رايگان درمان شويد/

پاسخ سوالات خود در زمینه جراحي هاي چشم را اینجا مشاهده کنید/قسمت اول

قسمت اول سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ  قسمت اول سوالات کاربران در زمينه جراحي‌هاي چشم كه توسط دكتر محمد طاهر رجبي متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***سید مرتضی:

من چشم چپم ضعیفیش 5 و آستیگمات 1 و چشم راستم 4 و آستیکماتش 0/75 است میخواستم بدونم کدام عمل بهتر است چون بعضی عمل ها برگشت پذیرند و من برای رهایی از عینک می خواهم تا آخر عمرم چشمامو عمل کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون.
 
پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: قبل از هر کاری باید چشم هایتان معاینه شود همچنین با تصویر برداری سطح قرنیه و توجه به ضخامت قرنیه و مسائل  دیگر تشخیصی توسط پزشک جراحی صورت می گیرد، در ضمن عمل هایی  که سالهای سال از زمان آن می گذرد ممکن است برگشت پذیر باشند زیرا در حال حاضر با در نظر گرفتن تمام عوامل جراحی صورت می گیرد. در حال حاضر نوع عمل جراحی توسط پزشک  متخصص و با درصد بالایی موفقیت خصوصا در نزدیک بین ها صورت می گیرد.

***علی اکبر کاظم زاده:

 با سلام سوالی در مورد بیماری LHON  یا بعضي ها میگن نوربت اوپتیک داشتم که یک هاله ای سفید دور بینایی رو می گیرد و دید را مختل می کندچی باعث میشه این بیماری میاد و چه چیزی برای درمانش موثره  من از هر دکتر چشمی پرسیدم میگن درمان نداره اگر امکان دارد توضیح کامل بدهید.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: بیماری نوریت اوپتیک بیشتر در دهه دوم و سومی ها دیده می شود علل متعددی می توانداین مشکل را به وجود آورد مثلا بیماری MS  که درمان های متعددی دارد بیمار در صورت مراجعه به پزشک فقط می تواند با داروهای ضد التهاب از تخریب عصب بینایی جلوگیری کند و فقط  این درمان برای این است که عملکرد فرد مختل نشود.

***مرتضی فراستی:

دو تا بچه دارم که به مرور زمان دید هر دو چشمشان کم می شود، به تشخیص چشم پزشک از شبکیه است و حالت پیشرونده دارد به حدی که دیدشان به یک متر رسیده ، آیا قابل درمان است لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: بیماریهای ژنتیکی شبکیه درمان قطعی ندارند و باید این بیماران تحت کنترل پزشک باشند همچنین لیزر و جراحی تا حدودی می تواند موثر واقع شوند این بیماران ژنتیکی باید ویزیت شوند که اختلال بینایی در چه حد است ، تا حدی درمان خواهند شد و وابستگی آنها به دیگران کمتر شود.

***بابک:

آیا پیر چشمی هم توسط جراحی درمان یا تا حدودی درمان می شود؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: بهترین درمان پیرچشمی استفاده از عینک نزدیک بینی است البته جراحی هایی هم برای درمان پیرچشمی هست ولی تاکنون نتایج خوبی نداشته است.

***غلامرضا:

با سلام و خسته نباشید ، هر دو چشمم ناخنک دارد آیا ناخنک را می توان با عمل جراحی از بین برد؟  سن من 37 سال است و از عینک استفاده می کنم آیا می شود عمل لیزیک انجام بدم؟ چشم هایم همیشه قرمز است علتش چیست؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: در مورد سوال اول ناخنک قابل درمان است البته برای انجام عمل لیزیک باید ناخنک درمان و بعد عمل لیزیک صورت گیرد ناخنک خود دلیل قرمزی چشم هاست و حتی عوامل دیگری مانند خشکی چشم هم می تواند در قرمزي چشم ها دخيا باشند.

***عليرضا:

سلام عوارض عمل لیزیک چیست یه سوال دیگه هم داشتم و اون اینکه لازک و عوارض آن چیست؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: شایع ترین سوالی که هر بیماری قبل از عمل می پرسد عوارض عمل است دستورات بعد از عمل جراحی خصوصا در شش ماه بعد از عمل باید رعایت شود همچنین با استفاده به موقع از داروها و عدم قرار گرفتن در محیط های گرد و خاکی بيمار عوارض کمتری خواهد داشت.

***مهدی:

سلام با عرض خسته نباشید، می خواستم ببینم ضرری نداره اگر ضربه ای به سر بعد از عمل وارد شود و یا تاثیری در دید چشمان دارد حتی اگر چند سال از عمل گذشته باشد.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: معمولا  خیر اگر ضربه ای به چشم به صورت مستقیم وارد نشود و مرکز بینایی را تحت تاثیر قرار ندهد هیچ مشکلی برای بینایی ایجاد نخواهد کرد.

***هدی:

سلام می خواستم بدونم اینکه می گن بعد ازجراحی چشم طرف نمی تواند عمق را تشخیص بدهد و نمی تواند جراحی چشم یا پاتولوژیست خوبی شود درست است؟ 
سوال دوم: در مورد  رانندگی در شب مشکلی پیدا می کنند یا نه؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: هر فردی با دو چشم یک دید سه بعدی دارد و در فردی که  یک چشم دارد دید کمتری خواهد داشت البته خیلی از پزشکان و جراحان هستند که با یک چشم به کار خود ادامه می دهند و در مورد سوال دوم: رانندگی در شب هم هیچ مشکلی  به وجود نمی آورد.

***زهره:

حدود یک سال است که در گوشه پلک راستم غده ی چربی ایجاد شده که با انجام  کمپرس آب گرم درمان نشد مکان آن هم برای جراحی مناسب نیست حالا برای درمان چه کار کنم؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: استفاده از آب گرم و کمپرس  و این روش ها فقط در دو هفته اول روشی مناسب است بلکه بعد از آن باید به پزشک مراجعه شود و با تشخیص پزشک جراحی صورت گیرد.

 ***مجید احمدیان:

با عرض سلام من 44 سال دارم و از بچگی دچار بیماری ریتینیت پیکمانتوزا هستم می خواستم بدونم آیا راه درمانی برای آن پیدا شده یا نه و آیا با سلول های بنيادي امکان درمان آن هست یا خیر؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: این بیماری درمان قطعی ندارد و نهایتا به دید کم منجر می شود ضمنا مرکزی با عنوان حمایت از بیماران RP وجود دارد که این بیماران مي توانند به این مرکز مراجعه کنند.

***مهمان

بهترین سن برای عمل لیزیک و معایب و مراقبت های نیاز بعد عمل لیزیک چیست؟با تشکر

 پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: بهترین سن برای عمل ليزيک بالاتر از 20 سال و تا سن 55 سالگی است در صورتیکه به تشخیص پزشک بعد از عمل جراحی به مدت شش ماه ضمن استفاده از قطره های چشمی به موقع، فرد بيمار باید در شرایط آب و هوایی گرد و خاکی قرار نگيرد.

***بهزاد عباسي:

با سلام من نزديک بين هستم نمره  چشمم 3/5  و 4 میخوام ببینم  کدوم نوع عمل برام مناسب تره هم از نظر درماني و هم هزینه ای 35 سال سن دارم ممنون.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: فقط پزشک می تواند نوع عمل را تشخیص بدهد و از نظر هزینه هم بستگی به انجام عمل در یک بیمارستان دولتی و خصوصی دارد هیچ تفاوتي نمی کند نتیجه درمان یکی است.

***حسن:

 سلام احتمال برگشت ضعیفی چشم بعد ازعمل چقدر است عوارض آن چیست؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: عمل جراحی چشمی که مربوط  به سالهای گذشته بوده است ممکن است برگشت پذیر شده باشد ولی در حال حاضر با توجه در نظر گرفتن  پروتکل ها این عمل ها برگشت پذیر نیستند ضمنا باید به پزشک مراجعه شود و همچنین عوارض عمل جراحي در صورت عدم رعایت توصیه های پزشک بعد از جراحی به وجود می آید.

***جعفر:

آیا در سن 25 سالگی هم انحراف چشم به طور صددرصد قابل درمان است هزینه آن چقدر مي شود؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: درمان انحراف چشم محدودیت سنی ندارد و قابل درمان است و هزینه آن بستگی به درمان در بیمارستان خصوصی و دولتی دارد.

***مینا:

سلام خسته نباشید مدت سه ماه است که لیزیک کرده است اما به دلیل حساسیت به هیچ وجه نمی توانم از لوازم آرایشی استفاده کنم برای برطرف شدن حساسیت چشم هایم چکار کنم؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: این حساسیت نیست بیشتر خشکی چشم است که به مدت شش ماه ادامه داد و می شود از لوازم آرایشی هم استفاده کرد.

***سارا:

سلام من چشمام ضعیفه و شمارش ثابت نیست و هی داره می ره بالا آیا امکان لیزر وجود دارد یا نه چون من شنیدم فقط کسانی که شماره چشمشون ثابت است می توانند لیزر کنند؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: این مورد باید توسط پزشک معاینه شود.

***عیسی فلاحی:

وقتی به رایانه یا تلویزیون نگاه می کنم یا وقتی که  پشت فرمان ماشینم و یا حتی زمانیکه در فضای آزاد ایستادم و  نسیمی در حال وزیدن است چشمانم بدون اینکه اشک کند می سوزد و قرمز می شود و تند تند پلک می زنم  هیچ نوع اشک مصنوعی جوابگو نیست در منطقه  گرمسیر زندگی می کنم و با توجه به شغلم که با رایانه کار می کنم بی خوابی تاثیر شدید  در حاد شدن مشکلم دارد لطفا اعلام کنید هیچ راهی وجود دارد تا بهبودی نسبی یا کامل حاصل شود؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: این علائم خشکی چشم است قطعا باید بیمار توسط چشم پزشک معاینه و درمان شود.


***کمال:

 با سلام من چشم چپم را لنز کردم ولی دیدم بهتر نشد و چشم چپم  نمره 5/30 آیا می توان آن را عمل جراحی کنم؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: بله بعد از عمل لنز هم می توان جراحی کرد.

***علي:

سلام، برای درمان انحراف چشم چه راه حلی وجود دارد و چگونه می توان درمان کرد؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: نحراف چشم محدودیت سنی ندارد و قابل درمان است.

***ناشناس:

سلام از کوچکی چشمانم ضعیف بود و مدرسه ضعیفی چشمانم را به والدینم گوشزد می کردند و الان که ازدواج کرده ام و فرزندم نسبتا کور است و سال به سال هم بدتر می شود به تهران رفتم می گویند دستگاهی برای باز کردن رگ چشمها وجود دارد ولی هنوز در ایران نیامده تکلیف ما چیست؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: باید معاینه شود و  توسط پزشک متخصص قطعي درمان شود.

***امين:

با سلام من بيست ساله شماره چشمم يكيش 5/6 يكيش 6 تقريبا هر دو سال يه نمره ميره بالا مي خواستم بدونم، طبيعيه؟آيا براي عمل ليزيك زوده يا نه؟ آيا در صورت عمل بهبودي كامل چشمو به همراه دارد؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: سن بيست سالگي سني است كه مي توان درمان شود ولي نمره عينك ايشان بالاست و در اين موارد بيمار بايد از شش ماه تا يك سال تحت نظر پزشك باشه اگر نمره عينك تغييري نكرد قابل درمان است.

***مهدي از مراغه:

سلام و خسته نباشيد من 20 سالمه و سه سال هست كه چشم چپم 25 درصد آستيگماتيسم داره و دكتر عينك تجويز كرد، از عينك استفاده نمي كنم مشكلي پيش نمي آيد به جز عينك درمان ديگري هم هست در ضمن هر دو چشمم خشك مي شود و از اشك مصنوعي استفاده مي كنم.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: اگر بيمار تحت نظر پزشك باشد در آينده مشكلي پيش نمي آيد و در صورت تشخيص پزشك نوع جراحي مشخص مي شود.

***سيا:

من در فصل بهار دچار آلرژي شديدي مي شوم كه تا چهار ماه ادامه دارد و در اين مدت چند ماهه روزي شش ساعت چشم هاي من خارش پيدا مي كنه تا حالا از چندين نوع قطره استفاده كرده ام اما جوابگو نبوده اند چاره چيه.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت:  بيمار بايد به پزشك مراجعه كند و تحت نظر باشد به دليل اينكه براي رفع حساسيت از داروهايي استفاده مي كنند و مطابق با آن بايد چشم پزشك به تجويز دارو و يا براي درمان اقدام كند. 

***صبا:

من اسفند 89 بعد از عمل 15 سال عينک زدم عمل لازک روی دو چشم انجام دادم و تا حدود 2 ماه پیش مشکلی در دید احساس نمی کردم.جدیداً حس می کنم دیدم تار شده و نوشته های ریز را از فاصله دور تشخیص نمی دهم و حالا نمره چشمم تغییری پیدا نکرده و 10/10 است.لکه های ریز شناور روی سطح چشم احساس می شود روزی 8 ساعت با کامپیتور کار می کنم.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت:  اختلال در دید معمولاً برای سنین بالای چهل و دو سال اتفاق می افتد و باید عینک مطالعه استفاده کنند همچنین لکه های ریز شناور زیاد مهم نیست و استفاده از کامپیوتر مشکلی ایجاد نمی کند.

***الهه:

من دو سالي است که لیزیک کردم ولی هنوز به نور چراغ در شب حساسیت دارم و کی مثل روز اول می شم و در ضمن بعضی صبح ها نمی توانم چشممو به راحتی باز کنم.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت:  این بیمار دچار خشکی چشم هستند و معمولاً اختلال در دید شب و پخش نور معمولاً برای افرادی پیش می آید تا در سال های پیش عمل جراحی انجام داده اند.

*** محمد رضا بشارت:

با سلام جوانی 35 ساله هستم هر چشم به میزان شماره 9 ضعیف می باشد و ضخامت قرنیه بسیار کم است و قابل لیزیک نیست آیا راه حلی برای ضخیم کردن قرنیه وجود دارد و طی دو مرحله چشم را لیزیک کرد با تشکر.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: در صورت عدم عمل لیزیک و لازک می توان از لنز داخل چشم و یا عینک استفاده کرد و در ابتدا باید به پزشک مراجعه کرد.

***امیر:

سلام خسته نباشید 29 ساله دارم مشکل یوویت دارم و هراز گاهی این التهاب به هر 2 تا چشمم حمله می کند و در حال حاضر یک چشمم چسبندگی پیدا کرده راهنمایی کنید.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: درمان یوویت طبي است و با دارو قابل درمان است و در صورت داشتن عوارض مانند چسبندگی، آب  مروارید و مشکلات شبکیه ای جراحی صورت می گیرد.

***هادی:

با سلام در کنار مردمک چشمم یک لکه شفاف رنگی در آمده با اینکه به پزشک متخصص هم رفتم و قطره بتامتازون تجویز کرد اما تأثیری نداشت ضمن اینکه تشخیص پزشک لکه چربی بود، برای درمان چه قطره ای استفاده کنم؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: باید معاینه شوید

***سید علی:

 در مورد مراقبت های بعد از عمل آب سیاه توضیح دهید

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: بیمار باید تحت  نظر پزشک باشد و از قطره ها به موقع استفاده کند.

***علي:

یک سال و هفت ماه قبل چشمم رو prk خشکی چشم به صورت شدید دارم و قطره ارتلاک را به صورت مداوم استفاده می کنم ولی تاثیری ندارد و بینایی ام کمتر می شود الان هم عینک شماره 1/75  استفاده می کنم قبل از عمل شماره چشمم 7/5 بوده لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: خشکی چشم طبیعی است و تا شش ماه طول می کشد و باید معاینه مجدد شوند.

***علی:

با سلام چند سالیست هر دو چشمم ناخنک دارد و باعث کم شدن دیدم شد راهنمایی کنید آیا دیدم بهتر میشود؟

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت:باید عمل شود

***ناشناس:

با سلام دختری 30 ساله هستم  حدود دو سال است چشمم حالت مگس پران  دارد مشکلی در چشمم نیست ضمنا هر دو چشمم نزدیک بین و استيگمات است و شماره آنها حدود دو است  لطفا بفرمائيد من با وجود مشکل مگس پران در چشمم آيا مي توانم لیزیک يا لازک انجام دهم باتشکر

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: جراحی لیزیک و لازک به مگسی پران ربطی ندارد و مگس پران خود به خود رفع خواهد شد

*** عزت اله:
 
با سلام فردی 43 ساله هستم در سال 88 متوجه شدم چشم چپم دید کمتری نسبت به راست دارد و به پزشک مراجعه کردم و گفت شما مشکل شبکیه دارید وقتی به متخصص شبکیه مراجعه کردم گفت که روی شبکیه شما مایع جمع شده است که با انجام عکس رنگی از چشم این موضوع را تایید کرد و دکتر گفت که نه عمل دارد و نا با دارو می شود مشکل شما را حل کرد و گفتند که نباید عصبانی شد ( من فردی تقریبا عصبی هستم) و با گذشت زمان ممکن است مایع جذب شود و دید شما بهتر شود اما بعد 4 سال نه تنها دیدم بهترنشد اما 2 هفته پیش متوجه شدم که دیدم باز هم خیلی نسبت به قبل کمتر شده است البته من توی مسافرت در حین رانندگی همان موقع بخاطر مشکلاتی بسیار زیاد عصبانی شدم و چند ساعت بعد متوجه شدم که دیگر براحتی بساری از اشیا و نوشته های ریز را نمیتوانم بیبینم که با مراجعه به متخصص شبیکیه گفت که دوباره مایع بیشتری روی شبکیه جمع شده است و برایم عکس مجدد در خواست کرد اما تا حالا موفق به گرفتن عکس نشدم . چند سوال داشتم 
1-آیا اینگونه مشکلات قابل درمان هستند و آیا میشود با عمل مشکل را حل کرد.
2- میتوانم چشم راستم را لیزینگ کنم با توجه به مشکل چشم چپم.
3- بهترین راه درمان نهایی را در چه چیزی است

پاسخ از: دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت: عصبانیت  تاثیری ندارد و باید توسط پزشک معاینه شود.

گفتني است براي ويزيت توسط دکتر محمد طاهر رجبي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و ترميمي چشم و صورت مي توانيد در روزهاي شنبه و سه شنبه بعد از ظهر به درمانگاه 29 بيمارستان فارابي مراجعه فرمائيد.

قسمت دوم پاسخ به سوالات کاربران فردا 15 مهر ساعت 16 منتشر مي شود.
برچسب ها: کاربر ، چشم ، لیزیک ، شبکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام میشه عمل ناخنک هر دو چشم با هم انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
سلام من35سالمه7ماه پیش عمل آب مروارید انجام دادم الان میتونم عمل لیزیک انجام بدم مشکلی نداره؟
Turkey
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام من ناخنک چشمی دارم ولی هنوز به سیاهی چشم نرسیده ولی شبها موقع خیلی اذیت می‌کند قطره هم جوابگو نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام سه ماه پیش شوهرم عمل لیزر شبکیه چشم راست داشته ولی الان تاری دید چشم راستش بیشتر شده ایا ممک
نه دوباره تو شبکیه مایع جمع شده باشد
Iran (Islamic Republic of)
لیدا
۰۰:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
عکسبرداری چشم در کلینیک نگاه امکان پذیر است؟
Germany
لقمان رسولپور
۲۲:۳۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
من دو ماست چشم راستم مروارید وچشم چپم ناخنک عمل کردم ولی از هردو چشم آب میاد ..لطفن جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ۴۵ سال دارم بعد از ۱۰ روز سرما خوردگی مردمک چشم چپم تار شد و هر دو چشم خیلی خارش دارند و دیدم کم شده است به چه دلیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ،مندوهفته است عمل لازک انجام دادم ،۵۴ سالمه ،متاسفانه نزدیک رو نمیبینم ،خواستم بپرسم آیا میشه دوباره چشماای به هموصورت قبل برگرده ،یعنی دوباره نزدیک بین باشه ،؟ ممنونم لطفا راهنمایم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام ببخشید من میخوام پرده چشمم بردارم باید چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۲:۱۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۳۰سالمه چن ماه پیش ناخنک چشمم عمل کردم ازدوباره برگشته دوباره برم بیمارستان خدادوست عمل کنم دیگه برنمیگرده؟
Iran (Islamic Republic of)
بانو
۰۱:۰۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام خدمت آقا دکتر من مادرم ۷۰ سال سن دارد باید هر دو چشمش رو عمل کنه الان میگن مشکل اسم ریه داره ما نمیتونیم عمل کنیم چون به هوش نمیاد گفتم راهنمایی کنید که ما آلان چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مریم محمدی
۰۷:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام دخترمن سی پی هست ۳ماهه که به علت وجودلکه سفید رو سیاهی چشمش پلکش دوخته شده می خواستم بدونم چه مدت لازمه بخیه داشته باشه چون خیلی بی قراره
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۰:۳۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
من ۱۵ روزه عمل کردم عمل لازک و چشمام واز نمیشه خیلی اذیت میشم دلیلش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۶:۳۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
سلام اگر قطره ی چشم را همون رو ز که عمل کردیم بریزیم و فردا نریزیم چه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر خواستم بدونم بداز عمل لازیک اگه قطره هایی ک تجویز شده بودن فاطمه در چشم بریزیم عوارض خطرناکی دارد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام من الان روز سوم هست که عمل فمتو اسمایل انجام دادم روز اول بلافاصله بعد عمل ی چشمام بشدت سوزش داشت واشک ریزی الان هم همون چشم بعد روز سوم ی مقدار سوزش و درد داره آیا طبیعی هست یا ممکنه مشکلی داشته باشه ممنون میشم پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
صنم یچشمم عمل شده یکم دلم مزگیره باعمل چشم دیگر این مشکل حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۱:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام دختر من تا حالا ۴ باز چشماشو عمل کرده الان چشم چپش هنوز یکم به گوشه چشم نزدیکه و تا وسط بیشتر نمیاد به نظرتون دلیلش انحرافه یا تنبلی؟
Austria
Malihe
۱۵:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام در مورد کسی که دیابت داره و نمره چشمش رفته بالا شده هفت و نیم و ضخامت قرنیه خیلی پایین و شش هفت سال پیش گفتن لیزیک‌نمیشع کرد با روش های جدید میشه مجدد عمل کنه از این وضع در بیاد یا خیر شما چه راه کاری براشون میفرمایید .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۴:۳۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام، ببخشيد من عمل پف پلك انجام دادم و الان نزديك دو ماه گذشته و ورم پلك چپم فقط كمى بهتر شده و در پلك چپم احساس سنگينى ميكنم؛ چقدر طول ميكشه كه پلكم التهابش كم بشه و چرا طول درمانش با پلك راستم متفاوته؟ و آيا پلكم ترميم پيدا ميكنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ببخشید من چشمم انحراف داشت ۲۴اسفندماه عمل کردم میخوام بدونم الان اگرباچرخ خیاطی کارکنم مشکلی نداره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید خداخیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۱۲:۱۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام دو ماهه که عمل لازک انجام دادم دیشب دود اتش به چشمم که خورد چشمم درد گرفت بعدش از امروز صبح مردمک چشمم خیلی کوچیک شده درد هم داره خطری که نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
اسدپور
۱۴:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام من يك ماه هست انحرافي چشم عمل كردم قرمزي چشم تمام نشده با تشكر يك راهنماي
Iran (Islamic Republic of)
وحید احدی
۲۰:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام.من عمل پارگی قرنیه انجام دادم براثرضربه که به همین خاطر اب مرواریدم اورده چشمم میخواستم بدونم بینایی چشم به حالت اول برمیگرده یانه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۵۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من چشمم را عمل لیزیک کردم و اگر ضعیف بشود میتوانم دوباره عمل کنم یا نه تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۵۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من چشمم را لیزیک کردم و اگه ضعیف بشود میتواند دوباره عمل کنم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
بارین
۱۴:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید اگر کسی چشمش را لیزر کند بعدا از قطره ی چشم بدون دستور پزشک استفاده کند ضرری برای فرد ندارد???
Iran (Islamic Republic of)
امنه ملکی زاده
۰۸:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
باسلام ببخشد من الان سی وهشت سالمه نوزاد که بودم چشمام میل زدم ولی فکر کنم خونریزیش داخل سفیده حتی طوری که رنگ چشمام تغییر داده بعد تز سی ونه سال به خودم اومدم شاید خونه نشانه نباشد کجا باید مراجعه کنم ممنون راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
شمس زاده
۰۰:۱۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
سلام دکتر ببخشید من حدود ی هفته هس عمل ccl انجام دادم ولی دیدم تار شده و دکتر میگه ی لکه افتاده، آیا قابل درمانه؟
Iran (Islamic Republic of)
Arezo
۰۱:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام
من ۲۱ ساله هستم و هر دو چشمم انحراف دارن در سن ۲ سالگی عمل جراحی کردن هر دو چشمم رو انحراف چشمم نسبت ب قبل بهتر بود ولی حالت نرمال نبود و در سن ۱۸ سالگی مجددا عمل جراحی کردم ولی متاسفانه دوباره انحراف در حالت دید عادی نیست میخواستم بدونم آیا با عمل مجدد میشه مشکلم حل بشه،واقعابرام مهمه ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۵۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۳۳ سالمه نمره چشمم ۵ و۶ هست معاینه انجام دادم گفتن عصب خشک دارم یک چشم میتونم لیزیک کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۰۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من 30 سال سن دارم و شماره شمام یکی 9 و یکی 8 است چه عملی چشمام را درست میکند ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۱۹:۰۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر من ۴۴ سالمه و شماره ی چشمام منفی ۲۱ هست میخواستم بدون چاره ای هست
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
باسلام خدمت شما سوالم در رابطه با چشم مادرمه که پارسال رفیم دکترقطره داد و گفت سه ماه استفاده کنن و بعد برای عمل بیارشون و سه ما بعد استفاده قطره چشم مادرام کم کم به گفته خودش بینایش کم شده واز دکتر پرسیدیم گفتن بخاطر استفاده قطره هست چیز عادی است وبعدسه ماه که بردیم دکتر گفت چشم مادرتون در اثر عصب چشم راستشون از بین رفته واین جریان برام خیلی سخته خواهشن جواب بدین که با عمل پیوند عصب چشم بینایشون بر میگرده انشالله
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۲:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من مادر شوهرم عمل ناخنک چشم انجام داده ولی بعد 2روز عمل چشماش پف کرده میخواستم بدونم این پف طبیعیه؟
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۰۱:۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام...س هفته ای از عمل لیزیک چشمم میگزره...الان احساس میکنم چیزی تو چشممه وحرکت میکنه...ایا خطرناکه؟پیش چشم پزشک بروم؟
Iran (Islamic Republic of)
رضیه
۱۱:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
باسلام هردوچشام ناخنک دارد.دکتررفتم میگه نیازبه عمل نیس ولی میخام عروسی کنم میخام نباشن.ولی میخام بردارم دکترگفتن عودشایدکنه چه کنم بردارم یان؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام.ببخشید من 23سال سن دارم و چشمم انحراف دارد اما چشمم ضعیف نیست می خواستم بدونم اگر عمل جراحی کنم آیا قابل درمان است وچند درصد احتمال برگشت انحراف چشم وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام
من یه روزه عمل لازک انجام دادم و احساس میکنم لنز پانسمان چشم چپم حرکت کرده و اصلا نمیتونم چشممو راحت باز کنم
الان توی این تعطیلات چیکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
بتول
۱۱:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام چشممن دوربین هست واندازه چشم کوچک دکتر گفته ههیچ عملی نمیشه شماره چشم ۶و۷واقعا عمل نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلا محمدوند
۱۸:۰۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام آ قای دکتر 6ماه پلک رفت سفیدی چشام با انگشت برداشتم اذیتم رفت دکتر زیادی رفتم گفتن ناخنک کوچک ولی سوزش اذیتم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا محمدوند
۱۷:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من 6ماه پیش پلک رفت سفید چشام با انگشت برداشتم اذیتم کرد دکتر زیاد رفتم نتیجه نگرفتم گفتن ناخنک داری کوچک ولی سوزش خارش اذیتم میکنه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناصر منصوری هستم
۱۱:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سال هشتاد پنج قرینه چشم من پاره شده عمل کردم دکتر لنز گذاشته الان آ یا میشه قرینه چشم مثل چشم راست طبیعی لنز گذاشته آ یا امکان داره
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۳:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۲۰ سالمه و مادر زاد انحراف یا همون لرزش چشم دارم اآیا راه قطعی برای درمانم وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
پراور
۱۸:۱۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام من چشم چپم تزریق کردم روز بعد دکتر نگاه کرد وقطره برای دو ماه تجویز کرد ولی لیزر ننوشت که انجام بدم یهنی ببینیم بر میگردد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام یه ماهی هست چشم مادرم رو عمل کردیم عمل ناخونک الان چند روزی هست که دائم میکوبد و نمیتواند چشمش رو باز کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۰:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
با سلام دختری ۱۹ساله هستم که از بدو تولد دچار چسبندگی پلک هستم جوری که در هنگام غذا خوردن و نوشیدن مایعات پلک چشم چپم گاهی تکان میخورد در همان کودکی به پزشک مراجعه کرده ام و نظر متخصصین این بوده که با افزایش سن این چسبندگی از بین میرود ولی با گذشت ۱۷،۱۸سال هنوز این چسبندگی هست راه درمان این بیماری چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام
53ساله ام.کاتاراکت مادر زادی چشم راستم در سال 70 (کپسول خلفی آن بطور ناقص)عمل شد و برای رفع کدورت عدسی،وسط عدسی لیرزر شد ولی دید ندارد و به سمت خارج منحرف است.کارم با کامپیوتر است و چشم سالمم موقع تمرکز خیلی اذیت میشه.آیا:1-تا چند درصد انحراف اصلاح میشه؟2-بعد از عمل ،کار های نیازمند تمرکز تاثیری روی برگشت سریع انحراف ندارد؟ممکنه چقد طول بکشه دو باره انحراف چشمم برگرده و چه کارهایی آن را تسریع میکنه؟هزینه عملم چقد میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۲۲:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام من بچه که بودم چشم چاقو خورده الان ی چشم رنگ سیاهش از بین رفته دید چشم راستم از اون موقع از دست دادم ب نظر شما با عمل امکانش هست دیدش ب دست بیارم یا حداقلش رنگش درست بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام می خواستم بدونم تا چند وقت جای جراحی می مونه میخواستم برای خدمت بروم آیا چشم پزشکی بروم تا چند وقت بعد عمل معلوم میشه جاش با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Fahim ajorloo
۲۲:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقاي دکتر من چشمام لرزش داره دو بارهم عمل کردم ميشه باز عمل کنم؟آيا بهتر ميشه ؟پاسخ بديد ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
فردوس
۰۰:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام چشم چپ من در سال ۱۳۸۵ آسیب دید دیدش دیده نمیتوانستم بعد عمل ۲ در خوب شد الان هم همو قسم است قابل تداوی است رشته عصبیش آسیب دیدی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من تقریبا 9 ماه از عمل لازک چشمم میگذره ولی هر صبح با چشم درد از خواب بلند میشم و تا با آب و صابون نشورم درست نمیشه حتی قطره های مخصوص چشم هم جواب نمیده. درد اطراف چشمه چشم هست(گوشه چشم ها)
چکار باید بکنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۱:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
دو روزه پدرم عمل فمتو کرده امروز از صبح که پاشده میگه یکی از چشمام حس میکنم اشغال داخلشه و باد کرده چشمش خیلی داره اذیتش میکنه کلینیک نور عمل کرده هیچکسم جواب نمیده امروز تطیل رسمیه لطفا کمک کنیدددد
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۲۲:۳۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام من قبل عمل لازک آزمایش بتا دادم منفی اومد الان دوهفته هست عمل کردم وقت پریودم گذشته امکان داره موقع عمل حامله بوده باشم این بعدها ممکن برا چشمم مشکل ایجاد کن
Iran (Islamic Republic of)
ویهان
۱۵:۳۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام.بچم4ماهشه ولی هنوزنمیتونه ببینه وبه اطرافش بی توجهه.نورو میبینه وبهش واکنش نشون میده.به ندرت هم اشیارودنبال میکنه ولی نه مثل بچه های هم سن خودش.دکترکه بردم گفت ساختمان چشمش خوبه یعنی مشکلی نداره.فقط گفت شبکیه چشمش خیلی جزئی نازکه.میخوام بدونم مشکلش چیه و نیازبه عمل داره یانه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۴:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام ببخشید من چشم راستم ظعیف است وانحراف دارد وچشم چپم هم ظعیف است ودوکتورها گفتن استیک ماته وخوب نمیشه ایا خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۱۳:۳۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من نزدیک بینی دارم چشم راستم ۱۰ونیم چشم چپم ۱۰
میخواستم بپرسم با عمل کاشت لنز چند درصد دیدم بهتر میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من دوسال پیش لیزیک کردم ولی هنوز گاهی وقتها خشکی چشم دارم و خیلی چشمام خارش و ورم دارن و توی نور اذیت میشه چشمام علت چی میتونه باشه چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهرم من تخلیه چشم انجام داده است و بینایی یکی از چشمهاش رو از دست داده ایا از طریق پیوند سلول های بنیادی امکان پیوند هست که بینایی خود را بدست آورد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی مرادی
۲۳:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من پدرم بخاطر دیابت یکی از قرنیه چشم هاش خونریزی کرده باید عمل بشه چند روز تو بیمارستان میخوابه وچند روز طول میکشه چشمش درست بشه؟
ممنون اگر زود جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۳:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من چشمم رو عمل کردم لازک الان یک هفته هست باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۷:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ۱۶ سالمه واز وقتی به دنیا آمدم انحراف چشم داشتم دوبار عمل کردم ی بار ۱ سالگی ی بار ۱۴ سالگی قبل از عمل دوم آسیگمات نداشتم ولی بعداز آن پیدا کردم الانم چشم راستم ۷۵ صدم و چشم چپم ۵درصد من میتونم بعد از ۱۸ سالگی عمل لازیک داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
Baran
۰۲:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ژل ضد عفونی کننده دست تو چشم بریزه چه مشکلی پیش میاد ایا خطرناکه؟
Iran (Islamic Republic of)
اسپاکو
۰۳:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من چشم راستم ۳/۷۵ و چشم چپم ۵هستش و چشم راستم انحراف هم داره ....میشه بعد از عمل لیزیک عمل جراحی چشم برای رفع انحراف انجام بدم؟؟؟الان ۱۹سالمه میتونم اقدام کنم برای لیزیک و جراحی رفع انحراف؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
F
۰۲:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا جواب بدید
من یه ضربه ب کنار چشمم و نزدیک استخواب بینیم پارسال خود بیناییم هیچ مشکلی نداره اما چشم ها قرینه نیستن انگار الان
نمیخام اینجوریرباشه
چیککککااااااررر کنمممم
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۸:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باعرض سلام و خسته نباشید
من حدود یکساله ک عمل لیزیک انجام دادم
دیشب یه توپ پینپنگ باشدت به چشمم خورد و چشمم تا مدتی قرمز بود ودرد میکرد وازش اشک میومد. و درحال حاضر چشمم دچار تاری دید شده لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم.باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۲۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام مادر بزرگ من آب مروارید چشم سمت راستش رو با لیزر عمل کرده و دندان کاشت داشته و واسه عمل گفتن نیازی نیس درش بیاره ولی از بعد عمل همون دندان کاشت سمت راستش درد میکنه آیا ربطی به هم دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
سینا دارابی
۱۶:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ۲۱ سالمه چشم چپم انحراف به بیرون داره خیلی اذیت میشم ایا با جراحی واقعا خوب میشه بعد هزینه عمل جراحی چقدره
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۶:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام
نزدیک به 10ماه هست که عمل جراحی وی پی آر کی انجام دادم نمره ی چشمم 1/5و1/75 بود ولی هنوز هم دارم قطره ارتلاک ادونس میریزم و سه جلسه هم ای آر پی ال انجام دادم برای خشکی چشمم نمره چشم راستم با دستگاه 75و نمره ی چشم چون 25درصد با قی مونده نگرانم چرا با توجه به مراقبت ها هنوز هم موقع بیداری چشمم را راحت باز نمی کنم و هنوز باید قطره بریزم و چرا نمره ی چشمم با اینکه زیاد نبوده کاملا برگشت نداشته دیدم و. 10/10نشده؟ریختن این قطره اشک مصنوعی باعث میشه دیدم برگرده به طور کامل یا لازمه دوباره عمل کنم؟
لطفا منو راهنمایی کنید
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام ایا میشود چشمایی که از قبل عمل درموئید انجام شد را دوباره عمل انحراف چشم کرد،شماره چشم چپ ۶ راستم ۱/۵هست،ایا بعدا لیزیک هم میشود سنم ۱۷ سالمه
Netherlands
هانیه
۱۶:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام آیا بعد از عمل پیوند قرنیه حالت و شکل دو چشم باهم متفاوت هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید. مادرم عمل شبکیه انجام داده میخواستم ببینم تا کی اون سه دونه قطره رو باید استفاده کنه. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۱۲:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام.من تقریبا هفت ماه چشمم چپم درد میکرد وقرمز میشد رفتم دکتر گفت هیچ چیزش نیست وبرای دردش دوتا قطره داد بعداز مصرف یک ماه ناخنکی درسفیدی ومرزقرینه سیاهی به وجود امد ولی الان سه روزاست یک ذره واردسیاهی شده ایانیاز به عمل دارد؟ایا غیراز عمل چیزی هست ناخنک را کاملا درمان کند.؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۴۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
من الان یکسال عمل لازک دوتا چشم انجام دادم . الان چشم راستم ناخونک آورده و داره وارد قرنیه چشمم میشه آیا میتونم بار برم برای ناخونک چشمم عمل کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام مک عمل لازک انجام دادم ولی الان متوجه شدم چشم راستم دیدش کمتر از چپ است آیا طبیعی است یعنی دید دو چشم باید یکی باشد یا خیر لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۰:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام من دوهفته میشه عمل کنده شدگی شبکیه انجام دادم ولی متاسفانه بااون چشمم نممیبینم ایااین طبیعی هست یااینکه خدایی نکرده مشکلی پیش اومده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۵۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام من چشم چاقوخورد اب مرورید برداشته قابل دردمان هست یانه
Germany
ابوالفضل
۱۷:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام پسر من ۷سالش هست چشم راستش انحراف داشته وپارسال عمل شده ولی احساس میکنم هنوز صددرصد خوب نشده چون وقتی به یه جا زیاد خیره میشه دو چشمش هماهنگ با هم نیست آیا راه درمانی وجود داره که صد درصد خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام آقای دکترمن عمل دکمپرشن دیواره چشم براساس تیرئیدچشمی داشتم درضمن دوتا عمل داشتم بعداز عمل دومم ضعیفی چشم پیدا کردم.علتش چی بودوچگونه درمان میشود.درجه ضعیفی چشم ۷۵صدم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام دختر ٦ سالش هست و عمل استرابيسم داشته هر دو چشمش و از عملش ٣ ميگذره و الان عينك ميزنه پريسم ٣ با نمره ضعيفيش٢ و روزي نيم ساعت هم چشمش رو ميبنده . سوالم اين هست كه با توجه به شرايطش براي مدرسه رفتن كلاس اول ميتونه تو مدرسه دولتي باشه به خاطر جمعيت بيشتر بچه ها و شرايط خاصي كه داره
Iran (Islamic Republic of)
آرزو وليزاده
۰۷:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام دختر ٦ سالش هست و عمل استرابيسم داشته هر دو چشمش و از عملش ٣ ميگذره و الان عينك ميزنه پريسم ٣ با نمره ضعيفيش٢ و روزي نيم ساعت هم چشمش رو ميبنده . سوالم اين هست كه با توجه به شرايطش براي مدرسه رفتن كلاس اول ميتونه تو مدرسه دولتي باشه به خاطر جمعيت بيشتر بچه ها و مراقبت از سر و چشمش يا نه ؟ و اينكه بفرماييد چه مراقبتهاي بايد انجام بديم براي مدرسه
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
با سلام برادرم دو ماه پیش عمل قلب باز کرده الان چشمش
هم آب مروارید پر کرده تا چقد وقت صبر کنه تا بشه عملش کنن
Iran (Islamic Republic of)
حکمت ضمیری
۰۰:۱۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
باسلام .شش ماه میشه به چشم من آهک رفت یک بار عمل شود بهتر نشود الان پیوند قرنیه میشه اینا جایا سیا سبز است وجای سفید قرمز است دیدش خیلی ضعیفی است بعد ازعمل مثلی قبلن بهتر میشه یاخیر
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۳:۱۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
۲ سال پیش عمل پف چشم انجام د ادم پلکم هنوز در گیر کشش والتهاب است وهنوز به حالت اولیه بر نگشته
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۸:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام من از بچگی لک قرمزی در چشم دارم که به احتمال زیاد ناخنک است .برای پاک کردن آن چه عملی باید انجام بدم .شرایط عمل چی هس؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۰۶ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام .من 20 سالمه . شماره چشمم (استیگمات) یکیش 3. یکی دیگه هم 2.75 . و ضعیفی هم 2.5 و 2.75 . ایا چه زمانی باید برای عمل Prk اقدام کنم؟؟؟ شماره چشمم ثابت نیست هر دفعه بیشتر میشه . لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۹:۳۶ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر..پدرم قبلا عمل چشم داشتن که با موفقیت انجام شده..در حال حاضر پدرم بر اثر زمین خوردن 60 روزه که در بیمارستان بستریه و دراین مدت چشمان خود را باز نکرده فقط یه لحظه باز میکنه میبنده..دکتر هم نمیدونه دلیلش چیه همه ی آزمایشای لازم وام آی ار از سرش گرفتن همه چی خوب بوده و میگن مرخصه ولی چشماشو باز نمیکنه ..دلیلش چیه ممنون میشم اگه پاسخ دهید چون همه ی خانواده نگرانیم
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۲:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۸
باسلام شمار چشم راستم۱ وچپ۷۵ نزدیک بین است میخواستم بدونم میتونم عمل کنم اگه آره بعد از عمل برام مشکلی پیش نماره چون تکاور ارتش هستم و مرتبن با آب وگرد وخاک سرو کار دارم
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۱:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من میخواستم عمل لازک چشم انجام بدم ولی بعد از معاینه بهم گفتن ضخامت چشمت کمه اگه انجام بدم قوز قرنیه میگیرم بهم گفتن ۶ماه دیگه بدم دوباره برای معاینه آیا احتمال خوب شدن چشمم هست که بتونم عمل کنم
Iran (Islamic Republic of)
رومینا
۰۲:۱۶ ۰۴ دی ۱۳۹۸
سلام ۶ ماه قبل پف چشام و عمل کردم دوباره برگشته باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۹:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
من تقريبا يک سال پيش عمل شبکيه و چند عمل ديگه داشتم ميخواستم بدونم چه وقتي ميتونم ورزش پارکوررو شروع کنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۰۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشیدمن یک ماه میشه چشمام رو عمل لیزیک کردم میخواستم بدونم میتونم خیاطی بکنم یااصلا بایدخیاطی روترک کنم؟
Germany
فاطمه
۱۰:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من دختری نه ساله دارم که از وقتی به دنیا آمد مشکل بینایی داشت پزشک تشخیص شون لک قرنیه بود الان سوالم این هست ایا میشه لک قرنیه رو عمل کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ماهک
۲۱:۱۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام .من چند سال پیش،تصادف کردم و گوشه چشمم پاره شد و بلافاصله گوشه ای بالا ب پایین چسبید تا الان سه بار عمل کردم ولی بازهم دوهفته بعد عمل میچسبه .چ راهکاری داره ک نچسبه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام من دو ماه پیش ارتیزان عمل کردم الان چند روزه چشم چپم خیلی درد میکنه دور چشمم هم همینطور میشه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمود ملایی
۲۳:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام من 19 سالمه چشم چپم بر اثر عمل جراحی یه کم انحراف شده لنزم داخلشه یه کم ظعیفه هزینه جراحی چشمم چند میشه تا جراحیش کنم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام من عمل ccl انجام دادم تا چند روز بعد عمل باید قطره استفاده کنم، و کارگر ساختمان هستم تا چند روز نمی توانم برم سرکار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من چهار سال پیش پیوند قرنیه شدم به خاطر قوز قرنیه حالا حامله شدم خیلی میترسم چه کار کنم جواب میدهید آیا اتفاقی برای چشمم میافتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۳۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
سلام
من حدود ۱۲ سال چشمم لیزیک کردم...چند روز یکی از چشمام تار شده ...باید چکار کنم ...لطفا منو راهنایی کنید ممنون
آخرین اخبار