اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه؛

آخرین اظهارنظر طوطی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا!/ اعزام پليس به كانادا براي دستگيري خاوري

توضيحات جوان ميلياردر در مجلس،موسوی‌لاری: لباس‌شخصی‌ها هنرمند شده‌اند!،پذیرش پروتکل الحاقی، نوشیدن جام زهر نیست،خواسته دانشجويان از حاشيه سازان،گفت‌وگوی روحانی درباره فیلترینگ؟،شیخ طادی: «گذشته» فیلم ملی نیست و ...ازجمله برخی خبر ویژه های روزنامه های پنجشنبه هستند که میتوانید از اینجا بخوانید:


*کیهان
 

 آخرین اظهارنظر طوطی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا!


«چرا آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد؟ مگر ایران چه امتیازی داده که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد؟ اصلاً مذاکره خاصی نشده و فقط اظهار تمایل دو طرف در مکالمات بوده است.»این جملات مربوط به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یا یکی از اعضای صهیونیست کنگره نیست بلکه ادبیات آقای صادق زیباکلام در مصاحبه با سایت خبر آن‌لاین است. وی در این مصاحبه گفته است: مثل اینکه خودمانیم باورمان شده که آقای روحانی امتیاز مهمی را در نیویورک داده! اصلاً صحبت و مذاکره‌ای در کار نبوده، امتیازی داده نشده. ما و آمریکا صرفاً اعلام آمادگی کرده‌ایم که حاضریم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. در خلال 15 دقیقه مکالمه تلفنی- که اهمیتی ندارد که چه کسی تماس گرفته- هم هیچ اتفاق دیگری نیفتاده. نمی‌دانم چطور امر بر برخی مشتبه شده که ما گام مهمی برداشته‌ایم و الان نوبت آمریکایی‌هاست.

وی می‌افزاید: طی دو روز گذشته 10-15 پیامک از شخصیت‌های اصولگرا و شخصیت‌های عضو انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجو در کل کشور داشته‌ام که در آن‌ها آمده است «نوبت آمریکا است که تحریم‌ها را لغو کند و دست از شیطنت بردارد و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و...». من خیلی دلم می‌خواهد بپرسم که ما چه کرده‌ایم و چطور الان نوبت آمریکا است؟ اینکه با آمریکا با وقار و مودب صحبت کردیم دلیل می‌شود که آمریکا، برای ما سند شش دانگ کنگره را بزند و یا دو دور 75 میلیون ایرانی را دور میدان آزادی بگرداند؟ صرفاً به خاطر اینکه آقای ظریف هولوکاست را انکار نکرده، آنها باید به ما امتیاز بدهند؟ ما چطور خودمان هم باورمان شده که از آمریکایی‌ها طلبکار هستیم و آنها باید گامی بردارند؟

خبرنگار درباره عدم صداقت طرف آمریکایی می‌گوید «البته این را هم نمی‌توان نادیده گرفت که هنوز آقای روحانی به ایران نرسیده خانم رایس در آمریکا اعلام کرد که درخواست تماس تلفنی از سوی ایران بوده و جان کری هم بار دیگر فعالیت هسته‌ای ما را غیر شفاف خواند. اینها نشان نمی‌دهد که طرف آمریکایی هم چندان صادق نیست؟» و زیبا کلام به جای اینکه از موضع یک انصاف منصف -و نه حتی ایرانی- حرف بزند می‌گوید: ببینید آمریکایی‌ها هم می‌توانند بگویند که ما شفاف نیستیم و مثلاً نمی‌گذاریم بازرسین بیایند پارچین را ببینند و تعداد سانتریفیوژهایمان مرتب بالا می‌رود و همچنان از اسد حمایت می‌کنیم و از حزب‌الله حمایت کرده و به آن سلاح می‌دهیم و... اگر آنها این را به ما بگویند ما می‌گوییم مگر مذاکره و توافقی شده که انتظاری جز این از ما دارید؟یک بار دیگر این سؤال و جواب را مرور کنید! آیا این پاسخ، جواب آن سؤال درباره بی‌صداقتی آمریکایی‌هاست؟ظاهراً حق با دوستان آقای زیباکلام است که به وی به خاطر همین ترهات‌گویی گفته‌اند باید در اتاق تو در دانشکده حقوق دانشگاه تهران را گل گرفت.

بایدن: هیچ‌یک از روسای ‌جمهور آمریکا مثل اوباما از اسرائیل حمایت نکرده است!!!

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت هیچ یک از روسای جمهور این کشور به اندازه اوباما برای حمایت از اسرائیل کار نکرده و اگر اسرائیل وجود نداشت، آمریکا آن را ایجاد می‌کرد!جو بایدن ضمن سخنانی در موسسه یهودی- آمریکایی جی استریت تاکیدکرد: هیچ یک از روسای جمهور آمریکا به اندازه باراک اوباما برای حمایت از اسرائیل کار نکرده است.به گزارش العالم و پولیتکو بایدن گفت: پشتیبانی آمریکا از امنیت اسرائیل، خدشه‌ناپذیر است؛ همین و بس! همین و بس!وی افزود: حمایت و پشتیبانی آمریکا از اسرائیل نه فقط به خاطر انگیزه‌های اخلاقی، بلکه بر اساس منافع و امنیت ملی مشترک پایه‌ریزی شده است.بایدن در ادامه تصریح کرد: اگر اسرائیل وجود نداشت، آمریکا برای حمایت از منافع خود ناچار به ایجاد آن می‌شد و ما باید اسرائیلی می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا، تبدیل شدن ایران به کشوری اتمی را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل قلمداد کرد و گفت: نمی‌توان چنین خطری برای امنیت و صلح بین‌المللی را پذیرفت.وی همچنین گفته که ایران باید بین مجازات‌های اقتصادی شدیدتر یا مذاکره یکی را انتخاب کند.

اسمشو نیار، خودشو بیار!


خاتمی بدون اسم بردن از جرج سوروس گفت نه او را دیده و نه صحبتی با او کرده است.وی مصاحبه‌ای با نشریه اندیشه پویا کرده که ضمن آن می‌گوید: «به دروغ می‌نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کردهئ که بیاید آن را در ایران پیاده کند. می‌گویند می‌خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده‌ام و نه با او صحبت کرده‌ام! من برای این انقلاب خون دل خورده‌ام. من روحانی‌ام. سابقه‌ام در انقلاب مشخص است. من می‌خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیرمسلمان آن بگویند من می‌توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت

 داشته باشم. من می‌خواهم حقوق ‌بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه، زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.»هر چند خاتمی از سوروس اسم نبرده اما رسانه‌های حامی وی منظور وی را (جرج سوروس) معرفی کرده‌اند.محمد خاتمی در حالی مدعی شد نه جرج سوروس یهودی را دیده و نه با او صحبت کرده است که اسناد و اخبار و شواهد زیادی از این دیدار منتشر شده است.به گزارش «دانا»، چند سال است که اخبار متعدد از این دیدار و حواشی آن منتشر می‌شود. حتی زمانی که در سال 88 خبری مربوط به مشروح مذاکرات 3 سال پیشتر خاتمی و جرج سوروس به نقل از سوروس در جلسه‌ای که به مناسبت سالگرد 11 سپتامبر در هتل بین‌المللی ترامپ (Trump Internationl Hotel) نیویورک و در جمع مدیران و فعالان تعدادی از سازمان‌های غیردولتی آمریکا واکنش شتابزده دفتر خاتمی و رسانه‌های حامی وی را در پی داشت.

پایگاه خبری نیوزمکس درباره دیدار خاتمی با جرج سوروس که طی یک شام خصوصی صورت گرفته است می‌نویسد: «جرج سوروس، این هفته در بوستون در یک شام خصوصی با محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران، یک «معامله بزرگ» را مورد بحث قرار داد؛ این خبر را پنجشنبه، منابع متعددی به نیوزمکس گفتند.»تیمرمن موسس بنیاد دموکراسی برای ایران است که خود نیز مدیر اجرایی آن بود. وی که از نیروهای بخش پژوهشی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است، با موسسه آمریکن اینترپرایز و همچنین پروژه قرن جدید برای آمریکا نیز همکاری دارد. تیمرمن در تاریخ 15 سپتامبر 2006 با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران و بررسی پیشنهادهایی برای چگونگی توقف ایران هسته‌ای از دیدار محرمانه سوروس و خاتمی در یک ضیافت شام خبر داده و نوشته بود: همزمان و کمتر از یک مایل دورتر از محل گفت‌وگوی پهلوی با سانتوروم و مارتینز در سنای آمریکا، جرج سوروس و سایر مخالفان دولت بوش در هتل‌ هایت گردهم آمده بودند تا تعامل دولت با تهران را خواستار شوند.

طبق این گزارش برخی مقامات به نیوزمکس گفتند سوروس در همین هفته و در یک مراسم خصوصی صرف شام در بوستون، درباره این معامله بزرگ با محمد خاتمی رئیس‌جمهوری سابق ایران گفت‌وگو کرد. یک ایرانی که در آن مراسم شام حضور داشت، گفت: خاتمی به ما گفت که آمریکا باید مذاکره با ایران را آغاز کند.

جان‌کری درباره مذاکره با ایران به وزیر خارجه بحرین چه گفت؟


وزیر خارجه بحرین گفت: آمریکا به ما درباره توافق با ایران اطمینان داده است.خالدبن احمد بن محمد در مصاحبه با روزنامه‌ الحیات گفت: ایالات متحده به ما اطمینان داده که مذاکرات با ایران متمرکز بر پرونده هسته‌ای است و قبل از هر اقدامی در مورد ایران با کشورهای منطقه مشورت می‌کند.وزیر خارجه بحرین درباره درهای گشوده بین ایران و آمریکا و حوادثی که در روابط دیپلماتیک دو کشور به وجود آمده اظهار داشت: هیچ تحولی مشاهده نمی‌کنم مگر در سخنان رئیس جمهوری ایران. دوست دارم بگویم اگر این مسئله به حسن روابط بین آمریکا و ایران منجر شود و باعث ثبات و امنیت گردد، ما را خوشحال می‌کند.بن‌احمد این را هم گفته که «ما از متحدان خود در آمریکا شنیدیم که آنان گامی برنمی‌دارند مگر آنکه قبل از آن با دوستانشان در منطقه مشورت کنند.

 این مطلب را از وزیر خارجه آمریکا شنیدم و آنان تاکید کرده‌اند مذاکرات با ایران بر سر پرونده هسته‌ای است و در مذاکرات 5+1 آنان می‌خواهند که به راه‌حلی برای حل و فصل مسائل برسند و سعی می‌کنند ایران سیاست‌هایش را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد و ایالات متحده هیچ اقدامی را بدون آنکه با ما (کشورهای عضو شورای همکاری) مشورت کند انجام نخواهد داد و ما در این باره از آنان تشکر می‌کنیم.

باورم نمی‌شد که با شیطان بزرگ این‌قدر رفیق باشند!

سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان از شدت علاقه برخی دیپلمات‌های ایرانی برای همکاری با آمریکا در سال 80 شگفت‌زده شده بود.
وبسایت بی‌بی‌سی فارسی ضمن مرور‌ برخی همکاری‌های امنیتی اصلاح‌طلبان با آمریکا در دهه گذشته نوشت: در آبان سال 88 رایان کراکر سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان در خاطرات خود نوشت یک هفته پس از حملات یازده سپتامبر در سال 1380 و در جریان مذاکرات ژنو با چند دیپلمات ایرانی، مذاکراتی درباره حمله به افغانستان داشته است.کراکر نوشته بود. «من واقعا از هویت طرف‌های ایرانی خود متعجب شده بودم. دو نفر از سه نفرشان در آمریکا درس خوانده بودند و ما در وقت تنفس راجع به فوتبال دانشگاه یو.سی.ال.ای حرف می‌زدیم.»
کراکر افزوده بود: «آنچه که برایم جالب‌تر از همه بود،‌ اشتیاق آنان نسبت به اعزام نیروهای آمریکا (همان «شیطان بزرگ») به حیاط خلوت ایران یعنی افغانستان بود.

اوایل اکتبر، یعنی تقریبا یک ماه پس از حملات 11 سپتامبر، ما پشت میز یکی از سالن‌های کنفرانس سازمان ملل نشسته بودیم و در مورد ساختار پارلمان بعد از طالبان صحبت می‌کردیم. یکی از دیپلمات‌های ایرانی رفته رفته به تنگ آمد و سرانجام سرپا ایستاد و تقریبا با فریاد گفت که ما نباید در مورد «چه باید باشد» صحبت کنیم. تا زمانی که رژیم کنونی - در افغانستان - بر سر کار است، هیچ کدام از این حرف‌‌ها سودی ندارد. سپس او اتاق را ترک کرد. بمباران افغانستان توسط آمریکا چند روز بعد آغاز شد.»یادآور می‌شود دولت آمریکا پاداش این همکاری کم‌سابقه را با اعطای عنوان اهانت‌آمیز «محور شرارت» به ایران جبران کرد. بعدها رئیس دولت اصلاحات و وزیر خارجه از این ناسپاسی آمریکا ابراز گلایه کردند.

*جام جم


کمتر از یک‌هفته پس از گفت‌وگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از کتاب «صراحت‌نامه» هاشمی رفسنجانی را منتشر کرده که اختصاص به پاسخ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوالی در رابطه با نظر امام(ره) درباره شعار مرگ بر آمریکا دارد.


هاشمی رفسنجانی در این کتاب با بیان این‌که امام با حذف این شعار موافق بودند، تاکید می‌کند: موافق نبودیم که در مجامع عمومی مرگ کسی را شعار دهیم. مثلا در اجتماعات ما «مرگ بر بنی‌صدر» شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند. «مرگ بر بازرگان» بود که خواهش کردم نگویند. «مرگ بر شوروی» بود که گفتم الان با شوروی مشکل آنچنانی نداریم. درباره آمریکا هم گفته بودم. من ذاتا با حرف‌های تند و فحاشی‌ها مخالفم و آنها را مفید نمی‌دانم.

اسناد گمشده، پیدا شد!

رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که در نشست خبری پیشین خود از گم شدن بیش از 20 هزار برگ شکایت و سند تخلف از سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود، دیروز در نشست خبری دیگری از پیدا شدن این اسناد در یکی از زیرزمین‌های ساختمان تامین اجتماعی سخن گفت.به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب با قدردانی از پوشش خبری گم‌شدن اسناد در رسانه‌ها، افزود: انتشار این اخبار باعث شد افرادی که اسناد را پنهان کرده بودند دیگر جسارت جابه‌جایی و از بین بردن اسناد را پیدا نکنند و به همین دلیل اسناد با پیگیری‌ها پیدا شد.محجوب گفت: تاکنون بیش از 3000 برگ شکایت و سند تخلف از سازمان تامین اجتماعی به این هیات ارائه شده است.

حاشیه‌های سفر روحانی به نیویورک ادامه دارد

در حالی که رسانه‌های خارجی بیشترین سود را از ماجرای پرتاب کفش به‌سوی رئیس‌جمهور هنگام بازگشت وی به تهران بردند، کمیته‌ای به نام «صیانت از منافع ایران» مسئولیت برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز روز شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران، هنگام بازگشت حسن روحانی رئیس‌جمهور از نیویورک را برعهده گرفت.به گزارش سایت انتخاب، وحید اشتری سخنگوی این کمیته در گفت‌و‌گو با ایسنا، اعضای این کمیته را شماری از اعضای تشکل‌های دانشجویی طلاب و مردم معرفی کرده که هدفشان به گفته وی «رصد دقیق مسائل کشور» است.وی در اظهارنظر خود، پرتاب کفش به سوی رئیس‌جمهور را محکوم کرده است.

چرا باهنر به جلسه هیات وزیران رفت؟

حضور محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز هیات وزیران، یکی از نکات جالب توجه این جلسه بود.یک منبع آگاه در این رابطه به فارس گفت: حضور وی در زمینه همکاری بیشتر دولت و مجلس برای پیشرفت و تسهیل اداره امور کشور است.وی در پاسخ به این‌که آیا حضور یک نماینده از مجلس دائم خواهد بود، گفت: حضور فردی غیر از هیات وزیران در جلسه هیات دولت بنابه دستور رئیس جلسه صورت می‌گیرد که در صورت لزوم این کار دوباره انجام خواهد شد.

درخواست کمک 500 میلیاردی دانشگاه احمدی‌نژاد از روحانی

معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان معروف به دانشگاه احمدی‌نژاد، با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی روحانی به این دانشگاه شد.به گزارش تسنیم، حمید بقایی در نامه‌ خود خطاب به حسن روحانی علاوه بر بودجه، یک ساختمان مناسب دولتی، 200 هکتار زمین و دستور کمک وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و امور خارجه را تقاضا کرده و در پنجمین بند نامه خود «هر نوع کمک دیگری که صلاح بدانید» را مطالبه کرده است.

«ب. ز» در مجلس چه گفت؟

بابک زنجانی که پیش از این رسانه‌ها از وی به عنوان «ب.ز» نام می‌بردند و وزیر نفت گفته بود دو میلیارد دلار بدهکار است، سه‌شنبه‌ مهمان بهارستانی‌ها شد تا در جلسه کمیته ویژه بررسی بدهی دو میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت شرکت کند.میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در پاسخ به این پرسش که تعامل نفتی با زنجانی از کی برقرار شده است، گفت: این اتفاق از یک سال پیش تا به حال رخ داده است. گزارش کمیته ویژه بررسی بدهی دو میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت یکشنبه آینده در مجلس قرائت می‌شود.

تغییر روند تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد

با وجود تغییر ریاست دانشگاه آزاد، فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد متوقف نشده و گفته می‌شود این کمیته جلسه‌ای را با حمید میرزاده برگزار کرده است. جلسه‌ای که به گفته رضا صابری، به تغییراتی در روند تحقیق و تفحص منجر شده است.این عضو کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد البته گفت که اصلاحات اعمال شده بر روند تحقیق و تفحص «فعلا رسانه‌ای نمی‌شود.

موسوی‌لاری: لباس‌شخصی‌ها هنرمند شده‌اند!

حجت‌الاسلام موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات سه‌شنبه‌شب در نشست تخصصی حزب جوانان ایران اسلامی، در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی بر این‌که «آیا قانونی برای برخورد با لباس‌شخصی‌ها وجود دارد؟» به شوخی گفت: ما که نتوانستیم با آنها کاری کنیم؛ البته بسیاری از آنها اکنون تغییر شکل یافته‌اند و سینماگر و هنرمند شدند.

*ایران

خواسته دانشجويان از حاشيه سازان


خبر اول اين كه دانشجويان دانشگاه آزاد از عده‌اي كه در مراسم استقبال از رئيس جمهور در بازگشت از سفر نيويورك حاشيه‌هايي پديد آوردند خواستند تا خود را «نماينده ملت ايران و دانشجويان» ندانند. در عين حال،‌اين عده از حاشيه سازان كه مخاطب بيانيه اتحاديه تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي بودند با تشكيل كميته‌اي كه آن را «كميته صيانت از منافع ايران» مي‌خوانند مسئوليت تجمع اعتراض‌آميز در فرودگاه مهرآباد را بر عهده گرفتند.

در اين شرايط در بيانيه دانشجوياني كه به نكوهش اين رفتارها پرداخته‌اند آمده است:‌ متأسفانه در چندين سال گذشته به دلايل مختلف شاهد آن بوديم كه گفتمان جديدي در دانشگاه شكل گرفته است كه فاقد استقلال بوده و بيشتر به منافع شخصي خود فكر مي‌كند. گفتماني كه با لابي‌هاي مختلف سياسي از جريانات بيرون از دانشگاه ارتزاق مي‌كند. به گزارش ايسنا، وحيد اشتري سخنگوي گروهي كه روز شنبه در فرودگاه مهرآباد حاشيه‌هايي ايجاد كردند درباره «كميته صيانت از منافع ايران» مي‌گويد؛ اعضاي اين كميته را شماري از اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي طلاب و مردم معرفي كرده كه هدفشان به گفته وي «رصد دقيق مسائل كشور» است تشكيل مي‌دهند. وي در اظهارنظر خود پرتاب كفش به سوي خودروي رئيس جمهوري را محكوم كرده است.

اکثر تهراني‌ها به حل پرونده‌ هسته‌اي اميدوارند


خبر ديگر اين كه نتايج آخرين نظرسنجي مركز افكار سنجي دانشجويان ايران (ايسپا) از شهروندان تهراني درباره‌ سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به مقر سازمان ملل متحد نشان مي‌دهد كه بيشتر تهراني‌ها به حل پرونده هسته‌اي با حفظ حقوق ملت ايران اميدوارند.
به گزارش ايسنا، نظرسنجي اخير ايسپا در تاريخ يكشنبه هفتم مهر 1392 با حجم نمونه 1200 نفر از شهروندان تهراني و به صورت حضوري انجام شده است. بر اساس اين نظرسنجي ايسپا، 3/48 درصد مردم تهران به ميزان زياد و خيلي زياد پيگير اخبار سفر اخير رئيس جمهور بوده‌اند.

همچنين 6/14 درصد از پاسخگويان اعلام داشته‌اند كه به ميزان متوسط اخبار اين سفر را پيگيري نموده‌اند. نتايج در اين نظرسنجي نشان داد افرادي كه تحصيلات دانشگاهي دارند به طرز معناداري نسبت به سايرين بيشتر اخبار اين سفر را پيگيري كرده‌اند. در حالي كه1/58 درصد از افرادي كه تحصيلات دانشگاهي دارند به ميزان زياد و خيلي زياد اخبار سفر نيويورك را دنبال كرده‌اند در مقابل اين ميزان براي افراد داراي تحصيلات غير دانشگاهي، برابر با 2/39 بوده است.

اعزام پليس به كانادا براي دستگيري خاوري

شنيديم كه روز گذشته يك خبر از داستان دنباله‌دار فساد مالي سه هزار ميليارد توماني منتشر شد. موضوع اين بود كه جانشين فرمانده ناجا از صدور اعلان قرمز براي خاوري از سوي دبيرخانه اينترپل خبر داد و گفت: پليس كانادا هيچ‌گونه بهانه‌اي براي عدم استرداد خاوري ندارد.
سردار احمدرضا رادان در دومين نشست مشترك قضات و كارشناسان قضايي با پليس بين‌الملل با اشاره به پرونده خاوري، گفت: با همكاري تنگاتنگ پليس، دستگاه قضايي و وزارت امور خارجه، پرونده استرداد خاوري تشكيل شد به نحوي كه اين موضوع را در كشور كانادا پيگيري كرديم. وي اعلام كرد: در صورتي كه پليس كانادا در پيداكردن محل اقامت خاوري مشكل دارد، تيمي از پليس جمهوري اسلامي ايران به منظور دستگيري خاوري به كانادا اعزام مي‌شوند.

توضيحات جوان ميلياردر در مجلس


با خبر شديم كه مدتي از مطرح شدن نام بابك زنجاني مي‌گذرد كه كميسيون انرژي مجلس از وي خواست تا براي ارائه توضيحاتي به اين كميسيون برود. در اين باره علي مروي، نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس در گفت‌و‌گو با خانه ملت گفت: «بسياري از ابهامات درباره فروش نفت توسط بابك زنجاني در جلسه روز سه‌شنبه كارگروه بررسي فروش نفت روشن شد.»به گفته سيدحسين دهدشتي عضو ديگر اين كميسيون نيز گفته: بابك زنجاني در گزارشی به كارگروه تحقيق و تفحص از خروج 8/2 ميليارد دلار فرآورده نفتي از كشور سخن گفته و قول داد مبلغ بلوكه شده در بانك‌هاي خارجي از محل فروش نفت را به كشور برگرداند و تا بازگشت پول به كشور املاكش را به عنوان ضمانت اين كار در اختيار وزارت نفت قرار دهد. ماجراي بابك زنجاني از زماني آغاز شد كه بيژن زنگنه وزير نفت پس از گرفتن رأي اعتماد از مجلس در اواخر مرداد ماه سال‌جاري، از بدهي 2 ميليارد دلاري زنجاني به وزارت نفت سخن گفته بود.

اميدواري براي جذب دانشمندان ايراني خارج از كشور

خبر رسيده كه در روزهايي كه در دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ملاقات‌هاي مختلفي با چهره‌ها و تشكل‌ها از گروههای سياسي و دانشجويي تا فعالان اقتصادي با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صورت مي‌گيرد، اين بار شخصيتي علمي به ديدار وي رفته است. پروفسور سميعي جراح و متخصص مغز و اعصاب در اين ديدار به بيان دغدغه‌هايي پرداخت و با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت‌و‌گو كرد.
آيت‌الله هاشمي در اين ديدار گفت: اميدواريم با انگيزه ديني و ملي و حسّ انسان‌دوستانه كه در دانشمندان و نخبگان ايراني خارج از كشور وجود دارد، زمينه‌هاي مساعد براي جذب و استفاده بهتر از ظرفيت دانشمندان بيشتر فراهم شود. سميعي نيز تحقيق و پژوهش در كنار كار و تلاش حرفه‌اي را لازمه به روز ماندن دانشمندان و نخبگان در سطح جهان ذكر كرد و گفت: اميدوارم در دوره جديد كشور، شاهد رفع موانع و هموارتر شدن راه تعامل دانشمندان داخل و خارج از كشور باشيم.

پاسخ روحاني به سؤال مدير عامل توييتر

دست آخر اين كه شنيده شده كه حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران به سؤال جك دورسي، بنيانگذار و مدير عامل شبكه توييتر پاسخ داده است. دورسي در اين شبكه اجتماعي براي دكتر روحاني نوشت:‌ عصر بخير آقاي رئيس جمهور. آيا مردم ايران قادر به خواندن توييت‌هاي شما هستند؟ در همين حال پرسش بنيانگذار تویيتر اين‌گونه پاسخ گرفت: عصر بخير جك. همان طور كه من در مصاحبه با كريستين امانپور تأكيد كردم تلاش‌هاي من در جهت آن است كه مردم (ايران) به راحتي قادر باشند به عنوان يك حق به همه اطلاعات جهاني دسترسي داشته باشند.

*تهران امروز

پذیرش پروتکل الحاقی، نوشیدن جام زهر نیست

نوذر شفیعی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با جمهوريت افزود: پروتکل الحاقی، جام زهری نیست که ایران مجبور به نوشیدن آن باشد و پذیرش آن هیچ مشکلی ندارد. البته بحث جمهوری اسلامی در پروتکل الحاقی این است که اولا، این موضوع باید در دنیا همه گیر شود و تمام کشور‌ها آن را بپذیرند و ثانیا اعمال نظارت بر اساس موازین صورت گیرد؛ چرا که اکنون نیز این پروتکل الحاقی درباره ایران اجرا می‌شود. وي در ادامه افزود:ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود دو کار انجام می‌دهد، نخست، همکاری‌های داوطلبانه و دیگری، همکاری‌های فراقانونی.همکاری داوطلبانه یعنی سایت‌هایی را که دارای فعالیت‌های هسته‌ای است، معرفی می‌کند تا جامعه جهانی نسبت به آنها اطلاع داشته باشد.

گفت‌وگوی روحانی درباره فیلترینگ؟


یک سایت خبری مدعی تبادل توییت بین حسن روحانی و جک دورسی موسس توییتر درباره فیلترینگ شد! به گزارش ایسنا، جک دورسی، موسس توییتر در توییتی از حسن روحانی پرسید: «عصر بخیر رئیس‌جمهور! آیا مردم ایران میتونن توییت‌های شما رو بخونن؟» روحانی به او پاسخ داد: «عصر به خیر جک. به کریستین امانپور (خبرنگار سی ان ان) هم گفتم تلاش می‌کنم مردمم به اطلاعات جهانی دسترسی داشته باشند چون حق آنهاست.»

باهنر چرا به پاستور رفت؟

محمد رضا باهنر دیروز با حضور در ساختمان پاستور به جلسه هيات دولت رفت.به گزارش آريا، در حالي که خبرنگاران براي مصاحبه با اعضاي هيات دولت در محوطه پاستور حضور داشتند، نایب رئيس مجلس به داخل ساختمان هيات دولت رفت.احتمال مي‌رود حضور محمد رضا باهنر در جلسه هيات دولت بر اساس رايزني‌هاي سه‌شنبه شب دولت و مجلس در موردي خاص باشد. شنيده‌هايي هم حاکي از رايزني‌هاي مجلس و دولت درباره 3 وزير باقي مانده است.

*آرمان

حسن عباسی هم از رابطه با آمریکا ابراز رضایت کرد

شنیده شد که رئیس اندیشکده یقین مرکز بررسی‌های دکترینال با تاکید بر لزوم کاهش توقع جامعه از کسب نتایج ویژه در مذاکره با آمریکا، گفت: ایران در مذاکره با آمریکا ضرر نمی‌کند و صهیونیست‌ها، متضرر رابطه ایران و آمریکا هستند. فرهنگ نیوز نوشت: حسن عباسی شامگاه سه‌شنبه در یک سخنرانی گفت اگر غرب پای کار بیاید، به تعهدات خود عمل کند و دست از خباثت و تحریم و تهدید بردارد، نظام اسلامی به پیروزی رسیده است؛ مطمئن باشید اگر بین ایران و آمریکا رابطه‌ای برقرار شود عنصر متضرر رژیم اشغالگر قدس است. عباسی همچنین نظام اقتصادی آمریکا را در آستانه فروپاشی خواند.

کمک نماینده‌ها به جشن عاطفه‌ها

شنیده شد که 200 نفر از نمایندگان مجلس در اقدامی خیرخواهانه چند روز از حقوق خود را به جشن عاطفه‌ها اختصاص دادند. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست ساعات پایانی صحن علنی پارلمان را برعهده داشت، با تشکر از این اقدام نمایندگان گفت: از 200 نفر از نمایندگان که دیروز در مجلس حضور داشتند و با تخصیص چند روز از حقوق خود برای شرکت در جشن عاطفه‌ها با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) همکاری کردند، تقدیر و تشکر دارم. وی ادامه داد: برای کمیته امداد وهمه خدمتگزاران به اقشار ضعیف جامعه از خداوند متعال آرزوی توفیق و سربلندی خواهم داشت.

سیگارفروشی قهرمان ملی

شنیده شد که صراط نوشت؛ سجاد پیرآقا یارچمن جوان 21 ساله اهل تبریز چندی پیش در المپیک ناشنوایان 2013 بلغارستان توانست مدال نقره پرتاب دیسک رشته دوومیدانی را برای تیم ملی کشورمان کسب کند اما به خاطر مشکلات مالی و نداشتن شغل مجبور است در یکی از میادین شهر تبریز سیگارفروشی کند. وی تاکید کرده از سوی بهزیستی حمایت نمی‌شود و به خاطر کسب مدال در المپیک ناشنوایان نیز پاداشی دریافت نکرده است.

رئیس بعدی جهاد دانشگاهی کیست؟

شنیده شد که در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای تصدی این نهاد انقلابی معرفی و جزو کاندیداها هستند که بدنه جهاد امیدوارند از میان این افراد فردی جهادگر، معتقد به آرمان‌های امام(ره) و رهبری به صندلی ریاست جهاد دانشگاهی تکیه زند. انصاف‌نیوز نوشت: از دکتر علی منتطری، دکتر حاجیانی، دکتر شمسیان، دکتر وحید قبادی دانا، دکتر حمید رضا طیبی، دکتر آخوندی و دکتر اسماعیلی به عنوان گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست نامبرده می‌شود. در مقابل عده‌ای نیز به دنبال مطرح کردن دکتر ایمانی خوشخو هستند.

مکاتبه روحانی و مدیر توئیتر

شنیده شد که حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در صفحه منسوب به خود در شبکه اجتماعی توئیتر به سوال «جک دورسی» بنیانگذار و مدیرعامل شبکه توئیتر پاسخ داد. عصر ایران نوشت؛ جک دورسی 37 ساله بنیانگذار و مدیر توئیتر در صفحه توئیتر روحانی نوشت: «عصر بخیر آقای رئیس‌جمهور. آیا مردم ایران قادر به خواندن توئیت‌های شما هستند؟» این سوال کنایه‌آمیز دورسی با این پاسخ روحانی مواجه شد: «عصر بخیر جک. همان‌طور که من در مصاحبه با کریستین امانپور تاکید کردم تلاش‌های من در جهت آن است که مردم (ایران) به راحتی قادر باشند به همه اطلاعات جهانی دسترسی داشته باشند.»

دلیل لغو سخنرانی عربستان

شنیده شد که عربستان سعودی برای نخستین بار، سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را که قرار بود صبح دوشنبه برگزار شود، ظاهراً در اعتراض به تصمیم شورای امنیت در مورد سوریه لغو کرد. روزنامه الحیاه با نقل این خبر نوشت: منابع دیپلماتیک سازمان ملل گفته‌اند که مقامات عربستانی تصمیم گرفتند سخنرانی خود در مجمع عمومی را لغو کنند و حتی متن مکتوب سخنرانی را هم توزیع نکردند که این امر بیانگر نارضایتی سعودی‌ها از گزارش بازرسان سازمان ملل درباره به‌کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه و عدم ذکر نام طرف استفاده کننده از این سلاح است.

مجید انصاری در تلویزیون

شنیده شد که سردبیر و مجری «دیروز، امروز، ‌فردا» گفت: حجت‌الاسلام مجید انصاری و ابوترابی‌فرد موضوع «بررسی نشست مشترک دولت و مجلس و افق آینده روابط دو قوه در زمینه‌های مختلف» را بررسی می‌کنند. به گزارش صراط، محمدحسین رنجبران، سردبیر «دیروز، امروز، فردا» گفت: برنامه این هفته با موضوع «بررسی نشست مشترک دولت و مجلس و افق آینده روابط دو قوه در زمینه‌های مختلف» پخش می‌شود. وی افزود: این برنامه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. برنامه «دیروز، امروز، فردا» پنج شنبه ساعت 22:30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

بهمنی، همکار نیکزاد شد

شنیده شد که پس از وزیر سابق راه و شهرسازی، رئیس کل سابق بانک مرکزی نیز به جمع اعضای هیات مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر پیوست. تسنیم نوشت؛ ۲۸ مرداد امسال علی نیکزاد، رئیس هیات مدیره هلدینگ توسعه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) شد و محمود بهمنی، رئیس کل سابق بانک مرکزی نیز دیروز به‌عنوان یکی از اعضای هیات مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر انتخاب شد. همچنین مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نیز به‌عنوان عضو هیات مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران شد. هلدینگ توسعه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و متشکل از شش شرکت بهساز کاشانه تهران، توسعه و عمران نوآوران تدبیر، توسعه و عمران امید، توسعه آینده پارس، ساخت و عمران تدبیر و رویال ساختمان آریاست.

دستگیری 2500 تبعه بیگانه در هرمزگان

شنیده شد که فرمانده دریابانی هرمزگان از دستگیری دو هزار و 500 تبعه غیرمجاز افغانی، پاکستانی و بنگالی طی 6 ماه نخست سال‌جاری در آب‌های این استان خبر داد.سرهنگ محمد ایزدی اظهار داشت: همچنین یک هزار و 790 قاچاقچی در شش ماهه نخست سال‌جاری توسط پلیس دریابانی دستگیر و یک هزار و 400 پرونده نیز تشکیل شده است.

باهنر چرا به پاستور رفت؟

شنیده شد که محمد رضا باهنر دیروز با حضور در ساختمان پاستور به جلسه هيات دولت رفت. آريا نوشت؛ در حالي که خبرنگاران براي مصاحبه با اعضاي هيات دولت در محوطه پاستور حضور داشتند، نائب رئیس مجلس به داخل ساختمان هيات دولت رفت. احتمال مي‌رود حضور محمد رضا باهنر در جلسه هيات دولت بر اساس رايزني هاي سه شنبه شب دولت و مجلس در موردي خاص باشد . شنيده هايي هم حاکي از رايزني هاي مجلس و دولت درباره 3 وزير باقي مانده است.

*جمهوری اسلامی

* كفش پران‌ها به رئيس جمهور، ستاد تشكيل داده و سخنگو معرفي كردند! كميته صيانت از منافع ايران، برگزاري تجمع اعتراض‌آميز روز شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران، هنگام بازگشت دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري از نيويورك را برعهده گرفت. به گزارش "انتخاب"؛ وحيد اشتري سخنگوي اين كميته در گفت و گو با ايسنا، اعضاي اين كميته را شماري از اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي طلاب و مردم معرفي كرده كه هدفشان به گفته وي "رصد دقيق مسائل كشور" است. وي در اظهارنظري شيرين، كفش به سوي رئيس جمهوري را محكوم كرده است. او در عين حال، از دكتر حسن روحاني خواسته است فايل صوتي گفت وگوي خود با باراك اوباما را منتشر كند.

* تحريكات جنسي يكي از مشوق‌هاي اصلي نيروهاي مخالف بشار اسد براي انجام عمليات تروريستي و انتحاري جوانان فريب خورده در سوريه به شمار مي‌رود. سايت يوتيوپ اين روزها شاهد بارگزاري كليپ‌هاي فراواني است كه در آن شيخ‌هاي سلفي سعودي درحال توصيف اندام حوري‌هاي بهشتي و وصف شكل عشق بازي مؤمنين با آنان در بهشت براي تحريك جوانان و تشويق آنان براي حضور در جنگ سوريه هستند. سخنان شرم آور شيوخ سلفي در مساجد كه به نوعي مي‌توان آن را به اشاعه فساد تشبيه كرد تا توصيف بهشت، با انگيزه سربازگيري ميان جوانان ساده‌لوح عربستاني و فرستادن آنان به كام مرگ صورت مي‌گيرد و هرگاه دفعات شكست ميان صفوف تروريست‌ها در سوريه افزايش مي‌يابد، اين نوع سخنان نيز ميان شيوخ سلفي در مساجد عربستان زياد مي‌شود. "جهاد نكاح" نيز قبلاً توسط تعدادي از شيوخ سلفي عربستان كه دختران كم سن و سال و زنان مطلقه را براي سفر به سوريه به قصد ازدواج با تروريست‌ها و تبديل آنان به "كالاهاي جنسي" ترغيب مي‌كرد. نوع ديگر از جاذبه‌هاي جنسي است تا انگيزه حضور تروريست‌ها در نبرد با ارتش سوريه بالا نگهداشته شود.

* رويكرد سياسي دولت جمهوري اسلامي در مورد مسائل هسته‌اي و ساير موضوعات خارجي، بيش از هر زمان ديگري موجب انزواي رژيم صهيونيستي شده است. سخنراني سه شنبه شب خشم آلود نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل كه خطاب به نمايندگان كشورها گفت من از شما مي‌خواهم فشار بر ايران را بيشتر كنيد، ميزان انزواي اين رژيم را نشان مي‌دهد. جالب اينكه حتي افرادي كه در دشمني آنها با جمهوري اسلامي ايران ترديدي وجود ندارد نيز با صراحت مي‌گويند رژيم صهيونيستي‌ اين روزها دچار انزواي شديد شده است. مشاور امنيت ملي آمريكا گفت: نتانياهو در گزافه‌گوئي 33 دقيقه‌اي خود، به اعتبار خود لطمه زده است. كريستين امانپور خبرنگار ايراني‌الاصل آمريكائي و وابسته به دولت آمريكا نيز گفته است: اسرائيلي‌ها اين روزها انزوا را احساس مي‌كنند

 *قدس


دلیل تعلیق تبادل گردشگر با مصر


قدس آنلاین: «هشام زعزوع» وزیر گردشگری مصر از پشت پرده تعلیق پرونده تبادل گردشگر با ایران خبر داد و گفت مخالفت سلفی‌ها با حضور ایرانیان در مصر یکی از دلایل این مسأله است.

درخواست جایزه صلح نوبل برای روحانی

ایرنا: «محمد محسن ابوالنور» روزنامه نگار و کارشناس مسایل ایران در دانشگاه الازهر مصر با اشاره به تلاشهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای احیای روند صلح میان ایران و غرب، خواستار اعطای جایزه صلح نوبل به وی شد.

درخواست فرناندز از اوباما


ایسنا: کریستینا فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین در پیغامی که در صفحه رسمی توییترش منتشر کرد با اشاره به فشاری که از سوی سازمانهای یهودی آمریکایی درباره‌ پرونده‌ آمیا دریافت می‌کند از آمریکا خواست مساله بمب‌گذاری مرکز یهودی آمیا در بوئنوس آیرس را در مذاکرات دو جانبه‌اش با ایران مطرح کند.

سفارت ایران پیگیر آزادی دو خلبان ترک

ایسنا: سفارت ایران در لبنان برای آزادی «مراد آق‌پینار» و «مراد آقجا» دو خلبان ترک ربوده شده در لبنان وارد صحنه شده و پیگیری‌های لازم را در این باره انجام می‌دهد. این دو خلبان ترک در ماه اوت در بیروت پایتخت لبنان توسط برخی افراد مسلح ربوده شدند.

دیوید کامرون نان می‌پزد!

فردا: دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در اظهارات جنجالی خود اقرار کرد قیمت یک قرص نان را نمی‌داند. وی البته مدعی شد خودش نان می‌پزد!

جرأت پیش بینی ندارم

انتخاب: «توماس فریدمن» تحلیلگر معروف در نیویورک تایمز نوشت: من نمی‌دانم و جرات هم نمی‌کنم پیش بینی کنم، مذاکرات ایران وآمریکا به راه حل صلح آمیز در خصوص برنامه هسته‌ای ایران منجر می‌شود یا خیر.

این مسأله را تا کی پیگیری می‌کنید!


ایسنا: فرماندار پیرانشهر، درخواست کرد، حساسیت ایجاد شده در پیرانشهر در پی‌حادثه دانش آموزان شین آبادی پایان یابد! اروج مجاهدی گفت: در تمام نقاط کشور ممکن است حادثه‌ای مشابه حادثه کودکان شین آبادی رخ دهد. خبرنگاران تا کی می‌خواهند دست به یقه ما باشند؟

ادعای توفیقی درباره فضای مجلس

مهر: جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به جلسه اخیر مجلس شانس خود را برای میزان کسب رأی اعتماد از نمایندگان چقدر می‌بینید، گفت: فضای مجلس نسبت به من رو به بهبودی است.

ارتباط باند‌های فحشا با جهاد نکاح!


تسنیم: یکی از مقامهای تونسی اعلام کرد، باند‌های فحشا پس از اعلام فتوای «جهاد نکاح» در سوریه،‌ با گروه‌های افراطی و تروریستی روابط نزدیکی برقرار کرده‌اند.

بازگشت مدیران جاسبی

جهان: حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی طی دو هفته ای که از ریاستش بر این دانشگاه می‌گذرد 17 انتصاب را انجام داده است. از میان افرادی که بتازگی توسط میرزاده منصوب شده اند، رهنمای رود پشتی و امیری بوده اند که در زمان جاسبی، سمتهایی داشتند.

لغو مناظره شریعتمداری و جلالی

شبکه خبر: برنامه مناظره و گفت‌وگوی حسین شریعتمداری و کاظم جلالی در برنامه «دو نیم ساعت» چهارشنبه 10 مهرماه شبکه خبر، به زمان دیگری موکول شد.

انتقاد قرائتی از قفل‌گذاری نرم‌افزارهای دینی


جهان: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از قفل‌گذاری روی نرم افزارهای پژوهشی و دینی گفت: امروز آن طرف دنیا لوحهای فشرده مستهجن خود را به راحتی در اختیار مردم می‌گذارند، اما ما حتی روی فایل‌های پژوهشی خود قفل می‌گذاریم.

جت 30 میلیون پوندی تونی بلر

خبرآنلاین: تونی بلر نخست وزیر اسبق و میلیونر انگلیس که اکنون مشاور اقتصادی و سخنران حرفه ای است برای سفر به کشورهای مختلف با جت اختصاصی 30 میلیون پوندی خود مسافرت می‌کند.

عفو اعدام شده‌ها!

قدس آنلاین: دولت فرانسه قرار است سربازانی که در جنگ جهانی اول به جرم «ترسو» بودن اعدام شده‌اند را عفو کند.

سفر، بی سفر

ایسنا: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا سفر رسمی خود به مالزی را که قرار بود هفته آینده صورت بگیرد، به دلیل تعطیل شدن فعالیت‌های دولتی در ایالات متحده لغو کرد.

بازداشت 2500 تبعه بیگانه در هرمزگان


فارس: سرهنگ محمد ایزدی فرمانده دریابانی هرمزگان از دستگیری 2500 تبعه غیرمجاز افغانی، پاکستانی و بنگالی در آب‌های این استان خبر داد.

شیخ طادی: «گذشته» فیلم ملی نیست


رجا: پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم «روزهای زندگی»، ملی نبودن فیلم گذشته را یکی از علل مخالفت خود بیان کرد .

باهنر چرا به پاستور رفت؟


آریا: دیروز در حالی که خبرنگاران برای مصاحبه با اعضای هیأت دولت در محوطه پاستور حضور داشتند، نائب رئیس مجلس به داخل ساختمان هیأت دولت رفت.احتمال می رود حضور محمد رضا باهنر در جلسه هیأت دولت بر اساس رایزنی های پریشب دولت و مجلس در موردی خاص باشد. شنیده هایی هم حاکی از رایزنی های مجلس و دولت درباره 3 وزیر باقی مانده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۲۲:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
سلام و خسته نباشید ...... از شما و همچنین از آقای شریعتمداری تشکر میکنم که دست انسانهای وطن فروشی مثل آقای صادق زیباکلام را رو میکنند انشاالله هرچه زودتر ایشان رسوا شوند اگر هدایت نمیشن ....
Iran (Islamic Republic of)
rezas
۱۳:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
ایول بازهم حجت الا اسلام قرائتی،اخه کسی نیست به همون تولیدکننده نرم افزاز دینی بگوید توکه قفل میگذاری ومردم راهم برای استفاده ازان درمعذوریت شرعی قرار میدهی ،اولا خودت این نرم افزار را با ویندوز خریداری شده از ماکروسافت ساختی یا با ویندوز قفل شکسته غیر قانونی؟!!! دوما شماکه دم از استفاده شرعی از نرم افزار میزنید پس روی سی دی بنویسیداستفاده این نرم افزار در ویندوزهای قفل شکسته مسئولیت شرعی دارد،مثل این میمونه که با اب پاک وضو بگیرید تو زمین غصب نماز بخونی،اخه تا کی!!
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۱:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
به اين زيبا كلام غربگرا بفرماييد ايران در اين چند سال كدام كار خلاف موازين بين الملل انجام داده كه بايد اصلاح كند تا خوشايند اربابانش بشود جدآ هرچه بگندد نمكش مي زنند واي به روزي كه بگندد نمك؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
با توجه به سخنان گهر بار اقای زیبا کلام راستی چرا هیچکس اورا در کارهای سیاسی بازی نمیدهدخودشو کشت لااقل اورا همراه خود به گردش ببرید شاید سیاست یاد بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا فراموش نشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
واقعا برای آقای زیبا کلام متاسفم طوری صحبت کرده که گویا در تحریمها حق با آمریکا بوده است!!!
آخرین اخبار