گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

اشتباه نكنيد! اين اشخاص مسلمان نيستند/ از این پس به "دلاک" بگوییم: ماساژور!/ هاشمي در حال خرید كيهان/ كمپين جين‌پوشان در توئيتر

كمپين جين‌پوشان در توئيتر، نشریه توهین کننده به پیامبر اسلام رو به ورشکستگی، جدیدترین لیست مشاغل شیک در دولت، هدیه اوباما به چین و روسیه، شهردار تهران در لباسي متفاوت، هاشمي در حال خرید كيهان و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جدیدترین لیست مشاغل شیک در دولت

طنز/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش گفته بود در حال مطالعه درباره شیک‌سازی اسامی مشاغل با هدف تمایل به انجام مشاغل مختلف در جامعه هستیم.

خبرآنلاين در اين گزارش نوشت، بر این اساس با استعانت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تقاضا برای ورود این نهاد تاثیرگذار در حوزه شیک‌سازی مشاغل، جدول پیشنهادی پیوست برای جناب وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی تنظیم شده است:

نام فعلی

نام شیک شده

بنگاهی

مدیرکل شرکت مادر تخصصی  ملک و مایه

مسافرکش

کارشناس ترابری

پیک موتوری

خلبان زمینی

آمپول زن

سوزن بان/ کارشناس ارشد طب سوزنی

لحاف‌دوز

کارشناس محیط "زیست"

سرایدار

مدیرکل روابط عمومی

دنبال‌کار

عضوهیات علمی دانشگاه ایرانیان(در شرف تاسیس)

آپاراتی

جراح پلاستیک

دلاک

ماساژور

جیگرکی

مشاوره ازدواج

دلارفروش

کارشناس بورس

نمکی و نون خشکی

مهندسی مواد

بساز بفروش

آرشیتکت

رمال

عضو هیئت مدیره شرکت ایدهپردازان آینده نگر

راننده آژانس

ترانسفر/ عضو دائم ان پی تی

دادزن

سخنگوی اقتصادی

بقال

سوپر دریانی

پنبه‌زن

رییس اداره گزینش

زورگیر

مهندس سخت افزار

نظافتچی

کارشناس بهداشت محیط

واکسی

مهندس برق

آبدارچی

مدیر کل

بندانداز

مهندس زیباسازی

آشپز

کارشناس تغذیه

خودجوش=( شرکت کننده در مراسم کفش پرتاب‌کنی)

مهندس نرم‌افزار

کولرساز

کارشناس اطلاعات واحد شنود

پادو دستیار ارشد
آرایشگرفعال اصلاح طلب



كمپين جين‌پوشان در توئيتر

سایت صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: ایرانی‌ها در پیام‌های توئیتری خود، نتانیاهو را مسخره کردند و نوشتند: "چه کسی گفته، حکومت ایران شلوار جین و موزیک غربی را  ممنوع کرده است؛ کسی که نمی‌داند ما شلوار جین می‌پوشیم، چطور می‌داند که ایران در حال تولید سلاح اتمی است؟

 




به گزارش جام‌نيوز، یدیعوت آحارنوت اعلام كرد كه جوانان ایرانی در توئیر با نشان دادن عکس‌هایی از شلوار‌های جین خود به نوعی حرف‌های نتانیاهو را مسخره کردند و شبکه توئیتر چند روزی است که پر شده از عکس‌های جوانان ایرانی که شلوار جین می‌پوشند و این عمل به نوعی تمسخر مستقیم حرف‌های نتانیاهو در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی بود.
 در ادامه سایت یدیعوت آحارنوت چند عکس از عکس‌هایی که جوانان ایرانی از خود با شلوار جین در توئیتر گذاشته بودند را در خبر خود قرار داد.
 

نظر محسن هاشمي درباره كيهان

مشرق؛ تصاويري از محسن هاشمی پسر ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و معاون عمرانی دانشگاه آزاد كه وي را در حال خریدن روزنامه کیهان نشان مي‌دهد







نشریه توهین کننده به پیامبر اسلام رو به ورشکستگی است  

هفته نامه فرانسوی "چارلی ابدو" که در توهین به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) سابقه دیرینه دارد به زودی ورشکست می‌شود.



به گزارش شبستان، این در حالی است که این هفته نامه فرانسوی برای جذب مخاطب هر از گاهی تصاویر موهن به مقدسات اسلامی را روی جلد چاپ می‌کرد، به گونه‌ای که یکی از شماره‌های این هفته‌نامه تا 400 هزار تیراژ فروش کرد اما اين هفته‌نامه فرانسوی با وجود توهین‌های مکرر به اسلام برای جذب مخاطب نتوانست خود را از منجلاب ورشکستگی نجات بدهد.

انتقاد ظريف از دوستان هميشه منتقد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جدیدترین مطلب خود در فیسبوک نوشت: دیروز چند جلسه داشتم که طولانی‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس بود. حدود 3 ساعت طول کشید و باعث شد که 90 دقیقه به جلسه دولت دیر برسم. جلسه کمیسیون امنیت ملی در فضایی جدی ولی صمیمانه برگزار شد. تقریبا همه نمایندگان محترم حاضر در جلسه از تلاش‌های انجام شده در سفر نیویورک تقدیر کردند و انتقادهایی هم داشتند که سعی کردم به آنها پاسخ دهم. نقد سازنده برای یک نظام مردم سالار حیاتی است و لذا باید از آن استقبال کرد.

به گزارش مهر، وزیر خارجه با انتقاد از تخریب‌های برخی رسانه‌ها نسبت به سیاست خارجی کشور تاکید کرد: من در مذاکرات متعددی بوده‌ام که طرف غربی هیچ موفقیتی نداشته ولی فردای آن روز رسانه‌های آن کشور ارزیابی کاملا مثبتی از جلسه ارائه داده‌اند تا دیپلماسی کشورشان را شکست خورده معرفی نکنند اما همین دوستان همیشه منتقد رسانه‌ای خودمان خط دروغ تبلیغاتی رسانه‌های غربی را دنبال کرده و تازه ادعای انقلابی بودن هم داشته‌اند.

نيويورك‌ تايمز: اشتباه فاحش نتانياهو بهانه‌اي براي تمسخر اينترنتي شد

نتانياهو هفته گذشته در مصاحبه با شبكه خبري بي‌بي‌سي با اين تصور كه مي‌تواند جوانان ايران را با ديدگاه‌هاي ضدايراني خود همراهي كند، گفت: اگر آنان (جوانان ايراني) واقعا آزاد بودند، مي‌توانستند جين بپوشند، موسيقي غربي گوش دهند و در انتخابات آزاد شركت كنند، بر اين اساس نيويورك‌تايمز نوشت كه نخست‌وزير اسراييل در مصاحبه پنجشنبه گذشته خود با شبكه تلويزيوني بي‌بي‌سي فارسي در تلاش آشكار براي تحريك افكار عمومي ايران نسبت به برنامه هسته‌اي، دستكم در ارتباط با مد ايراني، اشتباهي فاحش مرتكب شد.

به گزارش ايرنا، نيويورك‌تايمز در گزارش خود افزوده است: اما مشكل سخنان نتانياهو اين است كه ايراني‌ها درست مانند مردم ديگر نقاط جهان جز كره شمالي، هم جين مي‌پوشند و هم موسيقي دلخواه خود را گوش مي‌دهند و بايد باور كرد كه تلاش‌هاي نتانياهو براي برقراري ارتباط با جوانان ايراني نتيجه عكس داد و شبكه اجتماعي توئيتر نيز روز يكشنبه از پيام‌هاي تمسخرآميز مخاطبان به عنوان پاسخ به اظهارات نخست‌وزير اسراييل لبريز شده بود. سجاد دانشجوي ۳۱ ساله به روزنامه آمريكايي گفته است: نتانياهو ياوه مي‌گويد. ما در ايران مانند اروپايي‌ها لباس مي‌پوشيم و به موسيقي غربي هم گوش مي‌دهيم. حتي موسيقي به سبك غربي هم مي‌سازيم.

20 هزار دلار  دستمزد براي سازماندهي معارضان سوري

دولت قطر اخیرا در اردن دفتری را با هدف تقویت معرضان سوری راه اندازی کرده است كه بر اساس اخبار رسیده این دفتر به هر تروریست ۵ هزار دلار حقوق پرداخت می‌کند تا علیه دولت سوریه بجنگند.

به گزارش عصر امروز، همچنین این دفتر به هر کسی که بتواند گروه‌های ۲۰تا ۳۰ نفره را ترغیب و سازماندهی کند ۲۰ هزار دلار پرداخت میکند و در حال حاضر بیشترین جذب این دفتر از کشورهای یمن و سومالی بوده است.

اشتباه نكنيد! اين اشخاص مسلمان نيستند

 زنان یهودی با حجاب مخصوص




هدیه اوباما به چین و روسیه

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه سی‌ان‌ان (CNN) انصراف رئیس‌جمهور آمریکا از حضور در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا ـ اقیانوسیه(اَپِک) را "هدیه اوباما به چین و روسیه" توصیف کرد و نوشت: "عقب‌نشینی اوباما، رئیس‌جمهور چین را در جایگاه نخست اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري‌هاي اقتصادي آسيا – اقيانوسيه قرار داد" و تصمیم اوباما برای عدم حضور در اجلاس امسال به علت ادامه منازعات داخلی در آمریکا بر سر تصویب بودجه بوده است.
 


به گزارش جام‌نيوز، در ادامه این گزارش آمده است: پس از تعطیلی دولت آمریکا، شی‌جین پینگ، رئیس‌جمهور چین (به عنوان رهبر دومین قدرت اقتصادی جهان) خود را در جایگاه نخست بین سران كشورهاي شرکت کننده در اجلاس همكاري‌هاي اقتصادي آسيا – اقيانوسيه (APEC) می‌بیند. معمولا ایالات متحده آمریکا، رهبری و هدایت این اجلاس سالانه را بر عهده داشت. APEC از آمریکا، چین، روسیه، ژاپن و 17 کشور دیگر تشکیل شده که نیمی از تولیدات اقتصادی جهان و 45 درصد تجارت جهانی را در اختیار دارند.

مشرق/ هاشمي و همسرش در سفر به اروپا



شهردار تهران در لباسي متفاوت

انتخاب
نوشت، شهردار تهران همراه با شهید شاطری مسئول ستاد بازسازی لبنان و داود تاجران نماینده شهرداری در بازسازی لبنان در سال ۱۳۸۴ در بیروت.



در نشست خبري شركت كنيد، هديه بگيريد!



نقد مقام معظم رهبری به تاکتیک‌های سیاست خارجی دولت بود

سیدحسن نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه مقام معظم رهبری راهبردهای سیاست خارجی دولت را تایید كردند، اظهار داشت: آمريكايي‌ها می‌گفتند ما نمی‌دانیم در ایران چه کسی در حوزه دیپلماسی تصمیم می‌گیرد و ایشان این ادعای آن‌ها را حذف کرد و اعلام کرد با همه توان از دیپلماسی دولت حمایت می‌کند و مقام معظم رهبری بعضی از اقدامات انجام شده در نیویورک را نابجا دانستند که البته این به معنی این نیست که خود اقدام را رد کنند، انتقادشان به بعضی از تاکتیک‌ها بود.

نقوی حسینی در گفتگو با شبستان، با بيان اينكه تصور ما این بود که آقای رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه همه تاکتیک‌ها را با معظم‌له چک کرده‌اند، گفت: اما سخنان معظم‌له نشان داد که اینگونه نبوده است و بعضی از موارد با ایشان هماهنگ نشده است، مانند دیدار ظریف با جان کری كه قرار بود در حاشیه جلسه و برای چند دقیقه‌ای با هم مکالمه كنند ولی این به گفتگوی رسمی تبدیل شد و نیم ساعت با هم گفتگو داشته‌اند و گفتگو بر روي دو صندلی این موضوع را توجیه نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اينكه شاید اگر در ضمن مجمع عمومی برخوردی ميان رئيس‌جمهور و اوباما صورت می‌گرفت موقعیتش مناسب‌تر بود و عزت دو طرف حفظ می‌شد، افزود: در دوران وزارت آقای متکی برای شرکت در کنفرانسی به کشور بحرین حضور داشتیم و در هنگام عزیمت به بحرین از آقای متکی سوال پرسیدیم که اگر خانم کلینتون قصد احوالپرسی داشت و يا در باب ترك جلسه هنگام سخنراني ما چه رفتاری داشته باشیم، آقای متکی گفت كه ما در این زمینه نظر مقام معظم رهبری را جویا شده‌ایم که ایشان فرموده‌اند جلسه را ترک نکنید و اگر احوالپرسی کرد از دور این احوالپرسی را جواب دهید يعني اگر متکی از نزدیک احوالپرسی و چند دقیقه‌ای صحبت می‌کرد، خلاف توافق بود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار