بمناسبت روز جهانی کودک در سعدآباد؛

نمایشگاه آثار حجمی هنرمند خردسال "مهدیار عرب"

مجموعه‌ای از آثار حجمی هنرمند خردسال "مهدیار عرب" از 16 تا 19 مهرماه در دالان هنر موزه فرشچیان به نمایش در می آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران روابط عمومی مجموعه سعدآباد، همزمان با هفته کودک  23 اثر حجمي با خمیر بازی که توسط هنرمند 9 ساله ،مهديار عرب خلق شده است به مدت چهار روز در دالان هنر واقع در زیر زمین موزه فرشچیان به معرض بازديد قرار مي گيرد.

مهديار عرب در سال 1383 در مشهد متولد شد و از سن 3 سالگي اشكال حيوانات را از كاغذ روزنامه برش مي زد.بعد از مدتي خانواده اش وي را با خمير بازي آشنا كرده و رفته رفته شروع به ساخت اشكال حيوانات سه بعدي نمود.

بين ديدن، قدرت تجسم و عمل مهديار كمتر از چند ثانيه فاصله نيست.وي بعد از ديدن موضوع آن را مجسم كرده و بلافاصله شروع به ساخت آن مي كند و تمام حالات و حركات حيوانات همچون حمله، غم، شادي و از همه مهمتر حس حمايتي جنس نر و حس لطافت و مادرانه جنس ماده را بطور دقيق در آثارش نشان مي دهد.

گفتنی است این هنرمند خردسال تنها ایرانی خردسال شرکت کننده در چهاردهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در ونیز ایتالیا و عضو افتخاری جشنواره سراج در مشهد می باشد.
 
کودکان و نوجوانان علاقمندان می توانند برای بازدید از آثار این هنرمند از 16 تا 19 مهر به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد موزه استاد فرشچیان دالان هنر مراجعه نمایند./ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار