شجاعي: نحوه آوردن مربی کره ای مهم است/مربیان کره ای قبلی کارت مربیگری نداشتند

رئیس فدراسیون تیر و کمان خبر ثبت نام در کمیته های آسیایی را تأیید کرده و در مورد جذب مربیان کره ای گفت: مشکلی با کره ای ها نداریم و نحوه آوردن مربی کره ای مهم است.

محمد علی شجاعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد ثبت نام برای انتخابات کنفدراسیون تیر و کمان آسیا توضیح داد و اظهار داشت: فعلاً در مرحله ثبت نام برای هیئت رئیسه و سایر کمیته های آسیایی قرار داریم. من هم در کمیته هایی مثل فنی، انضباطی، پاراآرچری و ... ثبت نام کرده اما انتخابات روز 9 آبان برگزار می شود.

وی در مورد جلوگیری از ثبت نام کریم صفایی در آسیا گفت: ما به این حواشی عادت کرده ایم. این فرد هم هر چند وقت یک بار جوی برایمان درست می کند.

شجاعی ادامه داد: تا زمان برگزاری انتخابات چیزی مشخص نمی شود. ما در انتخابات فدراسیون جهانی در آنکارا هم شرکت کردیم و در حالی که نماینده فرانسه بیشترین شانس را برای انتخاب داشت، در انتخابات رأی نیاورد و فرد دیگری  رأی گرفت بنابراین تا زمان اعلام آراء هیچ چیز مشخص نمی شود.

**قطعاً مربی خارجی جذب می کنیم

رئیس فدراسیون تیر و کمان در مورد بحث جذب مربی خارجی تأکید کرد: قطعاً یک مربی خارجی جذب می کنیم. در حال حاضر هم با چند مربی کره ای در حال مذاکره هستیم تا یک مورد را قطعی کنیم.

وی در مورد موضع گیری های قبلی مقابل مربیان کره ای تشریح کرد: نحوه آوردن مربی کره ای مهم است. زمانی که مربیانی بدون کارت مربیگری بیاوریم شرایط مثل همان زمان ایجاد می شود. در حالیکه ما تأمل کرده و از کشورهای دیگر استعلام می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مربیان کره ای سابق تیم ملی در ابتدای ورود به ایران کارت مربیگری نداشتند، اضافه کرد: هیچ وقت نمی توان گفت تیر و کمان کره و مربیان آن خوب نیست، کره مهد رشته تیر و کمان است، اما تأکید می کنم نحوه جذب مربی و بعد از آن مدیریت کار مهم است. اگر ما از مربی کار پایه ای بخواهیم، مربی هم به همان شکل کار می کند.

**چاره ای جز آوردن مربی خارجی نداریم

شجاعی در مورد پول مربیان خارجی توضیح داد: هنوز بودجه خاصی برای این کار تأمین نکرده ایم اما چاره ای به جز آوردن مربی خارجی نداریم. چون سال بعد بازیهای آسیایی و 3 سال بعد المپیک را پیش رو داریم و برای این مسابقات دنبال رسیدن به مدال هستیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان اقدامات خود دراین رشته را برشمرد: درحال حاضر در تمام سنین، تیم های ملی داریم، با وسیعتر کردن دامنه و کار و رقابت از جوانان 14 تا 20 سال دیگر تیم ملی حالت گلخانه ای پیدا نمی کند که بعد از هفت یا هشت سال تنها 2 تیرانداز داشته باشیم، ما درها را به روی همه باز کرده و 50 ،60 ملی پوش درتمام رده ها داریم این علیرغم تمام نداشته هایمان است و قطعاً ثمرات آن ها در آینده دیده می شود .

وی ادامه داد: به مربیان ایرانی جا دادیم علاوه برکار پایه به مربیان و کادر فنی ایران میدان دادیم ، در بحث به روز کردن علم مربیان از یک مربی خارجی استفاده کردیم و دوره آموزشی برای کل کشور گذاشتیم .

شجاعی تاکید می کند: بحث همگانی کردن تیر و کمان در استان ها را پیش گرفته ایم و مطمئناً از دل این همگانی کردن، استعدادهایی را هم پیدا می کنیم، از طرفی سیاست وزارت ورزش بر مدال آوری رشته تیراندازی در مسابقات آسیایی و المپیک است.

چنین رشته هایی بالای 50 درصد مدال های این مسابقات را تشکیل می دهند اما در ایران توجهی به چنین رشته هایی نداریم برخلاف کشوری مثل چین را 50 تا 60 مدال هر دوره را از مسابقات مثل تیر و کمان می گیرد، ما هم تلاش می کنیم در مسابقات آسیایی سال آینده جزء رشته های مدال آور باشیم .

**نگاه به بازی های همبستگی درست باشد

شجاعی در پاسخ به این که چرا بازیکنان اصلی تیم ملی را به مسابقات جهانی ترکیه نفرستادند، گفت: تیم ملی را تقسیم کرده و تیمی شامل بازیکنان با سابقه ای مثل سرلک و قیدی به ترکیه فرستادیم چون برای حفظ رنکینگ جهانی مجبور به شرکت در مسابقات همبستگی اسلامی هستيم

هیمشه تیم میزبان در هر رقابتی قدرتمند است تیم های دیگر هم بیکار نبوده و پیشرفت خوبی داشتند از جمله تیم مصر با مربی کره ای و تیم ترکیه که یکی از نام آوران اروپا است، اما در نهایت بازیکنان ما با 9 مدال ،سهام دار این مسابقات بودند.

پايان متن/آق
برچسب ها: تیر و کمان ، کره ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار