حجت‌الاسلام والمسلمين سالک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمايت جريان‌هاي سياسي از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي قطعي است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌اي نباید وادادگی صورت بگیرد، گفت: تمامی جریانات سیاسی قطعا از تیم مذاکره کننده با حفظ شرط و شروط‌هایی از جمله تاکید بر حفظ منافع ملی حمایت خواهند كرد.

"حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالک" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره روند مذاکرات هسته‌ای و حمايت جريانات سياسي از تيم هسته‌اي اظهار داشت: تبيین سیاست‌های داخلی و خارجی کل کشور براساس قانون اساسی برعهده "مقام معظم رهبری" است و تیم مذاکر کننده نمی‌تواند خارج از چارچوب سیاست‌ها حرکت کند.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات نباید وادادگی صورت بگیرد، گفت: آمریکایی‌ها تلاش دارند که برای نجات خود از باتلاقی که در خاورمیانه به دست خود گرفتار شده‌اند نجات یابند لذا اقدام به انجام گفتگوهای مختلفي با ایران می‌كند.

این فعال سیاسی بیان داشت: عقب‌نشینی جمهوری اسلامی ایران از مواضع قانونی و حقوقی خود در بحث هسته‌ای به هیچ وجه مطلوب مردم و جریان‌های سیاسی نیست و انجام گفتگوها به نوعی یک راه تنفس و نجات غرب و صهیونیست‌ها از باتلاق خاورمیانه‌اي است كه به دست خود آنها ايجاد شده است.

عضو جامعیت روحانیت مبارز با بیان اینکه هیچ منطق و استدلالی پشت انجام مذاکرات نیست، گفت: ارسال پیغام‌های مختلف از سوی غرب بیانگر این است که آنها قصد دارند از این صحنه بین‌المللی ضمن حفظ آبروی خود ابرقدرتی خود را در میان اذهان عمومی حفظ و تثبیت کنند در حالی که مدتهاست ابرقدرتي آنها به شکست انجامیده است.

سالک ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده باید ضمن حفظ منافع ملی دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای و عدم توقف در تولید سانتريفیوژ با دقت عمل در مذاکرات با غرب پیش رود و در این میان برای رفع موانع باید تعاملاتی داشت که خود این مسئله نیازمند راهکارهایی از جمله حمایت جریان‌های سیاسی از تیم مذاکره‌کننده است.

عضو جامعیت روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: تمامی جریانات سیاسی قطعا از تیم مذاکره کننده با حفظ شرط و شروط‌هایی از جمله تاکید بر حفظ منافع ملی حمایت خواهند كرد.

گفتني است كه "محمدجواد ظريف" در صفحه اجتماعي فيسبوك خود خواستار حمايت جريان‌هاي سياسي از تيم مذاكره كننده شد.(اينجا)

لازم به ذكر است كه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری(23 و 24 مهر) دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو برگزار می‌شود.(اينجا)

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار