رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

بانک‌ها وام ازدواج جوانان را به کارمندان خود دادند/ طرح به روز رسانی وام ازدواج در مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها یک بانک باید متولی پرداخت وام ازدواج باشد گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) گزینه مناسب برای این مورد است و پرداخت وام‌ها باید تنها از طریق این صندوق باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا عزیزی با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت وام‌های ازدواج صادق نبوده‌اند افزود: اینکه چندین بانک مامور اجرای این طرح باشند درست نیست.

وی ادامه داد: بانک‌ها اعلام کردند ما بیش از 101 درصد وام ازدواج برای جوانان پرداخت کرده‌ایم، ما این موضوع را پیگیری کردیم و مشخص شد که بانک‌ها تخلف کرده و وام ازدواج جوانان را به کارمندان خود پرداخت می‌کردند.

 عزیزی با بیان اینکه طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس برای به روز کردن وام ازدواج جوانان مطرح  شد و اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است بیان کرد: یکی از مشکلات تهدید جمعیتی، کاهش آمار ازدواج است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه  برخی از جوانان بیان می‌کنند اگر وام ازدواج دریافت کنند مشکلاتشان برطرف می‌شود تاکید کرد:برخی جوانان که درخواست وام ازدواج کرده‌اند، بعضا باید دو سال در نوبت بمانند و این امر خودش سبب بی‌انگیزه شدن جوانان برای پیگیری وام ازدواج می‌شود.

وی با اشاره به 3 میلیون تومان وام ازدواجی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند افزود: 3 میلیون تومان امسال با 3 میلیون تومان سه سال گذشته تفاوت دارد و ارزش آن کمتر شده است، 3 میلیون تومانی که امروز جوانان برای ازدواج می‌گیرند، می‌تواند بخشی از مشکل ازدواج آنها را حل کند، اما همین رقم نیز برای پرداخت با مشکلاتی مواجه است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  تنها یک بانک باید متولی پرداخت وام ازدواج باشد گفت: صندوق مهر امام رضا گزینه مناسب برای این مورد است که پرداخت وام‌ها تنها از طریق این صندوق باشد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، وام ، اردواج ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار