در جلسه كميسيون امنيت ملي با "ظريف" چه گذشت + صوت

ظريف در جلسه كميسيون امنيت ملي گفت: ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفتگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولا به گفتگوی اوباما با دكتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر ....

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مدت دو هفته در نیویورک حضور داشت به محض بازگشت به ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طبق وظیفه ذاتی و روال همیشگی از وی درخواست کرد تا با حضور در این کمیسیون توضیحاتی ارائه دهد.

نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور محمدجواد ظریف عصر روز یکشنبه 14 مهر ماه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه این نشست با سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره این نشست گفتگویی انجام داد که وی در خصوص مطالب مطرح شده در جلسه کمیسیون امنیت ملی از زبان وزیر امور خارجه توضيحاتي ارائه كرد.

طبق گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه در این نشست گزارش مبسوطی از وقایع این سفر، گفتگوها و مذاکراتی که انجام شده بود، ارائه و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد مبني بر اینکه هر چند مقام معظم رهبري در مجموع تحرک دیپلماسی کشور را تایید کردند اما آن اقدامات نابجایی که ایشان مورد خطاب قرار دادند چه اقداماتی بود".

ظريف در پاسخ مي‌گويد: "‌ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفتگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولا به گفتگوی اوباما با دكتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر می‌دانند". 

پس از انتشار این خبر، اکثر رسانه‌های خبری از جمله روزنامه کیهان اقدام به انتشار این خبر از قول باشگاه خبرنگاران کردند به طوری که روزنامه کیهان امروز سه‌شنبه، 16 مهر ماه نیز تیتر اصلی خود را به این موضوع اختصاص داد.

اما برخی رسانه‌ها مدعی شدند که سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محتواي منتشر شده به نقل از "ظريف" در كميسيون امنيت ملي را تکذیب کرده است!

فايل صوتي اظهارات سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره توضيحات ظريف در جلسه كميسيون امنيت ملي را مي‌توانيد از (اينجا) گوش كنيد.



انتهاي‌ پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار