رئيس "اتاق تهران"/

تعیین کف و سقف "نرخ ارز" در شان مسئولان نیست

نمی توان برای نرخ ارز کف قیمتی را تعیین و بر مبنای آن دستور صادر کرد، این در حالی است که مهمتر از کاهش نرخ برای فعالان اقتصادی ثبات نرخ است که به نظر می رسد دولت باید بر روی آن تمرکز کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران یحیی آل اسحاق در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خواستار رفع ابهامات موجود در بازار ارز ناشی از سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی شد و گفت: به نظر می رسد تعیین کف و سقف نرخ ارز در شان مسئولان نظام نباشد.
 
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: نمی توان برای نرخ ارز کف قیمتی را تعیین و بر مبنای آن دستور صادر کرد، این در حالی است که مهمتر از کاهش نرخ برای فعالان اقتصادی ثبات نرخ است که به نظر می رسد دولت باید بر روی آن تمرکز کند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به نقش کلیدی ارز در اقتصاد ایران دولت و تیم اقتصادی باید عرضه و تقاضا را حائز اهمیت بداند.
 
به گفته آل اسحاق، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی احتمالاً به دلیل انتظارات روانی و جلوگیری از شوک در بازار بوده است که به نظر می رسد باید بیش از هر چیز بازار عرضه و تقاضا مدنظر قرار گیرد.
 
آل اسحاق همچنین در خصوص سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک، سخنان وی را با رویکردی مدبرانه یاد کرد و گفت: دستاوردهای این سفر در چارچوب ارزش‌های نظام و با نگاهی مدبرانه و واقع گرایانه به مسایل جهانی بود که امیدهایی را در داخل و خارج از کشور ایجاد کرد.
 
وی ادامه داد: این سفر تغییر جدی در مسایل و معاملات ایران با دنیا به دنبال خواهد داشت و امید است با پشتیبانی هایی که لازمه تداوم آثار این سفر است، بتوان حرکت سازنده ای را بر اساس منافع ملی پیش برد.
 
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در ادامه به سفر اخیر بخش خصوصی به عمان اشاره کرد و اظهار داشت: شکل گیری شورای اقتصادی ایران و عمان یکی از محورهای گفتگو در این سفر است، ضمن اینکه ایجاد شرکت ایرانی- عمانی برای مشارکت در مناقصه های کشور عمان نیز از جمله پیشنهادات خوبی بود که در این سفر مطرح شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار