6 تن از شکارچیان پلنگ در خراسان شمالی دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به انتشار فیلم کشتار فجیع یک پلنگ در خراسان شمالی اعلام کرد: تا کنون شش تن از شکارچیانی که اقدام به این کار کرده‌اند دستگیر شده اند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  حسین آبسالان  افزود: در تیرماه امسال در حوالی روستای راز و جرگلان پس از حمله‌ پلنگ به دام‌های مردم، تعدادی از افراد محلی با استفاده از سگ‌های گله پلنگ را تلف کردند که به دلیل حساسیت موضوع و انتشار فیلم‌، جریان را پیگیری کرده و به دستگاه‌های قضایی شکایت کردیم.
وی ادامه داد: این در حالیست که دلیل هجوم پلنگ به گله‌های مردم، اقدامات انسانی، تخریب زیستگاه‌ها و از بین رفتن طعمه‌های پلنگ بوده و این مردم محلی هستند که با تبدیل مراتع و زیستگاه‌ها به دیم زار گندم، جو و عدس باعث به وجود آمدن این شرایط شده‌اند.
مدیرکل محیط زیست استان خراسان شمالی تاکید کرد: طبق قانون پس از حمله حیوانات وحشی به دام‌ها و مزارع مردم می‌توانند با مراجعه به ادارات کل خسارات خود را دریافت کنند؛ اما می‌توان گفت چون این روستا در مناطق دور افتاده و مرزی کشور واقع شده و مردم آن از چنین قانونی مطلع نبوده‌اند چنین اتفاقی صورت گرفته است.
آبسالان تنها راه جلوگیری از کشتار حیوانات وحشی را حفظ تعادل طبیعت عنوان کرد و افزود: اگر مردم زیستگاه‌های این حیوانات را تخریب نمی‌کردند و باعث نابودی علف خوارانی که غذای آنها را تشکیل می‌دهند نمی‌شدند هرگز شاهد چنین اتفاقاتی نمی‌بودیم، علاوه بر آن مردم باید به جای کشتار حیواناتی که به آنها خسارت وارد کرده‌اند به مراجع مربوطه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: تا به حال هیچ موردی از حمله پلنگ به انسان، حداقل در استان خراسان شمالی گزارش نشده و پلنگ‌ها به نوعی ضامن امنیت مناطق هستند، چرا که در قلمرو پلنگ حیواناتی مانند شغال، گراز و گرگ که خسارت بسیاری به مردم محلی وارد می‌کنند حضور پیدا نمی‌کند.









برچسب ها: شکارچیان ، پلنگ ، دستگیر ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۲
دردا و دریغا وطن من! وطن من!
آخرین اخبار