رحمان سيفي‌آزاد در نشست خبري نمايش "شايعات":

بي‌برنامگي جزء لاينفك تئاتر است

برنامه‌اي براي حضور دوباره‌ي خود در عرصه‌ي تئاتر ندارم زيرا بي‌برنامگي جزء لاينفك تئاتر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ي تئاتر باشگاه خبرنگاران نشست خبري نمايش «شايعات» صبح امروز با حضور رحمان سيفي آزاد كارگردان، رويا ميرعلمي و بهرام افشاريان بازيگر در سالن اميرخاني خانه‌ي هنرمندان برگزار شد.

رحمان سيفي‌آزاد كارگردان نمايش «شايعات» ضمن اشاره به شروع كار نمايش «شايعات» عنوان كرد: تمرينات نمايشي «شايعات» اواسط مرداد ماه به پايان رسيد و با تلاشي كه انجام داديم توانستيم اين نمايش را اول مهر ماه اجرا برسانيم و تا 13 آبان ماه نيز اجرا خواهيم داشت.

وي در خصوص حضور دوباره‌ي خود بعد از 12 سال در عرصه‌ي تئاتر عنوان كرد: من در سال‌هاي اوليه‌ي كاري خود نمايش «شب‌نشيني در جهنم» را كار كردم اما در آن زمان با مديران به تفاهم نرسيدم و فضاي تئاتر را ترك كردم اما بعد از تعويض مديريت دوباره متن‌هايي را ارائه دادم و بالاخره توانستم بعد از 12 سال موقعيت اجرا را پيدا كنم.

سيفي آزاد افزود: هميشه علاقه دارم كه متن‌هاي ايراني كار كنم اما متاسفانه اجراي متن ايراني با سختي‌هايي روبه‌روست و فضاي تئاتر امروز نسبت به 12 سال پيش بسيار سخت شده است.

وي امكانات تئاتر را محدود خواند و تصريح كرد: نيروي انساني و پتانسيل در تئاتر بسيار بالاست اما مثل هميشه امكانات سالن و بودجه در تئاتر محدود بوده و شرايط اقتصادي نيز به شدت براي اهالي تئاتر سخت مي‌شود.

سيفي آزاد مديريت كلان تئاتر را بي‌برنامه خواند و گفت: متاسفانه مديراني كه تاكنون در عرصه‌ي تئاتر حضور داشتند صرف انتخاب يك شخص تئاتري به عنوان مشاور خود هيچ‌گونه برنامه‌ي براي تئاتر نداشتند و معلوم نيستند بيش از 2 هزار دانشجويي كه فارغ‌التحصيل اين رشته خواهند شد چه آينده كاري پيدا خواهند كرد.

وي ادامه داد: به طور حتم جريان تئاتري در كشور ما وجود ندارد و تئاتر تفنني شده است و با وجود گروه‌هاي مختلف تئاتري اما جنبش تئاتري نداريم.

سيفي آزاد با اشاره به اقتصاد تئاتر اظهار داشت: تا وقتي كه اقتصاد تئاتر به همين حالت باشد مشكلات تئاتر از بين نخواهد رفت.

وي با اشاره به ترس مديران از اجراي متن‌هاي ايراني را بيان كرد: نمي‌دانم چرا فضاي فرهنگي به متن‌هاي ايراني اهميت نمي‌دهند و هر نقدي موجب ناراحتي مديران مي‌شود.

سيفي آزاد تصريح كرد: من هميشه به تئاتر علاقه‌ي بسياري داشتم اما برنامه‌اي براي حضور دوباره‌ي خود ندارم زيرا از دادن دوباره‌ي سالن به خودمان اطلاعي ندارم به نظر من بي‌برنامگي جزء لاينفك تئاتر است.

وي خاطرنشان كرد: اميدوارم حال كه دوباره پا به عرصه‌ي تئاتر گذاشتم بتوانم سالي يك‌بار نمايش داشته باشم.

رويا ميرعلمي بازيگر نمايش «شايعات» در اين نشست درخصوص از همكاري خود بار رحمان سيفي‌آزاد گفت: دوستي و تجربه‌ي قبلي و علاقه‌ي من به كار كممدي از دلايلي بود كه باعث شد من در اين نمايش حضور يابم.

وي ادامه داد: هميشه احساس مي‌كنم مردم ايران را به راحتي مي‌توان به گريه انداخت اما نمي‌توان به راحتي آنها را خنداند و بازي در نقش كمدي بايد با ويژگي‌ها و توانايي‌هايي خاص خود انجام شود.

ميرعلمي تصريح كرد: جامعه‌ي امروز ما دچار استرس و تشنج بوده و چه اشكالي دارد كه كاري كنيم تا تماشاگر براي ساعتي به دور از دغدغه‌ها بخندد و از نمايش لذت ببرد.

وي خاطرنشان كرد: ايجاد فضاي ناب براي مردم يكي از وظايف هنرمندان است.

بهرام افشاريان بازيگر نمايش «شايعات» عنوان كرد: همكاري من براي اولين بار با رحمان سيفي‌آزاد تجربه‌ي خوبي برايم بود و خوشحالم كه يان كار با استقبال مردم روبه‌رو شد.

وي ادامه داد: نقش من سخت‌ترين نقش بود چرا كه بايد كنار بازيگراني مثل مجيد صالحي و رويا ميرعلمي بسيار جدي بازي كنم.

افشاريان خاطرنشان كرد: زماني ما در تئاتر پيشرفت مي‌كنيم كه شايسته‌سالاري در مديريت بر جامعه‌ي هنري حكم‌فرما شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار