خانم ها حتما بخوانند؛

خدا دوست داره من چادری باشم

یه دو سه سالی چادر ملی به سر بودم که از چادر ملی خسته شدم و داشتم دوباره مانتویی می شدم. یه جاهایی به خصوص تو محل خودمون از خجالت چادر ملی سرم می کردم اما جاهای دیگه با مانتو بودم که کار خدا رفتم تو کلاس جوان در حسینیه محلمون اسم بنویسم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

حتما با سلسه مطالبی با عنوان "خانم‌ها حتما بخوانند" یا محوریت مسئله حجاب که هر شب در مجله شبانه منتشر می‌شود آشنا هستید.

اگر شما دوستان گرامی نیز مطلب، خاطره،دلنوشته و ... در مورد مسئله حجاب دارید می توانید به ایمیل bashgaheshabaneh@gmail.com ارسال کنید تا با نام خودتان منتشر شود شما حتی می توانید در این بخش مطالب دیگر عزیزان را نقد نکنید.


----------------------------------------------------

از وقتی به سن تکلیف رسیدم به حجابم حساس بودم و اگه تو عکسام ناخودآگاه کمی از مویم پیدا بود اعصابم خورد می شد ولی چون فکر میکردم نمی تونم چادر رو جمع و جور کنم چادری نبودم و اصلا به آن فکر هم نمی کردم.

تو دوران دبیرستان بودم که برای مادرم یه قواره چادر از کربلا سوغات آوردن. مامانم گفت: چادر ملی می خوای؟ و منم موافقت کردم دادیم چادر ملی اندازه ام دوختن و سرم کردم

خودمونیم خجالت می کشیدم یه دفعه تو محل چادر به سر بودم و این قضیه تو فامیل خیلی پیچید چون مادرم مانتویی بود و همه تعجب کردن که چی شد که من چادری شدم .

یه دو سه سالی چادر ملی به سر بودم که از چادر ملی خسته شدم و داشتم دوباره مانتویی می شدم. یه جاهایی به خصوص تو محل خودمون از خجالت چادر ملی سرم می کردم اما جاهای دیگه با مانتو بودم که کار خدا رفتم تو کلاس جوان در حسینیه محلمون اسم بنویسم .

کلاس جوان جمع دوستانه ای است که جمعه صبح ها در حسینیه تشکیل می شه استادمون درباره موضوعات مختلف(مثلا درباره توکل بر خدا و ...) برامون صحبت می کنه و تو محل از این کلاس خیلی تعریف می کردن ( وقتی رفتم دیدیم واقعا کلاس خوبی است و حاضر نیستم جمعه ای غایب بشم )

تو هیچ کدوم از شرایط کلاس مشکلی نداشتم جز اینکه چادر ملی قبول نمی کردند و باید چادر ساده سر می کردیم. من گفتم که نمی تونم چادر ساده رو جمع کنم! یکی از بچه ها گفت که جاهای دیگر رو با چادر ملی برو اینجا رو با چادر ساده بیا. منم پذیرفتم و اسم نوشتم.

خودم تو کار خدا موندم ! وقتی چادر ساده سر کردم و راهی حسینیه شدم تو چادر ساده احساس راحتی کردم و دیدم جمع کردنش سخت نیست و این فقط فکر باطل بود که نمی تونم .

کم کم به چادرم حساس تر شدم و دیگر در منزل هم نامحرم می آمد چادر سر می کردم و نمی دونم چه جوری شد که به خودم اومدم و دیدم تازه رویم را هم می گیرم . همان طور که مادر بزرگم رو می گرفت و من با خودم یه زمانی می گفتم من عمرا بتونم اینجوری رو بگیرم جوری شد که مثل دوست قبلی که گفته بود تو کلاس های آزمایشگاه دانشگاه هم چادرم رو درنیاوردم.

مادر و پدرم از اول به حجاب من کار چندانی نداشتند و گفتند هرجور خودت دوست داری حجابت رو رعایت کن. وقتی هم چادری شدم با اینکه خود مامانم مانتویی هست ولی والدینم هردوشون خوشحال شدن.

الان حدود 2 سال و خورده ای از اون ماجرا می گذرد و من بیشتر از قبل به چادرم علاقه مند هستم و شاید منشاء این علاقه اینه که یه چیز تو قلبم بهم می گه که خدا دوست داره من چادری باشم و منو اینجوری بیشتر می پسنده.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۰۶:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
از خوندن متنت واقعا لذت برم امیدوارم منم مثل تو به راه راست هدایت بشم
قبلا چادری بودم ولی الان مانتویی ام
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۳:۲۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
واقعا زیبا بود ولی یه چیزی بگم شیاید باور نکنین این داستان واقعان شبه داستان منه
من الان حتا توی خونه جلو پدرم حجاب کامل دارم
توی عروسی ها هرکس من و میبینه مسخراه ام میکنه ولی من به خودم افتخار میکنم همینطور خانواده ام
United States of America
بهرام
۲۳:۰۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
درود بر اصالت و شرفت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
برو خدار رو شکر کن. خدا واقعا دوست داره.قدر خودتو بدون.و به حرفهای مردم کاری نداشته باش.تو خدا رو شاد کن نه مردم رو
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
برو خدار رو شکر کن. خدا واقعا دوست داره.قدر خودتو بدون.و به حرفهای مردم کاری نداشته باش.تو خدا رو شاد کن نه مردم رو
Iran (Islamic Republic of)
ریا میشه
۱۹:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
بسیار زیبا. ممنون از مطلب قشنگتون. به امید روزی که خواهرامون بدونن اگه بهشون میگن چادر بپوش, فقطططط به خاطر خودشونه وبس. وگرنه پوشش یا عدم پوشش شما چه سود و زیانی به شخص من میرسونه؟
-
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
خدا دوستت داره!مواظب خوبیهات باش!
Iran (Islamic Republic of)
narges
۱۰:۵۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
آفرین به تو دختر پاک ایزونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
کاشکی همه دخترها اینجوری بودن!من که وقتی میرم تو خیابون، واقعا دلم میگیره!
آخرین اخبار