بزرگي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

ضرورت گسترش همكاري‌هاي بين‌المللي براي مبارزه با مواد مخدر

يك حقوقدان گفت: موقعیت جغرافیایی و سوق‌الجیشی کشورمان موجب شده که جمهوري اسلامي ايران بار سنگین مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی به دوش بکشد و این در حالی است که مبارزه با این پديده، نیازمند همکاری و تدوین قوانین بین کشورهای مختلف است.

"محسن بزرگی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر ضرورت تدوین قوانین بین‌المللی به منظور مبارزه با مواد مخدر و جرايم مرتبط با آن اظهار داشت: از آنجایي که مواد مخدر یک تهدید کلی و عمومی در سطح جهان و منطقه است، بنابراين  تمام کشورها ملزم به مبارزه با این پدیده هستند.

وي ادامه داد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر مسئله‌اي است که در سطح جهان مطرح است و نمی‌توان این امر را به درون مرزهای یک کشور یا یک منطقه خاص محدود کرد لذا مبارزه با این پدیده مستلزم همکاری‌ و هماهنگی میان کشورها، به خصوص  کشورهای همسایه و درگير پديده مواد مخدر است.
 
بزرگي تصريح كرد: موقعیت جغرافیایی و سوق‌الجیشی کشورمان موجب شده که جمهوری اسلامی ایران بار سنگین مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی به دوش بکشد و این در حالی است که مبارزه با این مهم نیازمند همکاری و تدوین قوانین بین کشورهای مختلف است.

اين حقوقدان در پايان تصريح کرد: بيشتر حجم توليد و کشت مواد مخدر در اختيار كشور افغانستان بوده و وجود اين كشور در همسايگي ايران تهديدي در اين زمينه محسوب مي‌شود، بنابراين مبارزه با اين پديده نه تنها عزم ملي بلكه عزم بين‌المللي مي‌طلبد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار