با خوردني هاي "اشتها آور" بيشتر آشنا شويد

ويتامين هايي كه در آزادسازي انرژي بدن نقش دارند باعث افزايش" اشتها "خواهند شد.

دكتر ميترا زراتي متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: يك سري مواد غذايي وجود دارد كه از لحاظ دارا بودن ويتامين ها مثل دارا بودن ويتامين گروه B كه در آزادسازي انرژي از مواد غذايي نقش دارند.

همچنين در افزايش اشتها نيز نقش بسزايي دارند به اين دليل كه باعث مي‌شوند انرژي از كربن هيدرات، پروتئين و چربي‌ها آزاد شوند كه عملا بدن از آنها استفاده مي‌كند.

وي افزود: مواد غذايي حاوي ويتامين B و حتي مكمل‌هاي مثل بكمپلكس باعث افزايش اشتها مي شوند و عموما مردم فكر مي‌كنند كه اين مكمل‌ها چاق كننده هستند در صورتي كه اين طور نيست و خود ويتامين به تنهايي انرژي ندارد.

ولي به اين دليل كه انرژي موجود در بدن را مي سوزاند و اشتهاي فرد را ممكن است زياد كند از اين جهت مي‌تواند باعث افزايش و رشد كالري در فرد شود.

در مقابل ما يك گروه از مواد مغذي را داريم كه سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهند مانند كافئين موجود در شكلات، كاكائو، قهوه، نسكافه در واقع باعث افزايش متابوليسم بدن مي شود و اين باعث افزايش انرژي كمكي در افراد مي‌شود و عملا افراد براي كم كردن وزن مي‌توانند از اين مواد مغذي استفاده كنند اما اين به اين مفهوم نيست كه افراد براي لاغر كردن مرتب از اين كافئين هاي موجود استفاده كنند ولي به طور كلي اين ها مقداري انرژي مصرفي در بدن را بالا ببرند.

وي در پايان افزود: ادويه‌جات و فلفل نيز اين خاصيت را نيز دارا هستند و توانايي بالا بردن متابوليسم بدن را دارند./ع2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.