در حاشيه پخش سريال "ماتادور"،

منصفانه قضاوت كنيم / "ماتادور"، از توهم تا واقعيت

"ماتادور" به كارگرداني "فرهاد نجفي" به رغم اخبار از پيش اعلام شده توسط برخي خبرگزاري ها "كبري 11" ايراني نيست.

"سعيد عليخاني"، مدير توليد سريال "ماتادور" با اشاره به شايعات ايجاد شده در خصوص شباهت سريال "هشدار براي كبري 11" و "ماتادور" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: از روز اول خبري در رسانه ها اوج گرفت كه "ماتادور" اكشن ترين سريال تاريخ سينماي ايران خواهد بود.



وي ادامه داد: به دنبال انتشار خبر فوق تشابه سريال "ماتادور" و "هشدار براي كبري 11" به گوش ها رسيد كه من را بسيار متعجب كرد.

عليخاني، تصريح كرد: چنين شايعه و مقايسه اي بسيار بي ربط و بي جا بوده به اين دليل كه ساخت يك كار اكشن در هر كشوري مستلزم داشتن امكاناتي است و "ماتادور" هم با امكانات و بودجه در اختيار داشته به عنوان يك كار ايراني ساخته شد.

مدير توليد سريال "ماتادور" افزود: در نظر داشته باشيم كار اكشن بودجه و امكانات مي خواهد، اين كار بودجه آنچناني نداشته و همان چند صحنه اكشني را هم كه مخاطب شاهد بوده را به سختي ساختيم.



وي تصريح كرد: هدف از ساختن "ماتادور" شكستن برخي از تابوها بوده كه اميدوارم موفق شده باشيم.

"عليخاني" با اشاره به صنعت سينماي ايران و سريالي چون "هشدار براي كبري 11" اظهار داشت: "ماتادور" را با صحنه هايي اكشن و در حد يك كار ايراني ساختيم كه اگر مخاطب ديد بگويد دست اندركاران در حد خود زحمت كشيدند.

وي تصريح كرد: هنوز صنعت سينماي ما در ايران توانمند نيست كه سريالي چون "هشدار براي كبري 11" بسازيم و مردم لذت ببرند.

مدير توليد "ماتادور" ابراز داشت: در توانمندي هنرمندان ايراني هيچ شكي وجود ندارد ولي بايد بپذيريم كه صنعت سينماي ما عقب تر از دنيا است.

وي افزود: ما با توجه به امكانات، شرايط، زمان و بودجه، اثري را مي سازيم كه در حد خود مورد توجه مخاطب قرار گيرد.

عليخاني ادامه داد: بيان و ريشه مقايسه يك اثر خارجي و ايراني را نمي دانم و متأسف هستم كه اين حرف ها را مي شنوم.

** بيان اكشن ترين كار ايراني اشتباه است

عليخاني با اشاره به درج يك خبر اشتباه ديگر در خصوص "ماتادور" اظهار داشت: متأسفانه شنيديم كه "ماتادور" اكشن ترين كار سينماي ايران به نقل از همكاران ما بوده و اين خبر هم اشتباه است، چون ما سعي داشتيم كاري اكشن و جذاب تر به نسبت ديگر سريال هاي ساخته شده را روي آنتن بريم.

وي در ادامه با اشاره به فيلم "جدايي نادر از سيمين" به كارگرداني "اصغر فرهادي" و موفقيت اين فيلم در كسب جايزه "اسكار" گفت: اين فيلم نمونه موفق از يك اثر سينمايي ايراني بود و ما در فيلم درام به اين مرحله رسيده ايم اما تا به اين لحظه در ژانر اكشن موفق به توليد فيلم قابل توجهي نشده ايم.

به گفته عليخاني كه خود را در مقام يكي از منتقدان فيلم "ماتادور" مي بينداين فيلم اثري نيست كه مخاطب انتظار تغيير آنچناني نسبت به فيلم هاي اكشن ديگر ايراني در آن داشته باشد.
وي اظهار داشت: البته ساخت سريال "ماتادور" در ژانر اكشن تا به همين مرحله هم دشواري هاي زيادي را به ما تحميل كرده است.

مدير توليد "ماتادور" با اشاره به لزوم انتقاد منصفانه افزود: اگر خبري در رابطه با شباهت سريال "ماتادور" با "هشدار براي كبري 11" در سايت هاي خبري منتشر شده چيزي جز نظر سليقه اي افراد نبوده است و چه بهتر كه خارج از چارچوب تمام اين نظرهاي سليقه اي منصفانه قضاوت كنيم.
 
عليخاني در خصوص مدت زمان تصويربرداري "ماتادور" خاطرنشان كرد: حدود چهار ماه تصويربرداري "ماتادور" زمان برده و حدود يك سال و چهار ماه نيز مراحل پيش توليد، پس توليد و توليد سپري شده است./ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۵:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
لطفا ماتادور رو با هشدار برای کبری11 مقایسه نکنین که خیلی خنده داره ...... کل سریال ماتادور حتی نمیتونه با یک قسمت از کبری 11 برابری کنه. بیاین با خودمون شوخی نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
سید احسان طاهری
۱۱:۳۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
با سلام فقط اینو بگم که بعضیها خیلی بی انصاف هستن.این همه زحمت کشیده شد پس جای تشکر و خسته نباشی اینقدر بهانه نگیرید.حتی اگه از کبری 11 کپی کرده باشه.باید از جایی شروع کرد که کردن.مرسی
آخرین اخبار