازی در داخل خاک ایران به منزله خودکشی او است. آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی این کشور و حتی خود روحانی بارها اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای‌اش را تعطیل نخواهد کرد.

کریم سجادپور کارشناس مسائل ایران در اندیشکده آمریکایی صلح‌بین‌المللی کارنگی گفت «تعطیلی غنی‌سازی هدفی عملی و ممکن نیست. در این میان، مقامات اسرائیلی دیری است که خواستار توقف دائم کلیه فعالیت‌های غنی‌سازی تهران شده‌اند و هشدار می‌دهند که غنی‌سازی به منظور مصارف غیر نظامی فرصتی را برای غنی‌سازی‌های نظامی در اختیار ایران قرار می‌دهد.تحلیلگر این نشریه می‌افزاید: اکنون باید به دنبال نشانه‌ها دال بر مصالحه دو کشور بود که طبق آن واشنگتن حق غنی‌سازی محدود در داخل خاک ایران را در ازای اجازه بازرسی کامل و جامع می‌پذیرد و در غیر این صورت، مذاکرات به سرعت به بن‌بست خواهد رسید. در این میان، اوباما باید حمایت کنگره از توافق هسته‌ای احتمالی با تهران را به دست آورد.

آتلانتیک با بیان اینکه اعضای کنگره به ایران خوش‌بین نیستند می‌افزاید: به اعتقاد آنان تحریم‌ها به اعتبار آثار مخربش باید تا زمان سقوط حکومت ایران ادامه داشته باشد.این نشریه آمریکایی مدعی شد: هر گونه پیشرفت در مذاکرات به این بستگی دارد که ایران محدودیت برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد و اما با توجه به مواضع روحانی در نیویورک انتظار نمی‌رود چنین موافقتی انجام شود.یادآور می‌شود روز گذشته سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت تصریح کرد: آمریکا با غنی‌سازی اورانیوم در خاک ایران موافقت نخواهد کرد.وی گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا کلمات خود را به دقت انتخاب کرد زمانی که گفت ایران از حق استفاده از اورانیوم غنی شده برخوردار است، اما نه اینکه خود اورانیوم راغنی کند(!)رایس یادآور شد که اگر ایران به تعهدات‌اش در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد، در آن صورت از حق استفاده از انرژی برای اهداف صلح‌آمیز برخوردار خواهد بود.

این مشاور آبروی آن مشاوران را می‌خرد؟!


مشاور ارشد دکتر روحانی در حال خرید آبروی برخی مشاوران نزدیک دکتر احمدی‌نژاد است.اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در دولت گذشته به خاطر تصدی مسئولیت‌ها و پست‌های متعدد مورد انتقاد گسترده رسانه‌ها بودند اما ظاهراً اکبر ترکان یک تنه تصمیم گرفته با برجای گذاشتن رکوردهای تازه، آبروی این دو نفر را بخرد!ترکان دیروز با حکم سرپرست دانشگاه آزاد، عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد شد.به گزارش تسنیم، حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در احکام جداگانه‌ای اعضای شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد را منصوب کرد که بر اساس آن اکبر ترکان، محمد حسین عادلی و محمد خان به عنوان مشاور میرزاده و اعضای این شورا منصوب شدند.ترکان بعد از مشاورت رئیس جمهور،‌ دبیری شورای عالی مناطق آزاد، سرپرستی شورای عالی ایرانیان و سرپرستی سازمان فضایی ایران چهارمین سمت جدید خود را در دانشگاه آزاد برعهده گرفت. او در دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز سرپرستی داشت که منجر به انحلال این دبیرخانه شد.یادش به خیر آن قدیم‌ها می‌گفتند «مردی و کاری» یا «یک دست و یک - یا حداکثر دو- هندوانه»!

روحانی: دموکرات‌ها عصبانی‌اند چون از ملت ایران سیلی خورده‌اند


«روحانی دموکرات‌ها را تندروتر و خبیث‌تر از جمهوریخواهان می‌داند و مواضع صریحی در گذشته نسبت به آنها داشته است.»گویانیوز با انتشار این مطلب نوشت: روحانی پس از روی کار‌آمدن بیل کلینتون، نخستین رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا پس از کارتر، در سخنرانی‌های متعدد بر «خطر دموکرات‌ها» برای منافع ملی ایران تاکید و تصریح می‌کرد، چون معتقد بود حزب دموکرات آمریکا به خاطر آنچه دولت ایران بر سر کارتر و این حزب آورد، دل‌چرکین است و مترصد فرصتی است تا زهر خود را بریزد.روحانی 19 اردیبهشت‌ماه 1374 در جریان تجمع ضد آمریکایی دانشجویان بسیجی که در اعتراض به وضع تحریم‌های ضد ایرانی از سوی بیل کلینتون برگزار شده بود، گفت: «اعلام تحریم ایران توسط کلینتون در کنگره یهودیان، برای همه جهانیان روشن کرد که حکومتی که ادعای ابرقدرتی دارد، امروز تا چه حد به ذلت افتاده که برای پیروزی انتخاباتی ناچار شده به صهیونیست‌ها به صورت آشکار باج دهد... از روزی که دموکرات‌ها در آمریکا بعد از 12 سال غیبت و شکست توانستند به کمک پول و ابزار تبلیغاتی صهیونیست‌ها به صحنه برگردند، علیه جمهوری اسلامی ایران شمشیر از رو بستند و سیاست مهار ایران را در پیش گرفتند... برای ما کاملا روشن است که چرا دموکرات‌ها نسبت به ملت ایران عصبانی هستند، چون حزب دموکرات حزبی است که از مردم و انقلاب اسلامی ایران سیلی خورده است.»

گویانیوز می‌افزاید: او در تمام سال‌های حضور بیل کلینتون دموکرات در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا، سخنان انتقادی بسیاری درباره رفتار آمریکای دموکرات بر زبان آورد و همواره تاکید داشت که این رفتارها برای تامین منافع سیاسی حزب دموکرات در ایالات متحده صورت می‌گیرد؛ دورانی که با وضع تحریم‌های بی‌سابقه‌ای همچون تصویب «قانون داماتو» همراه بود که روحانی در مردادماه 1375 آن را «توهینی بزرگ به همه ملت‌های دنیا» نامید.در ادامه این تحلیل با بیان اینکه دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند آمده است: حق با روحانی بود؛ دولت دموکرات‌ها به رهبری بیل کلینتون پرچمدار اجماع جهانی علیه ایران شد. تحریم‌های گسترده علیه ایران از جمله قانون داماتو نخستین‌بار توسط دولت دموکرات‌ها وضع شد و فشار بر ایران تا آنجا ادامه یافت که سفرای کشورهای اروپایی به صورت دسته‌جمعی تهران را ترک کردند.

یک وادادگی دیگر!


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه آمریکایی abc news ضمن محکوم کردن هولوکاست آن را جنایتی فجیع خواند و گفت به کار رفتن اصطلاح «افسانه هولوکاست» در نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری (Khamenei.ir) ناشی از اشتباه در ترجمه بوده است! این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 18 اسفند 1390 ضمن «افسانه» نامیدن هولوکاست آن حادثه‌ای پنداری- نه واقعی- خواندند و فرمودند:«غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند... آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم؛ او را زندان می‌اندازند، محکومش می‌کنند که چرا یک حادثه پنداری تاریخی را انکار میکنی! حالا گیرم پنداری هم نباشد- واقعی باشد- خیلی خوب، انکار یک حادثه واقعی تاریخی مگر جرم است؟!

انتظار آن بود که وزیر محترم امور خارجه کشورمان به جای وادادگی در مقابل افسانه هولوکاست از موضع مطالبه‌گرانه برخورد کرده و این پرسش منطقی که تاکنون بی‌پاسخ مانده است را مطرح می‌کرد که اگر هولوکاست واقعیت تاریخی دارد، چرا کشورهای غربی علی‌رغم ادعای واقع‌گرایی به هیچ مورخی اجازه بررسی و تحقیق درباره هولوکاست را نمی‌دهند و دانشمندان و محققان برجسته بسیاری را تنها به این جرم! که تحقیقات مستند آنها، از جعلی بودن هولوکاست پرده برداشته است زندانی کرده‌اند؟!

قابلی نداره!از خودتان دزدیده بودیم

محمدعلی نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی پس از بازگشت از نیویورک، از جام «شیر دال» رونمایی کرد و به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این جام، هدیه ملت آمریکا و نشانه‌ای از حسن‌نیت دولت آمریکا است.در اردیبهشت‌ماه 1383، دانشگاه شیکاگو، در اقدامی نمایشی، از میان ده‌ها هزار اثر باستانی ارزشمند ایرانی که در دوره‌های مختلف توسط باستان‌شناسان آمریکایی (نظیر آرتور پوپ) به غارت رفته و در موزه‌های این کشور به نمایش گذاشته شده بود، تنها سیصد لوح گلی را به ایران بازگرداند. این حرکت فریبکارانه به حدی ملموس بود که روزنامه گاردین، آن را اقدامی تاثیرگذار در فریب افکار عمومی نامید.

 در این زمان دولت خاتمی بر سر کار بود و مسئولین وقت سازمان میراث فرهنگی از «حسن نیت» مقامات آمریکایی بسیار خرسند شده و از آنان سپاسگزاری کردند! حالا پس از بازگشت دکتر روحانی و هیئت همراه از نیویورک، یک جام شیر دال به نشانه «حسن‌نیت» و تحت عنوان «هدیه ملت آمریکا» به ایران بازگردانده شد.این ادعای مضحک در حالی است که اولا طبق مقررات بین‌المللی، دولت آمریکا «موظف و متعهد» بوده که این اثر و ده‌ها هزار اثر تاریخی دیگر را که از سال 1970 از ایران خارج شده و در سال 2003 به آمریکا رفته فورا به ایران بازگرداند. در نتیجه نمی‌توان اصطلاحات و تعابیری همچون بخشش و هدیه را به کار برد. بلکه باید پاسخ دهند که چرا 10 سال این اثر باستانی را گرو نگه داشته‌اند؛ ضمن اینکه مهم‌تر از یک اثر باستانی تلاش گسترده آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران است و نشانه حسن‌نیت توقف این دشمنی‌هاست.

ثانیا وقتی مسئولین آمریکایی در اقدامی کذایی جمهوری اسلامی ایران را متهم اصلی بمب‌گذاری انتحاری در 4 سپتامبر 1997 در بازار «بن یهودا» واقع در شهر بیت‌المقدس (اورشلیم)، اعلام و در نتیجه طی حکمی، کشورمان را موظف به پرداخت پنج میلیون دلار غرامت کرده و طی دستوری، موزه‌داران آمریکایی را نیز به توقیف آثار باستانی ایرانی موجود در موزه‌هایشان موظف می‌کنند و با این اقدام فریبکارانه، راه فراری برای سرپیچی از پروتکل‌های بین‌المللی باستان‌شناسی (در خصوص عودت آثار باستانی مسروقه به کشور مبدأ) دست و پا می‌کنند، آیا می‌توان نشانه‌ای از حسن‌نیت در رفتار این کشور غارتگر مشاهده کرد؟

*خراسان


لغو مصوبه دولت يازدهم پس از يک ماه


در حالي که هيئت وزيران در جلسه مورخ 30 مرداد خود بنا به پيشنهاد وزارت کشور و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور تصويب کرد که مبلغ پانصد ميليارد ريال براي جبران خسارت ناشي از خشکسالي کشاورزان شرق اصفهان در اختيار استانداري اصفهان قرار گيرد تا برابر قوانين و مقررات مربوط هزينه شود، هيئت دولت در جلسه 31 شهريورماه خود اين مصوبه را ابطال کرده است.

پيشنهاد نامگذاري ولادت امام سجاد (ع)به عنوان روز وکيل


بر اساس پيشنهاد برخي مسئولان دولتي به مديران ارشد رياست جمهوري در دولت قبل که موافقت هاي اوليه آن نيز اخذ شده، مقرر شده بود که روز ولادت امام سجاد(ع) به علت «رساله حقوق» ايشان به عنوان روز وکيل مدافع تعيين و پس از درج در تقويم رسمي کشور، جمعي از وکلاي مدافع حق نيز مورد تجليل قرار بگيرند که اين موضوع، فعلا به علت تغيير برخي مديران اجرايي مسکوت مانده است.

*ایران

متهم ايرانی- بلژیکی در دادگاه اسرائیلی

‌خبر اول اینکه دادگاهي در اسرائيل حكم داده است كه علي منصوري، شهروند ايراني – بلژيكي متهم به جاسوسي بايد هشت روز ديگر در بازداشت بماند. به گزارش آسوشيتدپرس، منصوري ديروز در حالي كه دست‌هايش با دستبند بسته شده بود و لباس قهوه‌اي رنگ زندان به تن داشت در اين دادگاه حاضر شد. يك روز پيش شين بت، اداره امنيت داخلي اسرائيل اعلام كرده بود كه علي منصوري شهروند 58 ساله ايراني – بلژيكي، در روز 11 سپتامبر در فرودگاه بن گوريون تل آويو بازداشت شده است. شين بت همچنين عكس‌هايي را همراه بيانيه خود منتشر كرده و مي‌گويد كه منصوري اين عكس‌ها را گرفته است. يكي از اين عكس‌ها از بالكن يك ساختمان بلند گرفته شده و ساختمان سفارت امريكا را نشان مي‌دهد.

علت حضور ضرغامي در جلسه غيرعلني مجلس


خبر دیگر اینکه رئيس رسانه ملي درخصوص جلسه غيرعلني امروزش با نمايندگان مجلس كه گفته مي‌شد براي گرفتن بودجه است تاكيد كرده: حضورم در جلسه غيرعلني روز سه‌شنبه مجلس هيچ ارتباطي به پيگيري موضوع تخصيص بودجه به سازمان صدا و سيما ندارد. عزت الله ضرغامي گفته: اين جلسه با درخواست من از هيأت‌رئيسه مجلس برگزار مي‌شود و هدف از حضور در اين جلسه تشريح آخرين وضعيت رسانه‌اي در سطح ملي و جهاني و آشنا شدن بيشتر نمايندگان مجلس با وضعيت فعلي شبکه‌هاي رسانه ملي است.

تدارک حامیان رضايي براي انتظارات مجلس


شنیدیم که حسين کنعاني‌مقدم مسئول کميته سياسي جبهه ايستادگي با اشاره به فعاليت‌هاي اين جبهه براي انتخابات مجلس و همچنين نحوه تعامل با دولت روحاني خاطرنشان كرده: آقاي رضايي کانديداي انتخابات مجلس نيست و به بنده نيز گفته كه فعلاً برنامه‌اي براي اين انتخابات ندارد، اما دوستاني که حدود 4 ميليون به وي رأي داده‌اند مرتباً تماس مي‌گيرند تا محسن رضايي فعاليت خود را براي مسائل سياسي و بحث انتخابات از جمله انتخابات مجلس پيگيري کند. همچنين محمد جواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملي از احتمال برگزاري همايش اين حزب تا آخر مهرماه خبر داده و با اشاره به بحث دبيركلي اين حزب پس از مهدي كروبي گفته: بعيد مي‌دانم منتجب‌نيا به عنوان دبيرکل در اين همايش معرفي شود و فعلاً نيز بحث انتخاب دبيرکل در دستور کار اعتماد ملي نيست.

عضو ارشد مؤتلفه: بگم بگم‌ها اثري نداشت

دست آخر اینکه اسدالله بادامچيان، قائم مقام شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي در نشستي با موضوع احزاب، افق‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه شهيد رجايي برگزار شد، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا شما افشاگري آقاي احمدي‌نژاد در مجلس را قبول داريد، تصريح کرده: معتقدم افشاگري بايد مستند باشد، پس اگر مورد خلافي در کشور مي‌بينيم در مورد هر کس در هر جايگاه و مقامي که باشد بايد اسناد آن را به قوه قضاييه بدهيم و اگر قوه قضاييه عمل نکرد، به ملت بگوييم تا چاره کند. وي با بيان اين‌كه روش احمدي‌نژاد که از منطق بگم بگم استفاده مي‌كرد اثر مثبتي نداشت تاكيد كرده: اين نوع افشاگري را از طرف هيچ‌کس قبول ندارم چون کار سياسي است که مردم را به يأس مي‌کشاند.

*تهران امروز

شباهت ادبيات روحاني با خاتمي

رسول منتجب‌نيا، معتقد است، ادبيات روحاني همچون ادبيات خاتمي از جاذبه و منطق بالايي برخوردار است. قائم‌مقام حزب اعتماد ملي، در گفت‌وگو با ايلنا گفت: با توجه به اينكه در 8 سال گذشته ما شاهد نوعي ادبيات غيرمتعارف در سفرهاي خارجي اكثر مقامات دولتي بوديم و همين مسئله موجب مخدوش شدن حيثيت جمهوري اسلامي در جهان شده بود به نظر مي‌رسد ادبيات آقاي روحاني كاملا قابل قبول و جهان پسند بود چرا كه با عرف ديپلماسي و پروتكل‌هاي مورد توجه دولت‌ها انطباق داشت.اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با تشبيه ادبيات روحاني به ادبيات سيد محمد خاتمي عنوان كرد: آقاي خاتمي نيز ادبيات به روز و جذابي داشت كه نه سياستمداران مي‌توانستند آن را نقد كنند و نه اينكه در افكار عمومي جهان حالت دافعه داشت. آقاي روحاني نيز مشابه سيد محمد خاتمي همين ادبيات را به كار برد.

جرم سياسي تعريف ندارد

صادق زيباكلام استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر در پي اعلام وصول طرح جرم سياسي در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تعريف جرم سياسي شدني نيست و در هيچ جامعه توسعه‌يافته و دموكرات و آزادي ديده نمي‌شود، يك اصول اوليه‌اي هست كه بايد رعايت شود، اما مطلقا چيزي به‌نام جرم سياسي وجود ندارد.اين تحليلگر اصلاح‌طلب گفت: در ايران ظرف 34 سال گذشته قوه قضائيه، مجلس شوراي اسلامي و وزارت كشور بارها خواسته‌اند جرم سياسي را تعريف كنند اما موفق نشدند، در دوران اصلاحات تلاش‌هاي بسياري شد ولي عملي نشد، در دوران هاشمي نيز نتوانستند در تعريف جرم سياسي موفق شوند.

سمت جديد محسن هاشمي

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي با صدور حكمي، «محسن هاشمي‌رفسنجاني» را به عنوان معاون جديد عمراني اين دانشگاه منصوب كرد.به گزارش ايرنا، با حكم «حميد ميرزاده»، هاشمي جايگزين «حميد عباسي» در معاونت عمراني دانشگاه آزاد اسلامي شده است.در حكم انتصاب محسن هاشمي‌رفسنجاني آمده است:نظر به تعهد و تجارب گران‌سنگ جناب‌عالي در عرصه‌هاي گوناگون سازندگي و ضرورت توسعه زيربناهاي آموزشي و پژوهشي و دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي، به موجب اين حكم به سمت معاون عمراني دانشگاه آزاد اسلامي منصوب مي‌شويد.اميد است با اتكال به خداوند متعال، جهت اهداف عاليه دانشگاه موفق و همكاري لازم را به عمل آوريد.

1000 تذكر احمدي‌نژاد


رضا طلايي‌نيك جانشين معاون نظارت مجلس در گفت‌وگو با مهر از انتشار پنجمين گزارش اطلاع‌رساني نظارتي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و اظهار داشت: گزارش پنجم عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی به دوره سه‌ماهه منتهی به پایان دولت دهم و آغاز دولت یازدهم مربوط می شود. در سه‌ماهه پایانی دولت دهم بیش از یک هزار تذکر از سوی نمایندگان به اعضای هیات وزیران داده شده است.

*جمهوری اسلامی


* رسوائي جهاد نكاح كه سلفي‌ها در سوريه راه انداخته‌اند هر روز دامنه گسترده‌تري پيدا مي‌كند. روزنامه القدس العربي با اشاره به سرگذشت و اعترافات يك شركت‌كننده در جهاد نكاح نوشته است: رحمت العطيه تنها دختري نيست كه با وعده بهشت و... فريب خورده و به سوريه رفت و حال پشيمان بازگشته است. رحمت به وجود دهها دختر تونسي در سوريه اعتراف مي‌كند و مي‌گويد در تونس شيوخي هستند كه زنان و دختران را به اين كار تشويق مي‌كنند، شرط اين جهاد اين است كه چهارده سال را تمام كرده و يا اينكه مطلقه باشي. نكته عجيب‌تر اينكه به گفته اين دختر تونسي، يك جوان سلفي تونسي كه براي جنگ به سوريه رفته بوده خواهر خود را براي به جاي آوردن جهاد نكاح و خدمت به رزمندگان - به تعبير وي - با خودش برده بود. اين قبيل اقدامات خلاف عقل و خلاف شرع، مدتي است ترس و وحشت را در ميان خانواده‌هاي تونسي برانگيخته است، خانواده‌هايي كه بسياري از جوانان آنها در حال حاضر تونس را ترك كرده و به سوريه رفته‌اند.

* سيد محمد خاتمي براي اولين بار به صورت صريح به اتهامات كيهان به وي درباره ديدار با جورج سوروس و دريافت كمك‌هاي مالي براي موسسه بين‌المللي گفت و گوي تمدن‌ها پاسخ داد. به گزارش عصر ايران، خاتمي كه به مناسبت پانزدهمين سالگرد تصويب پيشنهاد گفت و گوي تمدن‌ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه "انديشه پويا" گفت وگو كرده درباره ملاقات يا رابطه خود و"سوروس" پاسخ داده و گفته است: "شأن من بالاتر از خيلي كساني است كه آنها مي‌گويند با آنها ملاقات كرده ام. بايد افتخار بدهيم كه اينها بيايند وقت ملاقات بگيرند و صحبت بكنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نكرديم. به دروغ مي‌نويسند فلاني براي ايران نسخه نوشته و با خاتمي مذاكره كرده كه بيايد آن را در ايران پياده كند.

مي‌گويند مي‌خواهم نسخه كسي را در ايران اجرا كنم كه نه او را ديده‌ام و نه با او صحبت كرده ام! من براي اين انقلاب خون دل خورده ام. من روحاني ام. سابقه‌ام در انقلاب مشخص است. من مي‌خواهم جمهوري اسلامي الگو باشد تا مسلمان و غير مسلمانِ آن بگويند من مي‌توانم در اينجا زندگي كنم، كار كنم و پيشرفت داشته باشم. من مي‌خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه،زندگي آبرومند و امن در ايران تضمين شود." وي درباره كمك‌هاي مالي نيز براي اولين بار توضيح داد: "متهم هستيم كه ميلياردها دلار از اين و آن كمك مالي دريافت كرده ايم. در حالي كه من يك ريال از كسي نگرفتم."

*قدس

ادعای ردپای یک ایرانی در ماجرای جنجالی


ایسنا: 6سال است محموله‌ای حاوی 20 میلیارد یورو پول نقد در فرودگاهی در مسکو بدون اینکه صاحب آن معلوم باشد باقی مانده است. یک منبع خبری آگاه در این خصوص گفت: حدود 12 گروه تاکنون برای ادعای این پولها ‌آمده و همه آنها مدعی بوده‌اند از جانب فرزین کروریان مطلق صاحب اختیار هستند. آنها شامل مجرمان،‌ گروه‌های چچنی و گانگسترهای اوکراینی بوده‌اند. فرزین کروریان مطلق با نام اصلی فرزین علی کروریان مطلق یک ایرانی است که در سال 2010 متهم شده بود به اینکه مغز متفکر تلاش برای دزدیدن 14 میلیارد دلار از بانک مرکزی ابوظبی با استفاده از اسناد جعلی است.گفته می شود فرزین کروریان مطلق برای فرار از محاکمه در امارات، به ایران گریخته است.

دادگاه دانشگاه ایرانیان


ایلنا: مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه پرونده تخلف دانشگاه ایرانیان در کمیسیون متبوعش در دست بررسی است، گفت: این تخلف احمدی‌نژاد، آذرماه وی را به دادگاه می‌کشاند.

یک فقره چک به ما دادند!

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهوردرباره بازگشت 16 میلیارد تومانی که در دولت دهم برای دانشگاه احمدی‌نژاد (دانشگاه ایرانیان) برداشت شده بود، گفت: یک فقره چک در این رابطه به نهاد ریاست جمهوری ارایه شده است.

هفتمین حکم ترکان صادر شد


مهر: سرپرست دانشگاه آزاد در ادامه صدور احکام جدید، اکبر ترکان را به عضویت در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان این دانشگاه، درآورد. عضویت در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد، هفتمین سمت ترکان است.

حمله کننده ها به روحانی در اقلیت بوده و هستند


فردا: غلامرضا اسداللهی نماینده مجلس با بیان اینکه حادثه مراسم استقبال از رئیس جمهور هم اهانت بود و هم خدشه دار کردن غرور ملی،‌ گفت: افرادی که در فرودگاه مهرآباد علیه رئیس جمهور شعار سردادند، در اقلیت بوده و هستند.

ادعاهای جدید علیه ایران

قدس آنلاین: روزنامه تلگراف نوشت: برخی مقامهای امنیتی غربی مدعی شده اند که ایران تلاشها برای دور زدن تحریمهای اقتصادی را با تقویت روابط تجاری‌اش با کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق افزایش داده است.

فتوای عجیب مفتی سعودی

فرارو: شیخ صالح بن سعد الحیدان مفتی سعودی، در آستانه اعتراض همگانی زنان عربستانی و در تلاش برای جلوگیری از پیامدهای اعلام ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور، یک فتوای عجیب داد وگفت: رانندگی در زنان سبب بروز مشکلات جدی در سلامت باروری و کاهش توانایی‌های آنها می‌شود و می‌تواند تاثیرهای منفی روی سلامت جسم و روان فرزندان آنها داشته باشد!.

تجمع صنفی در دانشگاه صنعتی ارومیه


فرارو- بیش از 300 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به شرایط صنفی خود، برابر فاز اول این دانشگاه تجمع کردند.

تلفنی که فرانسه را منصرف کرد

هفته نامه فرانسوی«نوول آبزرور»، گزارش داد جنگنده‌های فرانسوی روز 31 اوت آماده حمله نظامی به سوریه بودند که فرانسوا اولاند دستور توقف آن را صادر کرد.علت توقف حمله، تماس اوباما با اولاند اعلام شده است.

تشکیل هسته بحران جهاد نکاح در تونس

فارس: وزارت امور زنان تونس اعلام کرد در خصوص پدیده جهاد نکاح در میان صدها تن از دختران تونسی که به سوریه رفتند هسته بحران تشکیل داده است.

فاجعه بزرگ برای جامعه صهیونیستی

قدس آنلاین: بتازگی در اینترنت عکسی منتشر شده که نشان می‌دهد یک صهیونیست بازنشسته در بین زباله ها به دنبال غذا می گردد.

مفقودشدن2265تروریست سعودی


تسنیم: برخی رسانه‌های عرب زبان گزارش دادند، طی چند‌ماه گذشته 2265 تن از تروریست‌های سعودی در سوریه مفقود الاثر شده‌اند.

جام اهدایی آمریکایی هاتقلبی است؟!


جهان: پس از تماس تاریخی روسای جمهور ایران و آمریکا، یک شی عتیقه تاریخی به عنوان حسن نیت، از سوی آمریکا به هیأت ایرانی اهدا شد. اما تحقیقات نشان می دهد اسکار ماسکارلا کارشناس آمریکایی موزه مترو پلیتن در مقاله ای قدیمی با نام «وصله‌های ناجور هیأت امنای موزه دلالان اشیای باستانی پژوهشگران و ماموران دولتی» تقلبی بودن این شی را گوشزد کرده بوده است!

درخواست خواستگاری دختران از پسران!

ایسنا: مجید ابهری یک جامعه‌شناس راه‌حل برون رفت از بحران افزایش سن ازدواج را خواستگاری دختران از پسران عنوان کرد و گفت: این مسأله باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
وام؟کدوم وام من 4 ماهه ازدواج کردم هنوز وام ندادن .تازه گفتن اگه دانشجو باشی 5میلیون میدیم.5میلیون که نمیدن هیچ 3تومن شده.تازه از این 3تومن000 2700میلیون بهت میدن.این پولو چکارش کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
این یک توهین به دختران است. فرهنگ اسلامی کجاست؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
farhad
۱۲:۴۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
اگر اَن اَقا موافقت کرد و بعد از ازدواج گفت تو بودی که پیشنهاد دادی حالا من پشیمان شده ام چه ؟تازه کسی که پیشنهاد می دهد مطمئنا نمی تواند مهریه بالایی طلب کند. واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
اگر دختر این اقا به پسر جوان همسایه بگوید من خواستگار شما هستم و پسر همسایه نپذیرد چه جایگاهی ان دختر پیدا می کند وتاثیرات منفی این نه گفتن در دختر تا سالها می ماند !!!!!!!! تعجب میکنم بیائید مراکزی را ایجاد نمائید که ضمن رعایت اصول اخلاقی و اسلامی نقش رابط های قوی با اطلاعات کافی را ایفا نمایند و کمکهای مالی در قالب وام و مسکن می تواند تشویقی باشد به ازدواج بموقع
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۲۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
دوست عزیز باید مشکلات بطور زیر بنایی و کارشناسی شده حل گردد( مثل تورم، بیکاری، و ...) تا پسرها مشتاق ازدواج گردد
خواستگاری دختر از پسر به مانند پتکی می باشد که دختر به پسر(مثلا همسر آیندش) تقدیم می کنه تا هر وقت خواست بر سرش بگوبد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
اینا همش بهانست.دلیل نمی شه.باید اوضاع اقتصادی و کار جوان ها خوب بشه تا بتونن ازدواج کنن.من 29 سالمه مشکل مالی دارم کار ندارم درس می خونم بدهکار دانشگاهم چجوری ازدواج کنم آخه.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
بنظرم اینکه یه دختر خواستگاری کنه مشکلی نیست بهر حال دخترام حق انتخاب دارن ک باید محفوظ بمونه و با ایجاد مراکز هم موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۷:۰۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
به این امزیکاییها اعتمادی نیست.دوباره به روشون خندیدید پررو شدند.
آخرین اخبار