منابع ديپلماتيک انگليسي: روابط تهران و لندن بهبود چشمگيري خواهد يافت

پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين در گزارشي به قلم نجاح محمد علي حرکت ايران و انگليس را به سمت پايان دادن اختلافات دانست.منابع ديپلماتيک در انگليس خبر دادند در دوره رياست جمهوري حسن روحاني روابط ميان تهران و لندن بهبود چشمگيري خواهد يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين در گزارشي به قلم نجاح محمد علي حرکت ايران و انگليس را به سمت پايان دادن اختلافات دانست.

منابع انگليسي با اعلام  ابراز تمايل  لندن براي بهبود روابط با تهران، اعلام کردند انگليس مي خواهد سطح روابطش با ايران به مراتب بهتر از پيش شود.

در اين گزارش آمده است: لندن علاقه مند است از فرصتي که با انتخاب حسن روحاني در ايران ايجاد شده است سود ببرد زيرا روحاني در پي گسترش سياست ميانه روانه است.

در سفر ماه گذشته محمد جواد طريف وزير امور خارجه ايران به نيويورک ويليام هيگ همتاي انگليسي او از اولين کساني بود که با ظريف ديدار کرد. اين ديدار چراغ سبزي براي از سرگيري روابط ميان دو کشور و همچنين آغاز همکاري هاي اقتصادي در حوزه نفت و گاز آن هم در سطح همکاري هايي است که قبل از تحميل تحريم ها عليه ايران ميان دو کشور وجود داشته است.

ميدل ايست آنلاين نوشت: هم زمان با اعلام آمادگي آمريکا براي کاهش تحريم ها عليه ايران البته به شرط کاهش سرعت غني سازي اورانيوم در ايران و شفاف تر شدن فعاليت هسته اي اين کشور،کاظم صديقي امام جمعه موقت تهران هشدار داد ممکن است درخواست دشمن دامي براي کشور باشد.

البته صديقي هم زمان از ديپلماسي حسن روحاني در سفر به نيويورک، حضور رئيس جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، سخنان روحاني در مجمع عمومي از جمله محکوم کردن تحريم ها، درخواست برداشتن تحريم ها و دفاع از قضيه فلسطين تمجيد کرد.

صديقي حضور روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد را حاوي نکات برجسته و مثبت خواند و گفت: بايد از اين حضور قدرداني کرد.

خطيب جمعه تهران مردم ايران را ملتي صلح جو، عاطفي و مخالف با قتل و کشتار معرفي کرد و افزود: ايران از هواداران خلع سلاح هسته اي است و هيچگاه در پي دستيابي به چنين سلاحي نخواهد بود، ملت ايران در 34 سال گذشته مقاومت کرد و ثابت نمود از حقوق قانوني و از اصول خود عقب نشيني نمي کند.
برچسب ها: ایران ، انگلیس ، ظریف ، لندن ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار