گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

احمدي‌نژاد 6 ماه ديگر پاسخ انتقادات را مي‌دهد/ این زن‌ها در اوین شکنجه شده‌اند/ تحليل رويترز از ادامه شعار "مرگ بر آمريكا"

نوازندگی گیتار توسط وزیر امور خارجه در هواپیما، رئیس‌جمهور سابق و همسرش در زمان دانشجويي، احمدي‌نژاد 6 ماه ديگر پاسخ انتقادات دولت را مي‌دهد، زنانی که نجفی به آن‌ها اعتماد کرد، این زن‌ها در اوین شکنجه شده‌اند، جمع‌آوري 6000 سكه واتيكان به دليل غلط‌املايي و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تحليل رويترز از ادامه شعار "مرگ بر آمريكا"

ادامه استفاده از شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران، موضوعی است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه‌ها‌ از جمله "رویترز" قرار گرفته است. این خبرگزاری در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته و می‌نویسد، شعار مرگ بر آمریکا، دیپلماسی رئیس‌جمهور ایران را دچار چالش ‌می‌کند.


به گزارش تابناك، در شرایطی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران تلاش دارد تا شکاف‌های موجود در رابطه با آمریکا را کاهش دهد، سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در روزهای جمعه، می‌تواند درباره آمادگی ایران برای رسیدن به توافقی در موضوع هسته‌ای‌ در میان کشورهای غربی تردید ایجاد کند. رویترز در ادامه به بیان گزارشی از متن و حواشی نماز جمعه روز گذشته تهران پرداخته است.

شفاف/ خوي آدم‌كشي در شوخی صدام با همسرش!



کلينتون: من بیشتر علاقمندم بشنوم!


هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در یک سخنرانی در مرکز کاتام‌هاوس در لندن گفت که مطمئن نیست نشانه‌های حاکی از یک رویکرد دیپلماتیک و دوستانه‌تر (از جانب ایران) نشانه تغییر جدی در سیاست ایران باشد و این می‌تواند در دور بعدی مذاکرات در ژنو آشکارتر شود.

به گزارش ايسنا، کلینتون با اشاره به اينكه ايران باید به پیشنهاد درازمدت کشورهای عضو 1+5 برای مجموعه‌ گام‌هایی که بتواند به جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ا‌یی ایران اطمینان دهد و به کاهش تحریم‌ها منجر شود، پاسخ دهد، گفت: من در مذاکرات ژنو بیشتر علاقمندم بشنوم که آیا ایران امیدش برای انجام مذاکراتی که به یک راه‌حل رضایت‌بخش برای آن‌ها و قابل قبول برای ما منجر شود، را اجرایی خواهد کرد یا خیر.

جمع‌آوري 6000 سكه واتيكان به دليل غلط‌املايي

بر روی سکه‌هایی که به مناسبت اولین سالگرد دورۀ پاپ جدید فرانسیس اول ضرب شده، غلط املایی وجود دارد. این غلط ممکن است برای واتیکان هزینه زیادی داشته باشد. در سکه‌های ضرب شده کلمه جیزس(Jesus) به معنای عیسی مسیح لیزس (Lesus) حک شده است.



به گزارش خبرآنلاين، واتیکان برای جشن اولین سالگرد انتخاب پاپ فرانسیس اول، این سکه‌ها را ضرب کرده بود و هم‌اکنون قصد دارد آن‌ها را به فروش برساند كه گفته می‌شود واتیکان قصد دارد بیش از 6000 سکه را از بازارها جمع‌آوری کند که 200 عدد آن‌ها از طلا، 3000 عدد از نقره و 3000 عدد از برنز بوده است.

این زن‌ها در اوین شکنجه شده‌اند!

تصویری که می‌بینید جمعی از زنان زندانی سياسي هستند که در هفته‌های اخیر آزاد شده‌اند. رسانه‌های غربی و اپوزیسیون همواره از شکنجه و اعتصاب غذای آن‌ها می‌گفتند.

عصر امروز، تصاویر اين زنان را به همراه اسامي‌شان منتشر كرده است: ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، فائزه هاشمی، نسیم سلطان بیگی، مهسا امرآبادی، منیژه نجم عراقی، نازنین خسروانی، مریم جلیلی و میترا زحمتی (پنجشنبه ۲۹ شهریور)



عباس آخوندی در فیس بوک چه نوشت؟

به گزارش پارسینه، عباس آخوندی وزیر مسکن و شهر‌سازی در صفحه فیس‌بوک خود در يازدهمين همايش روز بتن در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي نوشت: براساس تحقيق در زمينه رعايت و اصلاح الگوهاي مصرف در تمامي زمينه‌هاي مرتبط شامل نوع صنايع توليدي مصالح راه و ساختمان و همچنين فناوري‌هاي نوين كه به كاهش مصرف انرژي در صنعت راه و ساختمان كمك مي‌كند بايد توجه بسيار جدي شود.

زنانی که نجفی به آن‌ها اعتماد کرد

محمدعلي نجفي رییس سازمان میراث فرهنگی تاکنون مسئولیت چند موزه و سمت‌هایی مانند مشاور گردشگری، مشاور امور بین‌الملل و مشاور امور زنان،‌ خانواده و جوانان را به زنان سپرده است.

به گزارش خبرآنلاين، در جدول زیر نام زنانی که تاکنون برای سطوح مدیریتی سازمان میراث فرهنگی انتخاب شده‌اند را می‌بینید؛

نام

سمت منصوب شده

سابقه فعالیت

حمیرا زمانی فراهانی

مشاور گردشگری

-دارای دکترای مدیریت جهانگردی از مالزی

- پژوهشگر صنعت جهانگردی و مولف چندین کتاب و مقاله

 

آفرین امامی

مدیر کاخ نیاوران

- تحصیل‌کرده در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در رشته موزه‌داری

- دبیر کمیته کارشناسی ثبت آثار غیرمنقول و منقول

- دبیر کمیته تدوین دستورالعمل ثبت آثار منقول

- مسئول بانک اطلاعاتی اشیای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و معاون موزه‌های این مجموعه

- مسئول کاخ اختصاصی نیاوران

پروین ثقه‌الاسلام

مدیر کاخ گلستان

- عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران

- رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تربیت معلم تهران

- مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی گلستان

مهناز عبدالله‌خان گرجی

مدیر موزه ملی

-  مدیر بخش مرمت و حفاظت از آثار تاریخی موزه ملی ایران

اعظم رضایی انزهایی

سرپرست موقت کاخ موزه سعدآباد

مسئول موزه هنرهای زیبا، موزه هنر و مردم و تاریخ معاصر در کاخ سعدآباد

مهساسادات شریفی

مشاور امور زنان، خانواده و جوانان

-  دارای دکترای روانشناسی

- عضو کانون نخبگان کشور

- 8  سال تدریس در مراکز آموزش عالی

-  تالیف چند کتاب در زمینه روانشناسی و مشاوره

صدیقه ببران

مشاور امور بین‌الملل

-  دارای دکترای ارتباطات و استاد دانشگاه

- مدیر مرکز روابط عمومی سازمان محیط زیست

- مشاور در امور بین الملل مرکز تحقیقات استراتژیک

صف دولتي‌‌ها براي معطر شدن

آیت‌الله جنتی در نماز جمعه تهران وزير كشور را معطر مي‌كند.



عزل و نصب‌هاي دانشگاه‌ها در صورت لزوم ادامه خواهد داشت

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به این سؤ‌ال که آیا امکان دارد تا قبل از معرفی شدن شما به مجلس تغییرات و عزل و نصب‌هایی در وزارت علوم و دانشگاه‌ها صورت بگیرد، گفت:  تغییرات ارتباطی به این موضوع ندارد و اگر ضرورتی پیش بیاید بله، تغییرات صورت خواهد گرفت.

وی در گفتگو با فارس، در پاسخ به اينكه قرار است به جای شما شخص دیگری به مجلس معرفی شود، تصریح کرد‌: خیر؛ من چنین چیزی را نشنیدم اما تصمیم نهایی با رئیس‌جمهور است و در مورد جلسه خود با نمایندگان مجلس افزود كه من ارزیابی مثبتی از این دیدار دارم.

توفيقي امضاي صورت جلسه‌ای مبنی بر عزل دکتر دانشجو را از سوي خود نادرست خواند و گفت: چنین چیزی صحت ندارد و تصمیم بر عزل دانشجو توسط رئیس هیئت امنا صورت گرفت.

احمدي‌نژاد 6 ماه ديگر پاسخ انتقادات دولت را مي‌دهد

به گزارش مشرق، شنیده‌ایم محمود احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت و در واکنش به امکان پاسخگویی به انتقاد‌هایی که توسط دو تن از اعضا علیه دولت دهم گفته شد، تاکید کرده: "شما وقت بدهید اما برای شش ماه دیگر، انشاالله آن موقع پاسخ می‌دهم".

عكس پدر روی جلد دفتر پسر

شفاف نوشت، پسر شهید مصطفی احمدی‌روشن دفتری با عکس پدر شهیدش را در دست گرفته است.



واکنش معاون رئيس‌جمهور به لایحه جنجالی

شهیندخت مولاوردی معاون جدید امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تصویب ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست که به موضوع ازدواج سرپرست خانواده با فرزنده‌خوانده اختصاص دارد، اظهار داشت: اين لايحه باعث خدشه‌دار شدن رابطه پدر و مادر با فرزند و تضعیف بنیاد خانواده می‌شود.

شهیندخت مولاوردی در گفتگو با مهر با تاكيد بر اينكه این لایحه مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته است، گفت: در حالی که تصویب این تبصره باعث خدشه‌دار شدن رابطه پدر فرزندی و مادر و فرزندی و تحکیم بنیاد خانواده می‌شود، بررسی این لایحه را در دستور کار خود قرار داده‌ام و یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایم در مرکز امور زنان تحقق اهداف دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و تحکیم خانواده است.

سایتی برای تبریک تولد سید محمد خاتمی

21 مهر روز تولد رئیس دولت اصلاحات است و طرفداران محمد خاتمی سایتی را با عنوان "یاری" طراحی کرده‌اند که مردم می‌توانند در آن‌جا تولد رئیس بنیاد باران را تبریک بگویند و پیام‌های خود را ثبت کنند!

به گزارش پارسينه، این نوع تبریک گفتن برای اولین‌بار است که به این شکل انجام شده است.



نوازندگی گیتار توسط وزیر امور خارجه در هواپیما


جام نوشت، اين تصوير جان‌ کری وزیر امور خارجه آمریکا را در حال خوانندگی و نوازندگی در هواپیما نشان مي‌دهد.



مقبره کورش در دوره قاجاريه



رئیس‌جمهور سابق و همسرش در زمان دانشجويي

به گزارش آفتاب‌نیوز، اين تصوير بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همسرش هیلاری وزیر خارجه سابق را قبل از ازدواج نشان مي‌دهد و اين تصویر متعلق به سال 1970 و دوران دانشجویی کلینتون‌ها است.



عکسي كه بدون حضور هنرمندش جایزه‌هاي بین‌المللی را گرفت

عکس گرفته شده توسط "احمد حمیدان" هنرمند بحرینی توانست در نمایشگاه بین‌المللی عکس در "صربستان" دو جایزه بین‌المللی را از آن خود کرد و توانست مدال طلای مسابقه Man & Work را از یک جمعیت آمریکایی به خود اختصاص دهد و در همین مسابقه مدال برنز "سالون" را نیز به دست آورد اما اين هنرمند بحرینی به دلیل بازداشت بودن نتوانست در این مراسم حاضر شود.



وفاق
نوشت، حمیدان 140 جایزه بین‌المللی کسب کرده و از نظر تعداد جوایز در سطح کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس جایگاه دوم را دارد. این در حالی است که وی به دلایل امنیتی از 28 دسامبر 2012 در بازداشت است، که البته بازداشت و محاکمه حمیدان اقدامی انتقامجویانه و به خاطر پوشش حوادث کشورش بوده است.

جمهوريت‌نيوز/ نظرسنجی درباره سفر رییس‌جمهور به نیویورک



واکنش صهیونیست‌ها به تعطیلی کنفرانس افق‌نو

دو روزنامه صهیونیستی هاآرتص و یدیعوت آهارونوت در اخبار خود خبر تعطیلی کنفرانس ضدصهیونیستی "افق‌نو" را منعکس کرده و علت این مساله را رویکرد نوین دولت جدید ایران در قبال غرب بیان کردند.


تیتر روزنامه هاآرتص درمورد تعطیلی کنفرانس افق‌نو

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت آهارونوت در این زمینه مدعی شد: وقتی این کنفرانس برای اولین بار در سال 2005 برگزار شد احمدی‌نژاد سخنان خود مبنی بر محو شدن اسراییل از  روی نقشه را مطرح کرد و به نقل از سایت‌های خبری داخلی ایران اعلام کرد که وزارت خارجه ایران با این کنفرانس به علت تحت‌الشعاع قرار دادن سیاست خارجی ایران در برابر غرب مخالفت کرده است.

20 جایزۀ اخیر صلح نوبل به چه کسانی رسید؟

در اینفوگرافیگ ذیل شخصیت‌ها و سازمان‌هایی که از سال 1993 جوایز صلح نوبل را دریافت کردند، می‌بینید:




انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاسی ، اخبار ، رسانه ، غرب ، فتوا ، رهبری ، پاکستانی ، اوباما ، هیلاری ، کلینتون ، تسنیم ، لندن ، تحلیل ، خبرگزاری ، صدام ، شوخی ، زنان ، اوین ، شکنجه ، نوبل ، صلح ، عصر ، ایران ، فعال ، حقوق ، بشر ، همسر ، خبر ، مسئولان ، ائتلاف ، کار ، هامون ، عباس ، آخوندی ، نجفی ، اعتماد ، مشاغل ، کمپین ، سایت ، صهیونیستی ، توئیتر ، جین ، ولایت ، فقیه ، جان ، کری ، خشم ، هاشمی ، رفسنجانی ، یدیعوت ، آحارنوت ، عناصر ، مسلح ، دولت ، شعار ، آمریکا ، اسراییل ، روحانی ، یهودی ، عکس ، نتانیاهو ، شبستان ، ایرنا ، ایسنا ، فیس ، بوک ، پارسینه ، جهان ، رویداد ، فارس ، مهر ، انتخاب ، خاتمی ، تولد ، کوروش ، قاجار ، واشنگتن ، پست ، مذاکره ، رئیس ، جمهور ، سفیر ، ظریف ، دستگاه اطلاعات ، جنتی ، نماز ، جمعه ، وزیر ، معطر ، صف ، دانشجو ، گیتار ، رهبر انقلاب ، ویژه ، پشت ، پرده ، باشگاه ، خبرنگاران ، مجلس ، رویترز ، تحریم ، علیه ، شهدا ، جهاد ، rohani ، rohany ، rowhany ، rowhanyrouhani ، rouhany ، iran ، israel ، americas ، facebook ، mossad ، el aviv ، zionist regime ، palestine ، uclear ، negotiation ، newspapers ، yjc ، news ، mportant news ، iran news ، hashemi ، ahmadinejad ، middle east ، terrorists ، terrorism ، us news ، news agency ، albani
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار