رونمایی از سایت جامع آموزشی نهج البلاغه / تدوین بانک اطلاعات معارف امیرالمومنین(ع) / برگزاری 1200 جشن در مساجد و بوستان های منتخب

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آمادگی پایتخت برای اجرای فعالیت های گسترده محلی و منطقه ای به مناسبت دهه ولایت خبر داد و گفت: رونمایی از سایت جامع آموزشی نهج البلاغه، تدوین بانک معارف و مقاله هایی با موضوع امیرالمومنین(ع)، برگزاری مراسم تجلیل از سادات، تجهیز مساجد و اجرای جشنواره های فرهنگی و و رزشی اهم فعالیت های مناسبتی دهه ولایت و عید غدیر را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، دکتر "سید محمدهادی ایازی "  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های عید غدیر خم ضمن بیان این مطلب افزود: بیش از صدها عنوان برنامه و فعالیت فرهنگی با همکاری سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری همچنین وزارتخانه ها و نهادهای دیگر نظیر بنیاد نهج البلاغه یا وزارت آموزش و پرورش در سطح محله های پایتخت برگزار خواهد شد.
وی گفت: اجرای این برنامه ها از 23 مهر همزمان با روز عرفه آغاز و تا پنج شنبه 2 آبان روز عید سعید غدیر خم ادامه می یابد. فعالیت های مذکور متناسب با عناوین نامگذاری شده ایام دهه ولایت با مشارکت شهروندان و مدیران محله انجام می شوند.
ایازی با اشاره به فضاسازی و محیط آرایی شهر تهران در دهه ولایت ادامه داد: آذین بندی 40 میدان اصلی، 22 منطقه شهر تهران در شب عید غدیر خم، احتزار 22 بالن در میادین با شعار " یا امیرالمومنین علی علیه السلام " نورافشانی برج میلاد و برج آزادی همچنین اکران طرح ها و جمله های فرهنگی در سطح شهر به همت سازمان زیباسازی و اداره کل فرهنگی اجرا شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری دعای روح بخش دعای عرفه در 1200مسجد خبر داد و گفت: به اهتمام مجریان جشنواره دعا ونیایش شمسه مراسم قرائت دعای روح بخش عرفه در روز نهم ذی الحجه تحت عنوان " عطر نیایش " در 1200، گلزاری شهدای بهشت زهرا (س)، مناطق 22 گانه، پایانه های مسافربری و پیاده راه شهدا و میدان امام حسین(ع) برگزار می شود.
ایازی تصریح کرد: برنامه زنده رادیویی در بوستان ولایت و نهج البلاغه، اهدای شاخه گل به مسافران در پایانه های مسافربری، برگزاری ایستگاه فرهنگی در اماکن عرضه دام بهداشتی، ارایه خدمات مناسب به نمازگزاران در روز عید سعید قربان از جمله برنامه هایی هستند که در قالب برنامه " خبر دهید به یاران، غدیر می آید " اجرا خواهند شد.
سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: 220 مسجد محوری شهر تهران به همراه 220 بوستان پایتخت برگزار کننده جشن های مردمی دهه ولایت به شمار می روند. برگزاری ایستگاه صلواتی، مراسم سخنرانی و مولودی خوانی محور فعالیت های مذکور به شمار می روند که با هدف ارتقای نشاط معنوی شهروندان قصد دارند روح تازه ای به شهر ببخشند.
وی از برگزاری جشن های " خورشید غدیر " خبر داد و گفت: اجرای 110 جشن در مدارس دخترانه، 110 جشن در مدارس پسرانه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، برگزاری جشن ولایت در ایستگاه های مترو تجریش، صادقیه، حضرت ولیعصر(عج) و امام خمینی (ره)، جشن " عید تا عید " در برج میلاد، جشن غدیر در بوستان حضرت ابراهیم(ع) و جشن های سراسری دهه ولایت در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ اهم این برنامه ها را به خود اختصاص داده اند.
ایازی تجلیل از سادات را از دیگر برنامه های محوری مدیریت فرهنگی شهر دانست و عنوان کرد: برگزاری جشن تکریم بانوان سیده و سادات سرپرست خانوار، تجلیل از خانواده سادات در محله های شهرتهران، دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدای سادات همچنین برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران پاسدار انقلاب اسلامی نیز در این ایام دردستور کار قرار گرفته است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های هنری و نمایشگاهی ایام دهه ولایت گفت: با توجه به نقش  سازنده هنر در انتقال مفاهیم مذهبی همچنین با نظر به ضرورت ارتقا جایگاه هنرمندان، اجرای فعالیت های هنری و فرهنگی در مناسبت های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی عنوان کرد: از این رو 22 نمایشگاه عکس و خوشنویسی با محوریت غدیر، امامت، توحید و حج ابراهیمی، نمایشگاه کتاب در 20 میدان میوه و تره بار، نمایشگاه ورزش شهروندی با موضوع جوانمردی و پهلوانی، نمایشگاه تجسمی سفال و نقاشی ویژه کودکان، برپایی رواق هنرهای ایرانی و کارگاه آموزشی پیرامون واقعه غدیر در دهه ولایت برگزار می شوند.
ایازی از اجرای طرح نسیم بهشت خبر داد و عنوان کرد: اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران طرح " نسیم بهشت " باهدف پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی شهروندان در مکان های پرتردد شهر اجرا خواهد کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اجرای مرحله سوم تجهیز مساجد به تجهیزات ثابت ورزشی همزمان با دهه کرامت ادامه داد: با همکاری سازمان ورزشی مراسم تجلیل از مدال آوران، اجرای ورزش زورخانه ای در 22 بوستان، جشنواره باز های رایانه ای، جشنواره بومی و محلی همچنین المپیاد ورزشی در 9 رشته برگزار می شوند.
وی تصریح کرد: طی همکاری مشترک اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و بنیاد نهج البلاغه در ایام دهه ولایت از سایت جامع آموزش مجازی نهج البلاغه و بانک اطلاعات مربوط به معارف، مقاله ها، کتب و پایان نامه های مرتبط با نهج البلاغه و حضرت امیر المومنین (ع) رونمایی خواهد شد.
ایازی ادامه داد: همچنین نرم افزار تلفن همراه با موضوع غدیر توسط سازمان فرهنگی و هنری تهیه شده است که دراین ایام رونمایی می شود. مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران نیز اقدام به انتشار و توزیع 5 هزار جلد کتاب در مساجد و اماکن مذهبی خواهد کرد.
برچسب ها: ایازی ، شهردار ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار